מעמיק השפל בנתוני התיירות הזרה המגיעה ארצה, וחברות תעופה זרות נמנעות מנחיתה בישראל.
אם לא יוחל מהפך של הרגע האחרון, עלולה ישראל ליסוג סטטיסטית יותר מעשר שנים לאחור, ולחזור למצב בו היתה נתונה ב-1991: נתח השוק של חברות התיירות הישראליות לשנת 2002, עלול להיות גבוה יותר מנתח השוק של חברות התעופה הזרות. מגמה זו החלה בסוף שנת 2001, ונמשכת מאז בהתמדה.
מנתוני מינהל התעופה האזרחית שבמשרד התחבורה, עולה כי בחודש ספטמבר 2002 נרשם גידול מזערי של 1% בתנועת הנוסעים בנתב"ג, לעומת ספטמבר אשתקד.
מהנתונים עולה כי בספטמבר השנה הגיע מספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג ל-753 אלף נוסעים, לעומת 747 אלף נוסעים בספטמבר 2001.
כלכלן מינהל התעופה האזרחית, דני מורג, מסביר כי הגידול הסטטיסטי בתנועת הנוסעים אינו מסמן שינוי במגמת הירידה בתנועת הנוסעים - שהחלה מאז האינתיפאדה, שכן חג הסוכות חל השנה בחודש ספטמבר, ובו נירשם תמיד גידול עינתי במספר הישראלים היוצאים לחו"ל.
חברת אל על הגדילה את תדירות טיסותיה בכ-10%, ורשמה גידול של כ-3% במספר הנוסעים. חלק השוק של אל על עלה בחודש ספטמבר 2002 ל-33.5% מכלל תנועת הנוסעים, לעומת 32.8% בספטמבר 2001.
לתדירות הטיסות של החברות הסדירות הזרות נרשמה בתקופה זו ירידה של 10% ולמספר הנוסעים שטסו בחברות אלה נרשמה ירידה של 5%. חלק השוק שנרשם לחברות הסדירות הזרות עמד על 32.9% מכלל תנועת הנוסעים, לעומת 35.1% בספטמבר 2001.
חברות השכר הישראליות הגדילו את מספר הטיסות שלהן בשעור של 20% ורשמו גידול של 19% במספר הנוסעים. את הגידול המרשים ביותר במספר הנוסעים רשמה חברת ארקיע - 66% וחלק השוק שלה הגיע ל-7% מכלל הטיסות.
חלקן של שלוש חברות השכר הישראליות ארקיע, סאן-דור וישראייר גדל על חשבון החברות הזרות והגיע ל-16.2% מכלל תנועת הנוסעים, לעומת 13.7% בספטמבר אשתקד.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מדגיש כי הגידול בנתח השוק של החברות הישראליות על חשבון החברות הזרות, מאפיין מגמה נמשכת בתיירות.
חברות השכר הזרות רשמו ירידות במספרי הטיסות והנוסעים וחלק השוק שלהם הגיע ל-17.4% בלבד, לעומת 18.5% בספטמבר 2001.
בתקופת המיתון הכלכלי שקדם למלחמת ששת הימים, עת התגברה מאוד תנועת הישראלים מערבה, נהוג היה לאמר כי "האחרון היוצא מנתב"ג - שיסגור את האור".