|
פתאל: "בחרנו בשם עם ערכי מותג חזקים" [צילום: מלונות פתאל]
|
|
|
|
|
רכישת 25 מלונות מהווה את הבסיס לרשת
|
|
|
|
|
דוד פתאל, בעליה של חברת המלונאות פתאל, הקים מותג מלונאות באירופה, תחת השם מלונות ליאונרדו. בחברה אומרים כי אסטרטגיית המותג מבוססת על מלונות ברמת שלושה כוכבים פלוס - עד ארבעה כוכבים פלוס, בערים מרכזיות במערב אירופה ובמזרחה. המלונות יפעלו במיקומים הפונים לתיירות עסקית או תיירות עירונית, ובשדות תעופה.
עד היום, נרכשו באמצעות קרן פתאל להשקעות באירופה, ובאופן ישיר על-ידי פתאל, 25 מלונות בהשקעה כוללת של 350 מיליון אירו - אשר מהווים את הבסיס לרשת החדשה. הרשת כוללת כעת 17 מלונות בגרמניה, שניים בשווייץ ו-6 מלונות בבלגיה.
בין המלונות שנרכשו ישנם גם כאלו שהיו שייכים למותגים בינלאומיים מובילים כגון מרידיאן בהמבורג והילטון בויימר, וכולם יוסבו למותג החדש.
במהלך 2008 אמורה הרשת לגדול לכ-50 מלונות הכוללים 7,000 חדרי אירוח, אשר ימוקמו בערים מרכזיות באירופה ובקרבת שדות תעופה. עד שנת 2009 צפויה הרשת להגיע לפריסה של כ-80 מלונות, בהיקף השקעה של מעל למיליארד אירו.
רוב המלונות שנרכשו הם מלונות פעילים, מלבד שני מלונות הנמצאים כעת בבנייה. בכוונת הרשת להתרחב באמצעות הסכמי שכירות וניהול גם למלונות שאינם בבעלותה או בבעלות הקרן. כבר היום נמצאת הרשת במומ עם מלונות באוסטריה, פולין, סלובקיה, איטליה, הונגריה, רומניה, צ'כוסלובקיה והולנד.
לדברי פתאל, ליאונרדו עומד לשנות את מפת המלונאות באירופה, ולהתמקם בין מותגי המלונאות החזקים ביבשת. שוק התיירות באירופה גדל בהתמדה ואין לי ספק שניסיון הניהול שלנו - יחד עם הנכסים הטובים שרכשנו יאפשרו לנו להוביל את שוק מלונות 4הכוכבים, ולתפוס לפחות עשירית מעוגה זו. בחרנו בשם עם ערכי מותג חזקים ומשמעות בינלאומית".
בשת 2008 ישקיעו הבעלים 3 מיליון אירו בשיווק וקידום המותג, בעיקר דרך שיווק ופרסום ובאמצעות הקמת מערך הזמנות רשתי. כל מלונות הרשת ינוהלו על-ידי חברת פתאל. למנכ"ל ימונה דני רוג'ר, שהוא בעל ניסיון בתחום המלונאות לאחר ששימש בעבר כחבר מועצת מנהלים של רשת ישרוטל, ניהל רשת מלונות בצ'כיה, ומתפקד מזה כשנה וחצי כמנהל מלונות פתאל באירופה.
פתאל הקים את חברת המלונאות בשנת 1999. הרשת שהחלה בניהול של מלון אחד - מרידיאן אילת, נחשבת כיום לגדולה בישראל עם 18 בתי-מלון מהמותגים המובילים בעולם - מרידיאן, גולדן-טוליפ, קלאב-מד ומג'יק.
4,500 חדרי האירוח ברשת המהווים 10% מהשוק הישראלי, המונה 45 אלף חדרים, והם מתפרשים בכל רחבי הארץ - אילת, באר-שבע, ים-המלח, טבריה, הכנרת וחיפה. המחזור הכספי של הרשת בישראל מוערך בכ-650 מיליון שקל, והיא מעסיקה מעל ל-3,000 עובדים.
מלונות רשת ליאונרדו כוללים בין השאר את המלון בשדה התעופה בפרנקפורט ומלונות בהמבורג-סטילהורן; בדרזדן; בעיר פרנקפורט; בברלין; בהמבורג. ב-ויימר (הילטון לשעבר); במנהיים-לדנבורג; בקולון; במינכן; בהיידלברג; בציריך; בקרלרו, שבין בריסל לצפון-צרפת; בווייבר שבבלגיה. כעת מונה הרשת 25 בתי-מלון, 3,000 חדרי אירוח, ו-2,500 עובדים. שמונה מהם נמצאים בבעלות מלאה של פתאל, ו-17 מלונות הם בבעלות קרן פתאל למלונאות באירופה.