ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 6.11.07) לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת אלי אפללו (קדימה) וגלעד ארדן (ליכוד) המאפשרת למנויי חברות הסלולר ובזק לחסום שליחה או קבלת מסרונים וכן ליידע את המנוי השולח כי העברת ההודעה נכשלה.
בדיון טענו נציגי חברות הסלולר ובזק כי אין בידם כיום את היכולת ההנדסית והטכנולוגית המאפשרת חיווי זה מאחר והחברות השונות משתמשות בטכנולוגיות שונות ולמעשה כאשר נשלח מסרון מחברה סלולרית למנוי של חברה אחרת הפועלת בשיטה שונה, אין לחברה של הלקוח השולח אפשרות לדעת האם המסרון נתקבל.
ח"כ אפללו הסביר כי "ההצעה נועדה לאפשר למי שמבקש להתנתק משירות SMS לא לקבל את השירות. ישנם אנשים מבוגרים, עיוורים או עולים חדשים שלא יעלה על הדעת לחייב אותם לקבל SMS, לחייב אדם שלא יודע שהוא מקבל שירות זה עניין כלכלי. יש מדינות בהן נמצא פתרון לטכנולוגיה הזו".
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן טען כי "אני מתקשה להאמין לדיווח החברות על הקושי בהמצאה הטכנולוגית. אם היה מדובר בפיתוח שיביא הכנסות היו מוצאים מהר מאוד את הדרך, אך מאחר ופיתוח זה יביא להפחתה בהכנסות החברות, נוח להן לומר שיש קושי טכני. חייבים לאפשר לצרכן הרוצה לחסום זמנית או באופן קבוע את שירות שליחת המסרון להודיע שהמיסרון לא נתקבל. אני לא מבין כיצד החברות מחייבות לקוחות בכסף אם הן אינן יודעים אם המסרון התקבל או לא! הן מוכרות שירות שאינן מסוגלות לפקח שהוא בוצע!מה שנאמר כאן הוא חמור ויכול לבסס עילה לתביעה ייצוגית".
נציג חברת סלקום, ניר יוגב, אמר כי בתגובה כי "אנו כבר זמן רב מאפשרים למנוי שלא רוצה לקבל או לשלוח להיות מוסר לגמרי משליחה וקבלה. פתרון מלא לא אפשרי ואין לנו ידע כיצד לעשותו צריך לבחון אם הוא אפשרי".
נציג אורנג' טען כי "מי שרוצה להיות חסום לקבלה ושליחה הוא חסום. זה לא עולה כסף אך הצד ששלח לא יודע שהמנוי אליו שלח הוא חסום. לאורנג וסלקום יש שפת מערכת זהה. לכן כשמנוי פרטנר שולח למנוי סלקום אשר חסום הוא כן יקבל הודעת חיווי שההודעה כשלה, אך אנו לא מכירים יישום של מתן חיווי שכשל כאשר המשלוח הוא בין חברות בעלות טכנולוגיה שונה. כשרוצים לכמת ולדעת בכמה אנשים מדובר המבקשים את שירות חסימת ההודעות עולה כי מדובר בעשירית אחוז של מנויי פרטנר שמנותקים מהשירות".