|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

"אטיאס, סופך יהיה כטומי לפיד"

זעם בציבור החרדי על שר התקשורת אטיאס על סגירת "ערוצי הקודש" אלפי מודעות נתלו נגדו בירושלים הפגנה במוצ"ש מול בית הרב עובדיה דיבורים על אינתיפאדה ספרדית חדשה
08/06/2007  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
אטיאס השבוע בכנס הרדיו
[צילום: קובי קואנקס]

בני אלבז. מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו

עידן יוסף
גורדוס: "צה"ל משבש את הקשר בנתב"ג"

אטיאס: סגירת גל"צ בשבת כדין שאר התחנות
עידן יוסף
שר התקשורת רמז בכינוס הרדיו הראשון כי אין מבחינתו מניעה בהמשכת הסטטוס-קוו, שתחנת הרדיו גלי צה"ל תישאר פתוחה בשבת כשאר תחנות הרדיו בישראל
לרשימה המלאה

פרסום ראשון: אלפי כרוזים (פאשקווילים) הקוראים להתפטרותו של שר התקשורת נתלו במהלך הלילה ברחבי ירושלים, וסביב ביתו של השר אריאל אטיאס, הגר בשכנות למנהיגה הרוחני של שס - הרב עובדיה יוסף. על הכרוזים חתום גוף הקרוי "מטה המאבק למען ערוצי הקודש בשם רבבות אלפי המאזינים". המאבק נסוב סביב מאבק שמנהל אטיאס בערוצי הרדיו הפיראטיים החרדיים, המכונים "ערוצי הקודש", בטענה כי הם משבשים את הקשר בנתב"ג ופועלים בניגוד לחוק.

עיקר הקצף יצא לאחר שבשבוע שעבר הוחרמו תשעה משדרים, והיום הופסקו כליל שידורי תחנת השידור "כל האמת". בכרוזים נכתב (ציטוט):

עלילת דם

אוי לך מיום הדין, אריאל אטיאס.
אשריך שנתפסת על סגירת ערוצי הקודש, ובכך זכית להיות גדול יותר מטומי לפיד.
אתה עתיד ליתן את הדין על ביטול תורה.
האם בגלל תחנה ערבית ברמאללה שהפריעה לשדה התעופה אתה רודף את ערוצי הקודש?
יש דין ויש דיין!
התורה לא תוותר לך!
את התועבה לא עצרת! את שידורי הקודש סגרת!!!
סופך יהיה כטומי לפיד וחבר מרעיו, ורווח והצלה יעמוד ליהודים ולרבבות המאזינים ממקום אחר.
אריאל אטיאס, יש דין ויש דיין.
פרוש מייד מהממשלה לפני שיתגלו מעלליך כרודף התורה, וביום פקודה לא תוכל לרחוץ בניקיון כפיים ולומר: ידיי לא שפכו את הדם הזה.

המשך יבוא...



הרחוב של שס סוער וזועם על השר אטיאס. הם אף משווים אותו למלך אחז, שסגר את בתי המדרש בארץ ישראל. דוד חכם, המשדר בין היתר באחד מ"ערוצי הקודש", אמר ל-Nfc כי בעבר גם אהוד אולמרט, ששימש כראש עירית ירושלים, עלה לשידור לא פעם, גם נתניהו שהבטיח את הסדרת השידורים וכמו כן שימשו ערוצים אלו כמטה הבחירות של שס, תוך הבטחה שלאחר הבחירות יוסדר מעמדן. אפילו במהלך יום הבחירות עלה הרב עובדיה יוסף לשידור 4 פעמים ויו"ר שס, אליהו ישי, עלה לשידור 14 פעם ב"כל האמת". גם אטיאס ואנשיו התחננו לדבר בשידור ונענו, אולם דווקא מכל שרי התקשורת שקדמו לו היה אטיאס זה שפתח נגדם במלחמת חורמה חסרת תקדים בהקפה.

"אטיאס לא מחובר לשטח של שס ולא צמח מתוכו", האשים חכם, "הוא לא תרם דבר למפלגה, הוא לא היה במטות הבחירות שלה, לא עבד כיו"ר קלפי, לא ריכז מטה או פעילות כל שהם. אין לו רגישות לציבור של שס - לאישה מדימונה או לאישה מהצפון. הוא היה ראש בד"צ בית יוסף של הרב עובדיה, והבן של הרב - הרב משה יוסף הוא שגרם למינויו לתפקיד. דרעי היה מחובר מאוד לשטח, גם אלי ישי, אבל פחות, אבל אטיאס מנותק. הוא אינו מנסה להסדיר את השידורים. בתקופת הרב אריה דרעי, כשראש הממשלה היה נתניהו, ניסו לקדם חוק שיאפשר שידור לכל תחנה ששידרה במשך חמש עד עשר שנים, אך היועץ המשפטי אליקים רובינשטיין פסל את ההצעה".

חכם הוסיף כי במקום לקדם את שידורי ערוצי הקודש, אטיאס פועל להשתקתם ממניעים שונים בהם "רצון להתייפייף בפני האשכנזים, שאצלם צמח. אם תסתכל תראה שכל היועצים שלו, למעט אחד, הם אשכנזים". הוא כינה זאת רדיפה, משום שלטענתו אין ממש בטענותיו של שר התקשורת כאילו הדבר מפריע לנתב"ג. הפרעה שכזו יכולה להיגרם רק אם תדר המשדר מכוון ישירות לתדר נמל התעופה, וזה דבר נדיר ביותר. הוא אף הסתמך עד דבריו של קשב קול ישראל, מיקי גורדוס, כפי שהובאו ב-Nfc, ולפיהם עיקר ההפרעות נגרמות כתוצאה משידורים של צה"ל ומשרד הביטחון.

מרכזיית משרד התקשורת שותקה
ישי. אסר על הח"כים של שס להתראיין

במהלך השבועיים האחרונים עלו לשידור מאזינים שביקשו לחזק את הערוצים שנסגרו. רבים מהם אף בכו בשידור - "זה החיים שלנו, אין לנו חיים", "הצבענו שס רק בגללכם", "הסגירה גרמה לנו כאב גדול", "הוא צריך לחזור בתשובה, לא מבינה איך נכנס בו היצר הרע" ועוד. התיבה הקולית של הערוצים גדושה בהודעות שונות של מאזינים. חלק מן ההודעות הינן הודעות נאצה נגד אריאל אטיאס.

ל-Nfc נודע, כי בשבוע שעבר שיתקו המאזינים הרבים של ערוצי הרדיו החרדיים את מרכזיית משרד התקשורת, בטלפונים המוחים על החרמת המשדרים. מספרי הטלפון של משרד התקשורת פורסמו בשידור. לאחר טענות שהפנו המאזינים, נאמר להם: "מה אתם רוצים מאיתנו, תפנו לשר התקשורת". כאשר ניסינו להתקשר למשרד התקשורת באותו יום, בהקשר אחר, ענתה המזכירה מייד: "הנושא ידוע ובטיפול, תודה ולהתראות" וניתקה. במשרד התקשורת הגיבו בזעם על הצפת המרכזייה, ואמרו שלא לייחוס כי "זו בושה, וככה לא צריכים להתנהג אנשים עם כיפה". עוד נודע, כי יושב-ראש שס, ח"כ אליהו ישי, הורה לכל חברי הסיעה שלא להתראיין עוד ב"ערוצי הקודש".

הרב דניאל זר: "מעשה שטן"
הרב דניאל זר [צילום: אתר רבנו]

התסיסה ברחוב החרדי-ספרדי רק הולכת וגוברת, ואף רבנים מחשובי ציבור זה יצאו נגד מעשיו של שר התקשורת. הרב מרדכי אליהו, הנחשב מראשי מנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית ושל היהדות הספרדית, אמר בשידור בכל האמת: "שיידע לו כל מי שלא עוזר לכל האמת או כל מי שמפריע - שהוא מפסיק תורה. אין מחילה לעוון ביטול תורה". גם המחזיר בתשובה, הרב דניאל זר, ראש מוסדות "אור דוד" בבני-ברק ותומך שס נלהב, הגדיר את הסגירה כ"מעשה שטן" והרב הברסלבי שלום ארוש, ראש מוסדות חוט של חסד, הביע את תמיכתו.

ב"כל האמת" טוענים כי אפילו השר אטיאס אינו מוכן להקצות להם אפילו תדר של איי-אם לשדר בו, וכי על-מנת לפנות צריכים להיות חברה ולא עמותה. בתנאי זה הם גם מאמינים שאטיאס מנסה לסנדל אותם מלהתמודד במכרז, ו"תופר" מכרז לאנשי עסקים מסוימים, אולם הם טרם הצליחו להוכיח זאת. "הרדיו התורני-ספרדי שאותו מוציא אטיאס למכרז נועד לרדיו מסחרי, אבל אנחנו שידרנו דברי תורה נטו", אמר דוד חכם.

תחנת כל האמת פועלת כבר 15 שנים, ויצרה לעצמה קהל רב של אוהדים. התחנה פועלת בעקביות להמשיך ולשדר דברי תורה למרות פשיטות מצד משרד התקשורת והחרמת משדרים. "קודם כל הם צריכים לפתור את הבעיה של כל האמת ושאר ערוצי הקודש, ולא לעשות מכרז חדש כדי לתפור אותו על מישהו", אמר בשידור מנהל כל האמת, רבי חיים בן עטר. "אנחנו הצהרנו בערב חג השבועות, שהמכרז הזה בכלל לא מתאים ולא יפתור את הבעיה".

"לא רוצים שרבי מרדכי ישדר"

בתחנה מאמינים כי ההתנכלות לתחנה, כלשונם, נעשית בשל הסכמתם לשדר בערוץ תוכניות עם הרב מרדכי אליהו, שלא אחת חלוק על פסיקותיו של הרב עובדיה יוסף, ובעצם מדובר במאבק פוליטי שלא לשם-שמיים. הם מציינים כי במסגרת מסע ההשמצות נטען כאילו הרב אליהו שומע פסקי הלכה של הרב עובדיה יוסף, ואז מחליט כביכול לפסוק בדיוק להפך.

זמר הבית של שס, בני אלבז, אמר כי מגמתם של אנשי אטיאס היא לנשל את בן עטר, ולגרום לכך שהסיכוי שיצליח במכרז קטן מאוד. "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו", אמר בהתייחסו לאטיאס. "אני מציע לכל אלו שמנסים לבוא ולקחת את המכרז הזה, ולבוא ולעטוף את זה, שיידעו שרבי שמואל בן עטר הוא הנחשון בן עמינדב של הנושא הזה. לצערנו הרב זו פוליטיקה. חלילה, שאכן תהיה סגירת הערוץ - צריך לעשות מעשה, להביא את כל המאזינים לירושלים ולהפגין מול משרד התקשורת ולא לתת להם בשום אופן. צריך לדרוש שרבי שמואל בן עטר ינהל את הרדיו או יהיה בעליו. שמי שיתמודדו במכרז לרדיו חוקי יהיו לכל הפחות בעלי תשובה. אף רדיו עם מכרז של מיליונים לא יעשה את מה שכל האמת עושים - מלא חסד".

הפגנה מול בית הרב עובדיה
הרב עובדיה יוסף

ברחוב של שס לא שוקטים על השמרים, ומתכננים כי כבר במוצאי שבת, עם תום שיעורו של הרב עובדיה יוסף, ייצאו להפגין מול ביתו הנמצא, כאמור, ליד ביתו של השר אטיאס. עוד הם מתכננים מצעד שיחצה את ירושלים, ויש מהם שאף מדברים על הסלמה לכדי "אינתיפאדה נגד אטיאס, שתבעיר את ירושלים".

אתמול הופץ מכתב בשם ועד ערוצי הקודש בו נכתב: "מסכת השקרים. כמה ציפינו כמה חיכינו ליום בו 'אחד משלנו' ידאג לעם. התאכזבנו. הוא בחר ברדיפות, בשקרים, בהתעלמות, בפגיעה. שר התקשורת הכריז מלחמת חורמה נגד ערוצי הקודש. אבל הוא מעדיף לשכוח ש... המומחה מיקי גורדוס קשב רשת ב' הצהיר 'טכנית, לא ייתכן שערוצים פיראטים מפריעים לתדר הקשר בנתב"ג', אלא מה - שאת השר אטיאס (שבבניק) זה לא מעניין. הוא החליט ברוב חוצפתו להשתיק את התורה בערוצי הקודש והורה להחרים את כל המשדרים. מה עושים?...כולנו מביעים את המחאה. נתכנס כולנו מייד לאחר שיעורו השבועי של מרן מול ביתו ברחוב הקבלן 41 ונזעק: די לרדיפה, די להסתה, לא נשכח לא נסלח".

תגובת משרד התקשורת: "הבל ורעות-רוח"

בסביבתו של השר אריאל אטיאס אומרים כי מדובר בפארנויה שאין לה על מה להתבסס. דובר משרד התקשורת, יחיאל שבי, אמר כי "ההאשמות נגד שר התקשורת הן הבל ורעות-רוח. המגמה היא לסגור את תחנות הרדיו הפיראטיות שמסכנות חיי אדם, ואין שום כוונת מכוון לפעול נגד רדיו זה או אחר. הטענה כאילו מישהו מנסה לסתום פיות מופרכת מיסודה, וההפך הוא הנכון: אנו פועלים להסדרת השידורים באופן חוקי על-ידי מכרז, ולא רק לציבור התורני הספרדי, אלא גם לציבור המתנחלים באמצעות רדיו אזורי ביהודה ושומרון, לאוכלוסיה הדתית-לאומית ולציבורים נוספים. הטענות הינן חסרות שחר ואין לנו אלא להצטער עליהן".

אין שידור חי לרב עובדיה

(עידכון מוצ"ש) לראשונה מזה 15 שנה לא משודר בשידור חי שיעורו של הרב עובדיה יוסף מעל גלי האתר, זאת בשל סגירת תחנות רדיו חרדיות על-ידי שר התקשורת אריאל אטיאס. השידורים מועברים באמצעות הלווין בלבד. הקלטה של השיעור תשודר (א') ברדיו קול חי, תחנת רדיו דתית-חרדית של הרשות השנייה.

ניידות משטרה הוצבו באזור ביתו של הרב עובדיה יוסף, אולם מאחר שאף גוף רציני לא עמד מאחורי המודעה, לא נענו אנשים לקריאה.

תאריך:  08/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אטיאס, סופך יהיה כטומי לפיד"
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
8/06/07 15:33
 
חריג שבחריגים. יו
8/06/07 16:26
 
חריג שבחריגים. יו
8/06/07 16:32
 
מיכל מירושלים
8/06/07 21:18
2
אמיר --- חיפה
8/06/07 15:46
3
רוצים לדכא אותם
8/06/07 16:28
4
אמנונן
8/06/07 17:04
5
חכם בוסקילה
8/06/07 17:12
6
חה
8/06/07 17:16
7
חורבן קהילות קטיף
8/06/07 17:23
 
מפגין
12/09/07 13:31
8
מלכודת התישקורת
8/06/07 18:33
9
בני תל אביב
9/06/07 01:47
10
לנשיאות
9/06/07 08:14
11
ע.ג1
9/06/07 15:28
12
אמיר לוי
9/06/07 22:51
13
לעיתונאים
10/06/07 00:56
 
נוייך
10/06/07 18:56
14
yeshurun
10/06/07 04:22
15
מאיר לוי
10/06/07 18:34
16
יהודיה כשרה
18/06/07 01:38
17
מר איכפת לי
31/08/07 01:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בסיעות הימין זועמים על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעקבות הפרסום בידיעות אחרונות על מגעים בין מדיניים בין ישראל לסוריה. לדבריהם, אין לראש הממשלה מנדט מהציבור להחליט על נסיגה מהגולן.
08/06/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
ח"כ אופיר פינס מתנגד בחריפות ליוזמה ואומר כי "אין לנו מה לחפש בממשלה שמנסה לחסל את מערכות שלטון החוק הבלתי-תלויות, שהן נשמת-אפה של הדמוקרטיה. זה חייב להיות קו אדום". פינס אף דרש משרי העבודה להתנגד להצעה ולהכריז על משבר קואליציוני במידה שתתקבל. לדבריו, על מפלגת העבודה לבחון כיצד מצביע להצעת פרידמן המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ואם יתמוך - לא לתמוך בו לנשיאות. "שפרס לא יבוא אלי לקראת הסיבוב השני אם הוא מתכוון לתמוך בחוק של פרידמן", אמר.
08/06/2007  |  מתי טוכפלד  |   חדשות
לפני כשנתיים נתפס באזור נתניה חתן שנהג לברוח מחתונות באופן סדרתי. החתן הבורח אומנם הבטיח כי יתחתן עם הכלות המיועדות, אולם לאחר תקופה מסוימת, בה הצליח להוציא מהן סכומי כסף במרמה, נהג לברוח עם הכסף כשהוא משאיר את הכלות לחפש אחריו ללא הועיל. החתן ההוא זכה בכלי התקשורת לכינוי "החתן הנמלט", ואילו השבוע חושף העיתון "השבוע בנתניה" באופן בלעדי חתן אחר אשר ככל הנראה יכונה בעתיד "החתן הזייפן".
08/06/2007  |  אסף וקנין  |   חדשות
ירידה במשקל יכולה להיות מטלה מפחידה. אך ישנן דרכים הגיוניות להצליח בה.
08/06/2007  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 44 שנה, ב-8 ביוני 1963, מגיעה האישה הראשונה לחלל.
08/06/2007  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il