|
[צילום: צילום עוזר זילברשלז - מד"צ זק"א]
|
|
|
|
|
המטה להצלת התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים מביע דאגה רבה מהכוונה לקצץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת 2008. "המסר שהקיצוץ הזה שולח לציבור הוא מסר מסוכן מאוד, המצביע על עצירת תנופת המאבק בתאונות הדרכים ודחיקת הנושא, שאמור לעמוד בראש סדר היום הציבורי - לשוליים", אמרו דוברים מטעם המטה. "משמעות הקיצוץ היא פגיעה בחיי אדם והתעלמות מוחלטת מהצורך לתת מענה לדרישות הציבור לבטיחות בדרכים".
על-פי התוכנית שהוצגה בפני מטה החירום, על-ידי מנהל ההקמה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ליאור כרמל, עלול הקיצוץ לפגוע בכל אפיקי הפעולה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובין היתר - הפחתה של 30% בתקציב המשטרה וכתוצאה מכך - קיצוץ של 130,000 שעות שוטר, אי-הקמתם של 50 מעגלי תנועה, גיוס פחות שופטי תעבורה ועוד.
"אנחנו פונים לראש הממשלה ולשר האוצר ודורשים, שהתוכנית הזו תתוקצב במלואה, מתוך דאגה עמוקה לעתיד הבטיחות בדרכים במדינת ישראל. תקציב הבטיחות בדרכים אמור להיות פרח מוגן, שאסור בשום אופן לגעת בו", נמסר מהמטה.
ליאור כרמל הציג (יום ב', 20.8.07) את תוכנית העבודה של הרשות לשנת 2008 בפני מטה החרום להצלת התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים. כרמל אמר כי בהתבסס על ניסיון בין לאומי של מדינות המובילות בבטיחות בדרכים, לתוכנית במתכונתה זו סיכוי גבוה להצלת חייהם של כ-100 בני אדם בשנה ולהגיע ללא יותר מאשר 360 הרוגים בשנת 2011 - בהתאם למתווה דוח וועדת שיינין.
מטה החירום להצלת התוכנית הלאומית הביע סיפוק רב מאיכות התוכנית ומהיקפה, כפי שהוצגה בפניו ומאמין שיישומה אכן יביא בשורה חדשה של מקצוענות, מחויבות ותקווה, שסוף סוף תדע המדינה להתמודד עם נגע התאונות בדומה למדינות המתקדמות בעולם. עם זאת, כאמור, הביע בפני כרמל דאגה רבה ביחס לקיצוץ בתקציב הרשות.