|
אילוסטרציה. מפאת כבודם של הקוראים איננו מציגים תמונות של ילדים מדגמנים
|
|
|
|
|
"שוק הבשר" בישראל צובר תאוצה, ובית ספר ראשון מסוגו לדוגמנות ילדים נפתח בישראל. תחת הבטחות לקורס שיכשיר את ילדך לעמידה מול מצלמה, להליכה על מסלול, ולשיעורי תדמיתנות וקואוצ'ינג, תיעשק ילדותם של בני 14-4 לצורכי עשיית "פוזות" מול המצלמה.
בעולם הרחב מוכר הקונספט הרבה יותר, וחולי תרבותי זה משתרש כעת גם בישראל באמצעות IFT - Israeli Fashion Theatre: בית הספר ללימודי מסלול, משחק ועמידה מול מצלמה. מנהלי "בית הספר" מבטיחים להורים להעניק לדור הצעיר את הכלים להתמודד ביעילות לא רק עם סוכני שחקנים ודוגמנים המחפשים את הכישרון הבא, אלא גם עם פחדים, עכבות וביישנות. בפועל בתי ספר לדוגמנות עוסקים בגזילת תמימות הילדות. ילדות מוצגות כנשים בוגרות על-ידי שימוש באיפור, בתלבושות, ובחלק מן הפעמים אף בהעמדה בתנוחות "מפתות", שגורמות לילדים הצופים לחשוב שאם אינם נראים כך הם לא יהיו בעניינים.
ההורים, שחושבים כי אור הזרקורים והתרבות הנוצצת ייטיבו עם ילדם, יוותרו על 1,600 שקלים לטובת תוכנית לימודים הכוללת קורס למתחילים שאורכו ארבעה חודשים. במהלך הקורס יולעטו הילדים במושגים מעולם המבוגרים בנושאי טיפוח שוק הבשר, כגון: עיצוב גוף, כוראוגרפיה, לימודי מסלול, איפור ותזונה נכונה. חלק אחר בתוכנית הלימודים יוקדש ללימודי תדמיתנות, פיתוח כישרון אומנותי וחונכות פסיכו-פדגוגית (Coaching), בהם יועברו שיעורים בנושאי נימוסים, לימוד קודים בן-אישיים, בחירת קוד לבוש נכון, פיתוח מודעות עצמית, שיפור מיומנויות תקשורת בין-אישית, ופיתוח אסרטיביות וביטחון עצמי. המטרה מאחורי הכל היא לגרום לילדים לאמץ לעצמם אישיות חדשה שתגרום להם להופיע בביטחון ולשרת את התעשיה.
בית הספר החדש מחולק לשלוש קבוצות גיל, עליהם מופקד סגל מורים הכולל אנשי מקצוע מובילים בתחומם, הצלם מוטי בן-צור, בעליו של מגזין "'תל אביבי", אהרון ברזניצקי (קורס קואוצ'ינג), מי שהיה הפסיכולוג הראשי של קבוצת כדורסל הנשים אליצור רמלה ועוד.
נכון להיום אין בישראל חקיקה המונעת שימוש בילדים לצרכי דוגמנות, ודי בהסכמת ההורים להשתתפות ילדיהם בתעשיית הזוהר.