גרטנר מדווחת כי היקף ההכנסות מתוכנות ניהול תיקי פרויקטים (PPM) ופיתוח יישומים (AD) הגיע בשנת 2006 ל-7.2 מיליארד דולר, המייצגים גידול של 7.2% בהכנסות לעומת שנת 2005.
מגמת המיזוג
"הן בתחום ה-PPM והן ב-AD יש מגמה של מיזוג דרישות הניהול, הבדיקות, ניהול שינויי תוכנה ותצורה (SCCM) וכלי PPM. מיזוג זה הוביל לשינויים בהכנסות בקטגוריות אלה ולהתפתחותם של חבילות ומוצרים משולבים עבור כמה תת-מגזרים", מסבירה לורי וורסטר, מנהלת מחקר בגרטנר.
"שוק ה-AD המסורתי מציג גידול של 2% משנה לשנה ומה שהניע אותו היה גידול גבוה מהממוצע בתת-שווקים המתפתחים, כדוגמת ה-SCCM, כלי בדיקה מבוזרים וסורקי אבטחה", אומרת וורסטר. "שוק ה-PPM גדל ב-20% ב-2006 וצפוי לגדול בקצב גבוה מהממוצע עד שנת 2011, כאשר תקציבי ה-IT יישארו מצומצמים ויתאפיינו במאבקי ניהול. יישומים עבור PPM משפרים את ביצועי הצוות ומאפשרים גישה לנתוני זמן אמת דרך לוחות מחוונים לצורך קביעת קדימויות וזירוז תהליך קבלת ההחלטות".
היצרניות המובילות
בשנת 2006, חמש היצרניות המובילות ייצגו 64% מכלל שוק ה-AD וה-PPM העולמי. יבמ שמרה על מקומה כמובילה, עם נתח שוק של 25.2% ב-2006. בעוד יבמ הובילה באופן ברור בתחום תוכנות ה-AD, מיקרוסופט המשיכה להפגין חוזק בשוק ה-PPM ולשמור על מעמדה כיצרנית השנייה בעולם בתחום תוכנות ה-AD&PPM. כל היצרניות המובילות, למעט HP, חוו גידול איטי וקטן בהכנסות מתוכנה בין השנים 2005 ו-2006. רק HP השיגה את כולן עם גידול שוק כולל של 17.7% הודות לרכישה של מערך מוצרי מרקורי.
קבוצת המחקר לתחום התוכנה בגרטנר דטהקווסט נהגה עד כה למדוד נתח שוק במונחים של הכנסות מרישיונות חדשים. אולם בעקבות ההתפתחות והפופולריות הגוברת של תוכנות קוד פתוח ומודלי צריכה חדשים כדוגמת שירותים מתארחים ותשלום לפי מנוי, החליטה גרטנר להתחיל למדוד את נתח השוק במונחים של הכנסות כוללות מתוכנה, מה שכולל גם הכנסות מרישיונות חדשים, מעידכונים, ממנויים ומאירוח, מתמיכה טכנית ומתחזוקה. שירותים מקצועיים והכנסות מחומרה אינם כלולים בהכנסות התוכנה הכוללות.