|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

לוני הרציקוביץ': מכבי תל אביב תימכר לשניידר

הבעלים של מכבי ת"א כינס מסיבת עיתונאים בה דיבר על העיסקה עם שניידר ועל הסכסוך עם מאנה לוני: לא מגיעה לו אגורה, שיפסיק עם המשחק ילדים"
16/12/2007  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ONE  |  sport5.co.il  |  תגובות
רוני מאנה ולוני הרציקוביץ' [צילום: ONE]

לוני הרציקוביץ' כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת לאחר האירועים האחרונים סביב הקבוצה. עיסקת הרכישה המתבשלת עם שניידר והסכסוך עם רוני מאנה שמקשה על הוצאת עיסקת הרכישה לפועל.

הרציקוביץ' הביע דעתו וקבע נחרצות שעיסקת שניידר תצא לדעתו לפועל ושמדובר הפעם בבן אדם רציני שרוצה לרכוש את הקבוצה ולהשקיע בה את כספו.

על הסיכסוך עם רוני מאנה אמר הרציקוביץ' ש-"מכבי לא חייבת לו אגורה ושיפסיק לשחק במשחק ילדים".

מסיבת העיתונאים נערכה מייד לאחר הניצחון של מכבי ת"א 1:2 על מכבי פ"ת. ניצחונם השלישי העונה של הצהובים שנתן להם עוד אוויר במאבקי התחתית. במהלך המשחק נשמעו קריאות בוז מהקהל הצהוב לעברו של לוני הרציקוביץ'.

בשבוע שבו למדנו כולנו על מכירת הקבוצה לאיש העסקים והמיליארדר אלכס שניידר, עליה פורסם לראשונה ב-ONE, מכירה שמתעכבת בגלל הסכסוך המשפטי בין הבעלים הנוכחי לבין רוני מאנה, שהשקיע סכומי כסף משמעותיים בקבוצה וכעת הוא מעוניין לקבל אותם חזרה.

לאורך כל התקופה האחרונה, מאנה הרבה להתבטא בכלי התקשורת השונים ולהביע את דעתו על פועלו של הרציקוביץ' בקריית שלום ועל הסיבה שעסקת המכירה מתעכבת. הרציקוביץ' שמר על שתיקה ארוכה בנושא מאנה, עד הערב.

כזכור, באי-כוחו של שניידר בארץ קבעו כי הערב יפוג האולטימטום שלהם לפתרון המחלוקת בין מאנה והרציקוביץ' ואם השניים לא יצליחו למצוא פתרון - העסקה תבוטל. אוהדי הקבוצה החרדים לגורלה איימו כבר שבמקרה והעסקה לא תצא לפועל, הם יביעו את מחאתם בצורה חריפה.

לוני הרציקוביץ' פתח את מסיבת העיתונאים: "ביקשתי את האירוע הזה מכיוון שנפל עניין בישראל לפחות בהיבטים של מכבי ת"א ומצאתי לנכון לעשות בזה סדר, לצערי השבוע נעדרתי בגלל ישיבת עסקים שתוכננה לפני העניינים האחרונים. למעשה אני רוצה לכרגע להניח סדר באירועים ואני לא מתכוון להיכנס לכל ההמולה וביב השופכין. זה לא ראוי זה לא לעניין וזה לא מכבד את הקבוצה".

על הצורך בהחלפת הבעלים אמר הרציקוביץ': "בשנתיים האחרונות מאז נכנס גאידמק לבית"ר, השתנו הדרישות של ההון הנדרש כדי להחזיק קבוצת כדורגל. צריכים להגיע אנשים מסדר גודל אחר, עם ההחלטה הזאת יצאתי לתהליך שבו אדם אחר ייכנס לתוך נעליי, קואליצייה של מספר בעלי הון או מישהו אחד שיעשה את זה טוב יותר לרווחת כולנו, בראש ובראשונה האוהדים וקל וחומר גם אני אשמח לראות קבוצה מצליחה ולהנות ממנה".

"הוכחתי בצורה נוקשה שאין פה עניין של הלוואות"

על העיסקה שכשלה עם רוני מאנה, אמר הרציקוביץ': "התהליך היה ארוך ולא הצליח מכל מיני סיבות. זה תהליך שמוביל לפירסומים מוקדמים שמשבשים את התהליך. באפריל פנה אליי רוני מאנה עם הצעה ושאלו אותי במה מדובר לצורך העניין עלתה עסקה שבה מעורבים 50 מיליון כשקלים בתמורה ל-50 אחוז מהקבוצה".

"לאחר דין ודברים ותקופה קצרה של התדיינות הסבירו לי מאנה ושותפו שהם רוצים להישאר בשותפות והם רוצים להפוך את העיסקה ל-75 אחוז בתמורה לאותו סכום של כסף ושהחלק שלי יירד ל-25 אחוז. בתמורה ל-50 מיליון השקלים דרשתי שמתוך ה-50, 12 ישולמו לאלתר כדי להוכיח רצינות. אם באמת כוחם כדברם ויש ביכולתם להביא את אותם אנשים שיניחו את כספם ויעשו את העבודה".

"הבהרתי בצורה מאוד ברורה ונוקשה שאין פה עניין של הלוואות וטובות של עסק קר וחלק שמטרתו ליצור עסק. בסופו של דבר נחתם חוזה שהיה צריך להסתיים תוך חודשיים ולמעשה יצאנו לעונה כשבתחילת הדרך בא ג'רי שוורץ והפירסומים שהגיעו בבואו גרמו לעזיבתו".

"ברגע שנפל עליי העניין של ג'רי שוורץ כמובן שהכסף של ה-12,000,000 ש"ח שולמו למכבי ת"א ויצאנו לתוך העונה כשהדרישה של רוני מאנה ויורם הייתה לבנות קבוצה בסדר גודל שונה מהקבוצה שהכרנו. בהחלט היה ניתן להגיע לתקציב מאוזן, הדרישה שלהם היתה ללכת הרבה מעבר לזה, נתתי להם את יכולת ההחלטה ואת היכולת להחתים. הם התחילו להחתים שחקנים בקצב בתוך המועדון, הם יצרו תקציב גרעוני בפועל".

"הם אמרו שהם יודעם להביא יותר ספונסרים ויותר מנויים. הסתבר לצערי שהקופה שלנו נגמרה, אחרי שהופקדו כספים בבקרה התקציבית, למעשה כאשר אבי נמני נשלח להחתים שחקנים וישבתי באותה ישיבה שהיה לי האישור להביא את שני הקמרונים ב-6.5 מיליון שקלים".

"רוני מאנה אמר שאין לו כסף"

"התיישבו בתוך חדר והיה צריך לגמור ויצאו מהחדר והוא אמר שאין לו כסף. הוא אמר שנגמר לו הכסף ולמעשה זה שיבש את הכנות הקבוצה והביא אותנו במצב פחות טוב לפתיחת העונה. אסור לזגזג בתהליך הצטיידות".

"לצערי הההתנהלות לא הלמה את מה שצריך ויותר גרוע מכך ברגע שהסתבר שנגמרה קופת המזומנים התחילו המשברים. כמו שרון קופמן אמר שרוני מאנה פשט רגל ואז הוא לא דיבר איתי".

"חד-משמעית להכניס את שניידר מחר בבוקר"

על הרוכש המיועד החדש אמר לוני: "פדרמן בקיא ונתתי לו יד חופשית, אבל הפעם לשם שינוי הבנתי שמדובר בפרסונה ראויה, מבחינת הון ויכולת בלי סיפורים ובלי בריחות ברגע הנכון. מרגע הזה דייויד לקח על עצמו את המשימה ונתתי לו חוזה בלאנקו במי לדעת במי מדובר העיקר שיהיה בטוח במי שזה. לצערי לפני שבוע זה יצא החוצה לתקשורת ומכאן יצא מחול שדים".

"חד-משמעית להכניס אותו מחר בבוקר ואין שום מניעה מבחינת ההתאחדות לכדורגל. אין שום סיבה לוותר את מכבי ת"א, מכבי בחוב אף אחד לא מפרק את מכבי. בית המשפט יכול לקחת כמה שנים, בוררות ייקבע תוך חודשיים-שלושה".

"אם נפריד הכסף בנושא התזרים השוטף כולל רכישת שחקנים אין שום צל של ספק שאם נעשה הפרת הסכם זה לא מצד מכבי. לשמחתי עומדת עיסקה שתצא לפועל וזה שיתוף פעולה מבורך וזה צעד שיעשה טוב למועדון. נדרשתי לוותר ולזוז הצידה ועשיתי את זה בהאהבה כי זה חשוב למכבי ולא קשור אליי. בקטע הזה היה צורך להגיע לדין ודברים עם רוני מאנה".

לוני חזר לדבר על מאנה: "רוני אמר לי שאני עזבתי ותעשה את הכל עם יורם יוסיפוב וככה היה. לצערי מסיבות כאלה ואחרות יש תהליך של דרישות שלעניות דעתי אין להן שום בסיס. מה שהכי חשוב להכניס את קבוצת הרוכשים ולהתניע את המהלך הזה - אני אעשה מה שאני יכול".

"צריך לחזק את הקבוצה ולהמשיך את הלחימה"

"הצהרנו כי רוני מאנה לא צריך לקבל אגורה כי נעשה חוזה על-רקע עיסקי, במטרה לקנות 75 אחוז זה היה צעד עיסקי בשביל לעשות רווח ומרגע שהכסף לא הועבר העיסקה לא בוצעה. מאנה קיבל החלטות שלבסיסן התנגדתי אבל בגלל שהועבר הכסף לא אמרתי מילה. זו לא עמדתי להגיד מה צודק ומה לא".

"לקחנו את הכסף והפקדנו בתהליך בוררות שבו ייכנס התהליך לתהליך מוסכם ומה שייקבע הבורר זה מה שיקרה אבל זה נעשה מתוך רצון שלי להכניס את קבוצת הרוכשים. צריך לחזק את הקבוצה ולהמשיך את הלחימה שראיתי שבמצב קשה מאוד עולים למשחק בחוסר וודאות והם נתנו הכל על הדשא. אבל כל הצעד הזה יש לו מטרה אחת כדי לתת מחר בבוקר לקבוצת הרוכשים להיכנס במכבי".

"אני לרגע לא עוצר את הצעד הזה. צלצתי לדייויד כדי לשאול מי הרוכש רק בשביל להעביר את השרביט כדי שיעבירו את מכבי לידיים טובות יותר. אני פונה למאנה, תפסיקו עם משחק הילדים ואם הצדק איתכם נפנה לתהליך בוררות שיחליט לאן הכספים הולכים. לי אין שום בעיה עם הבורר ייקבע שהכסף צריך לעבור למאנה".

"אני לא מכיר דד-ליין"

"אני מאחל ומקווה כי כל מי שמעורב ברכישה ירימו את הכפפה ויגידו די! הכי חשוב שהעסקה תצא לפועל. תהליך בוררות לא מפריע לרכישה ובכך ייגמר הסיפור הזה אחת ולתמיד".

על הדד ליין ביום שישי אמר הרציקוביץ': "אני לא מכיר דד ליין, בקטע של עשייה אני נותן פלטפורמה מצוינת לכולם. מאנה אומר שזה כספו בואו נגיע לבורר. אני מניח שקבוצות הרוכשים תבין את מה שאחנו אומרים כדי לסיים את העסק הזה כבר עכשיו ואני מניח זה יסתיים עוד השבוע - רוני צריך גם לזוז יחד איתי. המועדון צריך לחיות. אני שם את הפתרון הכי הוגן, אני שם את זה פה על השולחן היא עוברת בצורה גלויה".

"אם הצדק איתי הכסף לא יגיע חזרה ולכן אני לא רואה סיבה מי שחושב שהצדק איתו לא מוכן להגיע לבוררות. שלא יצטייר כמישהו שטובת המועדון בעייניו".

"עכשיו אני מוכר מאה אחוזים!"

על עזיבת מכבי: "רועי נדל"ן נכנסו כדי להביא אדם כזה אם הם היו נכנסים לא הייתי מסכים כי צריך אדם בעל יכולות פיננסיות גדולות. מי שדרש ממני לדרוש אחוזים היה רוני מאנה - אם מישהו היה עושה את הדרישות שלי הייתי מוכר. עכשיו אני מוכר מאה אחוזים!".

"דיבורים וצעקות זה לוקסוס שיש להרבה, לי אין את זה. צריך לקום כל יום לעבודה ממועדון שיש ממנו תובענות".

על כך שהוא לא היה מעורב במהלכים במכבי: "בא אדם שטען כי הוא יביא אדם ואמר שיביא הרבה יותר. פעלנו לפי בקשותיו והנחנו כי הוא ימשיך להעביר כסף. הבעיה התחילה כשהוא היה צריך להעביר כסף מעבר ל-7 מיליון שהתאחדות דרשה".

"תהליך משפטי לא יפריע לתהליך הרכישה"

"תהליך משפטי לוקח יותר זמן, זה לא צריך להפריע לתהליך של הרכישה. אני החזקתי את המועדון 12 שנים, גם שנה שעברה החזקנו את הקבוצה בלעדיו. אני לא באתי לדירה שלו לבקש כסף".

לוני יצא גם עם מסר לאוהדים: "יש הרבה נקודות אור, אני מחוייב למועדון, יש קבוצת רוכשים שאני משוכנע שתיקח אותו, מאמין שהכל יגיע למקומו בשלום - יש פרוז'קטור ולא נקודות אור".

תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  16/12/2007
ONE
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לוני הרציקוביץ': מכבי תל אביב תימכר לשניידר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ואת המועדון
17/12/07 10:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מטוסי חיל האוויר הטורקי פגעו במטרות של מורדים כורדים (PKK) בצפון עירק (יום א', 16.12.07). כך מסר הצבא הטורקי בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט הרשמי שלו. גורמים בעירק מסרו, כי אישה אחת נהרגה.
16/12/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
במכתב שנשלח (יום א', 16.12.07) לפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, מואשם ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, אלוף אלעזר שטרן, במסירת מידע סודי לעיתונאי יאיר לפיד.
16/12/2007  |  איציק וולף  |   חדשות
נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבז, הורה לחברת הנפט של מדינתו להעביר משלוח מיוחד של דלק לחימום העיר ניו-יורק שבארצות הברית - ובעיקר מטרתו לחמם את תושבי רובע הברונקס.
16/12/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
בדיקת דם לאבחון סרטן השד הנמצאת בשלביה המוקדמים תהיה אולי זמינה בבריטניה כבר בשנה הבאה.
16/12/2007  |  יפעת גדות  |   חדשות
עיריית תל אביב-יפו מצטרפת למיזם הסביבתי האוסטרלי ותחשיך בעוד שלושה חודשים את כל אורותיה של העיר ללא הפסקה למשך שעה כצעד להעלאת המודעות לצורך בחיסכון באנרגיה ולמנוע את התחממות כדור הארץ. ליוזמה שותפים גם ארגון הגג של ארגוני הסביבה ארגון "חיים וסביבה", החברה להגנת הטבע בתל אביב ומשרד הפרסום גלר נסיס-לאו ברנט.
16/12/2007  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
קשר מיוחד וחזק יותר, קיים בין החדשים ניסן ואייר    הדבר מתבטא בין השאר בכך שבשניהם יש חג "פסח"    בניסן חל חג הפסח (פסח ראשון), ובאייר - פסח שני
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר למורשת ישראל, עמיחי אליהו, רואה בפצצת אטום אופציה לפעולה במלחמה שנכפתה עלינו, ושר האוצר והשר לביטחון לאומי מדרבנים את ראש הממשלה ליישם בעזה את הוראות ההשמדה המוחלטת של העם העמלק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il