חברת המכוניות הגרמנית ב-מ-וו, שהיא יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, מתכוונת לקצץ בהוצאותיה 6 מיליארד אירו עד שנת 2012 כדי להגדיל את רווחיותה ולעמוד בתחרות עם יריבתה דיימלר-קרייזלר, יצרנית מרצדס.
לא בעיה של מכירות
החברה, שמרכזה במינכן, אומרת כי שואפת להגיע ב-2012 לתשואה של 26% על ההון, לעומת 22% בשנה החולפת, ולתשואה של 8-10% על המכירות, לעומת 5.9% השנה. כמו כן מתכננת החברה להגדיל את מכירותיה בעולם מ-1.37 מיליון בשנה שעברה ל-1.8 מיליון מכוניות ב-2012.
מנכ"ל ב-מ-וו, נורברט רייטהופר, מסר כי הדיונים בשינוי מדיניות החברה החלו לאחר שרווחיה ירדו ברבעון השלישי של השנה ב-4.3%. וזאת, אף שהמכירות של החברה גדלו באותה תקופה ב-8.6%. מה שמתסכל במיוחד את ב-מ-וו הוא שברבעון השני של השנה הכפילה החברה המתחרה, מרצדס, את הרווח שלה. אנליסטים בלונדון מדגישים כי לב-מ-וו אין בעיה של מכירות, והיא חייבת להתמקד בשיפור הרווחיות שלה. ב-מ-וו מייצרת גם את דגמי רולס-רויס.
מרצדס כבר קיצצה
יו"ר דיימלר קרייזלר, דיטר צטשה, מסר כי החברה שואפת להגדיל התשואה שלה על המכירות מ-7% השנה ל-10% ב-2010. החברה, המייצרת בנוסף על מרצדס גם את המותגים מייבך וסמרט, הודיעה השבוע כי קיצצה 7.1 מיליארד אירו מהוצאותיה.