|
תטוס לישראל מסקנדינביה ומרכז-אירופה [צילום: חברת ריינאייר]
|
|
|
|
|
כניסתה לשוק תגרום לפגיעה בחברות האירופאיות והישראליות
|
|
|
|
|
חברת התעופה האירית ריינאייר, המפעילה 516 קווי תעופה במחירים זולים במיוחד (LOW COST) בוחנת את האפשרות להתחיל לבצע טיסות לישראל.
מהלך זה עשוי לשנות כליל את שוק התעופה הישראלי; ריינאייר היא חברת ענק, המציעה טיסות במחירי רצפה, וטיסותיה מרחבי אירופה לישראל עשויים לפגוע בחברות התעופה האירופאות, וכמובן באל-על, ארקיע וישראייר.
מנהל איתור השווקים החדשים בחברה, שהיא מחלוצות הטיסות המוזלות בעולם, בני ברגר, קיים בימים האחרונים שיחות בנושא, ואף קיים פגישות עבודה עם חברות הקשורות לשירותי קרקע, טיפול בנוסעים - וכן עם רשות שדות התעופה ובכירי משרדי התיירות והתחבורה.
במשרד התיירות הביעו אופטימיות בקשר למימוש תוכניותיה של החברה האירופית המובילה בתחומה לגבי השוק הישראלי. תחילת טיסותיה יעמדו בקנה אחד עם מגמות השוק - של כניסת חברות מוזלות כגון תומפסון-פליי הבריטית שהחלה לטוס לארץ באחרונה.
במשרד התיירות מעריכים, כי ריינאייר מעוניינת להפעיל בשלב הראשון קווי טיסות לישראל ממדינות סקנדינביה, גרמניה, איטליה ומרכז-אירופה - ולא דווקא מאירלנד. נציין, כי כיום אין טיסות ישירות מסקנדינביה לישראל - לאחר שחברת ס.א.ס הפסיקה את טיסותיה בעקבות המצב הביטחוני והאינתיפאדה.
מחירי כרטיסי הטיסה של ריינאייר נקבעים בהתאם למרחק בין היעדים ובהתאם לכך, צפוי לדעת משרד התיירות כי כרטיס הטיסה לישראל מהיעדים שהוזכרו יעמוד על בין 120-60 אירו לכל כיוון. שירותים נוספים שתציע ריינאייר יהיו רכישת חדרי מלון והשכרות רכב.
ריינאייר היתה חברת התעופה המוזלת הראשונה באירופה, והיא החלה לפעול בשנת 1985. היא מפעילה צי של 163 מטוסי נוסעים מסוג אחד בלבד - בואינג 737-800. היא אף הזמינה מהיצרנית 99 מטוסים נוספים מסוג זה. השנה היא תטיס כ-52 מיליון נוסעים בין 26 מדינות. אירגון התעופה הבינלאומי, יאט"א, הכריז על החברה כחברת התעופה הבינלאומית הגדולה בעולם.
החברה צומחת בקצב של 20% בשנה, והיא החליטה השנה לצאת בהתחייבות לכל הנוסעים הפוטנציאליים - שאף חברת תעופה אחרת לא תצליח להציע מחיר נמוך מהמחיר שלה. כמיליון נוסעים אאף יזכו לקבל טיסה בחינם - אם יעלה בידם להשתלב במקומות הפנויים הנותרים לפני מועד הטיסה.
שר התיירות, יצחק אהרונוביץ', אמר בנושא ריינאייר כי "יעד משרד התיירות להמשך פתיחת השמים ולהסרת חסמים מדרכה של תנועת התיירות לישראל, מיועד להגדלת קיבולת המושבים בקווי התעופה למדינות יעד באירופה, כמו גם באיזורים המהווים יעד לתיירות לישראל. התעניינות חברה כזאת בטיסות לישראל, היה הישג חשוב ומשמעותי המהווה הבעת אמון במוצר התיירותי הישראלי. הדבר יביא לגידול משמעותי במספר התיירים המגיעים לישראל ממדינות אירופה - וליצירת ביקושים לכניסת חברות נוספות לקו לישראל".
טיסות ריינאייר לישראל יתאפשרו רק לאחר חתימת ישראל על הסכם התעופה עם האיחוד האירופי. נושא זה מטופל בימים אלו על-ידי משרד התחבורה. הסכם זה, לכשייחתם, יאפשר לחברות אירופיות לפעול בישראל בחופשיות ולהפך - ובכך יגדיל את קיבולת המושבים לישראל ויאפשר לתיירים מייעדים רבים יותר להגיע לארץ במחירים נוחים יותר.