אופנועי השטח האוסטריים הקשוחים מסוג KTM, עוברים בימים אלה RECALL – הליך בינלאומי של קריאה חזרה למוסכים - בעקבות גילוי חשד לליקוי בטיחותי מסוכן.
הליך זה אינו פוסח על ישראל. הגלולה המרה מומתקת ככל האפשר, על-ידי הסדר המופתי בו מתבצע הליך האיתור והתיקון המונע.
לפני מספר חודשים ארעו בארה"ב מספר מקרים בהם נשבר המשולש הקדמי התחתון, במספר מסויים מתוך אלפי האופנועים מסוג KTM שנימכרו שם במהלך השנה.
בתגובה החליט המפעל האוסטרי להוציא דפי הסברי מפורטים לסוכניו ברחבי העולם, לשם עריכת בדיקות מקדימות במטרה לאתר את התקלה באופנועים אשר נמכרו בשווקי הייצוא הזרים.
לאחר דיונים ובדיקות מקיפות, החליט לפני כשבוע היצרן שלא לקחת עוד סיכון, והודיע לכל סוכניו לקרוא לאלתר למוסכים את כל האופנועים שייוצרו בין החודשי מרץ ליולי 2002.
באופנועים אלה מוחלפים המשולשים התחתונים הקדמיים, על חשבון היצרן.
שבירת המשולשים נגרמת ככל הנראה מטעות בייצור החומר, אשר תוקנה בקו הייצור אך הספיקה לסכן את הרוכבים באופנועים החשודים.
מדובר בדיגמי רייסינג 400 - 520, סופר מוטו, וכל הרוכבים קיבלו הוראה מיידית לעצירת הרכיבה.
כ-11,000 אופנועים מתוצרת KTM נמכרו השנה בארה"ב, כ-63,000 אופנועים נימכרו ברחבי העולם ב- 2002, ובשנה הבאה מקווים בחברה להגיע ל-70 אלף אופנועים.
יואב קציר, מנהל השיווק של סוכנות דלב - נציגת KTM בישראל, מסר למחלקה ראשונה כי סוכנות דלב המקומית שלחה זימונים לכל לקוחותיה בארץ, והיא מתקנת את האופנועים ללא גביית כל תשלום נוסף. במקרים בהם הדבר נידרש, ממנים ללקוחות המקומיים אף את עלות ההובלה למוסך המרכזי שבבני ברק.
דלב משיקה בימים אלה טריומווירט אופנועי שטח חדשים, החל באופנוע הכביש מדגם Adventure 950 המיועד להתחרות באופנועי הכביש הכבדים של ב.מ.וו, דרך 450 רייסינג המחליף את דגם 400 וכלה ב-525 רייסינג המחליף את דגם ה-520 המוכר.
מאמר מקיף אודות אופנועים חדשים אלה, יתפרסם בניפרד.