משרד התחבורה פירסם היום (ד', 23.10.02) לראשונה את התמרורים והרמזורים החדשים שיוצבו בצירי הרכבת הקלה בירושלים.
מדובר בסדרה של תמרורים ורמזורים חדשים שעוצבו על-ידי האגף לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה. התמרורים מעניקים לרכבת הקלה עדיפות בנסיעה בכביש ובחציית צמתים על פני הרכב הפרטי.
בין התמרורים שעוצבו: רכבת קלה חוצה צומת כבישים, נתיב תחבורה מיוחד המיועד לרכב ציבורי ולרכבת, סימונים של תחנות הרכבת וכן רמזורים מיוחדים המשלבים את הרכבת בתנועת כלי הרכב בכביש.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי התמרורים והרמזורים החדשים שאושרו אתמול על-ידי המפקח על התעבורה, יוצבו בשלב הראשון לאורך מסלול הרכבת הקלה בירושלים עם סיום עבודות התשתית המבוצעות כיום.
הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים יצא משכונת פסגת זאב שבצפון העיר, יעבור דרך רחוב יפו ויסתיים בהר הרצל. אורך הקו יהיה 14 קילומטרים והוא יכלול 24 תחנות.
שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה ציין כי עבודות התשתית הנרחבות של הרכבת הקלה המבוצעות כיום בירושלים ואישור התמרורים והרמזורים החדשים הם שלב נוסף בקידום פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שיחל לפעול בעוד כשלוש וחצי שנים.
כאשר תחל הרכבת הקלה לנסוע בירושלים, ולאורך מסלולה יוצבו התמרורים החדשים, תצטרף בירת ישראל למשפחת האומות גם מבחינת הנוף התעבורתי.
כיום אין כמעט בירה בעולם המפותח, בה לא קיימת מערכת הסעה מסילתית מסוג כשלהו, תחתית, או עילית - כמתוכנן בירושלים.