במהלך 12-18 החודשים הקרובים, מתכוונת מיקרוסופט להשיק תוכנה ושירותים מקוונים, במטרה לחזק את קו המוצרים הקיים שלה, וליהנות מרווחים גבוהים יותר משירותי הווב שלה. במיקרוסופט מתכננים פלטפורמה מרובת-שכבות לבנייה והרצה של שירותים מבוססי-ווב, עבור שותפיה העסקיים, לקוחות עסקיים ומפתחי תוכנה, וזאת כחלק משינוי תעשייתי רחב מתוכנה לתוכנה-פלוס-שירות.
מיקרוסופט בעננים בכנס שנערך ביום חמישי האחרון, סיפק ה-CTO של מיקרוסופט, ריי אוזי, עוד כמה תובנות לרמות השונות של הפלטפורמה החדשה, או שירותי Cloud, כפי שמיקרוסופט מכנה זאת. על גבי שירותי תשתית ה-Cloud, ירוצו שירותים מקוונים.
שירותי ה-Live Platform, יכללו סדרה של שירותים מכווני-לקוח, כמו אימות שם משתמש וסיסמא, שירותי רשתות חברתיות וכלי תקשורת. לפי אוזי, במיקרוסופט מתכננים תשתית זו, כך שהלקוחות יוכלו לגשת לשירותים מקוונים ממגוון של התקנים, כולל קונסולת המשחק Xbox, מחשבים אישיים, טלפונים ונגני מוזיקה דיגיטליים.
מגוון אפשרויות בחירה ללקוח בזכות האסטרטגייה החדשה, יוכלו במיקרוסופט לנתח התנהגות מקוונת של לקוחות, וכך למקד יותר את הפרסומות, שהן המקור העיקרי לרווחים בשירותים אלה. עבור לקוחותיה העסקיים, מציעה האסטרטגייה של מיקרוסופט בחירה בין תוכנות on-premise, שירותים מקוונים מבית מיקרוסופט או שירותים משותפיה של מיקרוסופט.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
CNET InformationWeek ZDNet