עמותת אור ירוק קראה היום (יום ד', 26.12.07) לשקול מחדש את ההחלטה לקצץ ב-50% את תקציב אחזקת הכבישים לשנת 2008.
משמעות הקיצוץ היא כי במקום 800 מיליון ש"ח, "יזכו" 6,000 ק"מ של כבישים רק ב-400 מיליון ש"ח לצורך תחזוק שוטף. לדברי מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, הפגיעה בתוכנית החומש היא אנושה ותגביר את תאונות הדרכים באותם כבישים.
סעף אחזקת הכבישים כולל תחזוק שוטף של הכבישים, צידי הדרכים, המעקות, סופגי הזעזועים, עמודי החשמל והתאורה, מעברים תת-קרקעיים להולכי רגל. כמו כן, הסעיף כולל גם תחזוק ושיפוץ של גשרים ומבנים הנדסיים שנבנו לפני שנים רבות, ונמצאים במצב תחזוקתי רע.
לדברי אבואב, מספיק בור אחד בשולי הכביש, על-מנת שנהג יאבד שליטה על רכבו ויתהפך. לדבריו, החוסר בתקצוב מצטבר על פני שנים. אין דבר יותר קל מלקצץ בתחזוקה השוטפת, השחורה והסיזיפית, ולהעדיף טיפול והשקעה במחלפים חדשים שמלווים בטקסים חגיגיים ומצטלמים נהדר.
אבוהב מוסיף כי דווקא לאחר שאושרה תוכנית חומש (2010-2006), המאפשרת עבודה רב שנתית מסודרת, הגיע אותו קיצוץ דרסטי וקטע את תוכנית העבודה בשלב כה מוקדם שלה.
מע"צ כבר הודתה בעבר כי אין באפשרותה לטפל ברמה נאותה לכל 6,000 ק"מ של כבישים הנמצאים באחריותה בתקצוב הנוכחי.
לדברי אבוהב, בהשוואה לשאר העולם, מדינת ישראל נמצאת בפער עצום, בכל מה שקשור לאחזקה השוטפת של הכבישים. להערכתו, נדרשים למעלה מ-2 מיליארד ש"ח בשנה כדי להשתוות למצב הקיים בעולם המערבי בתחום זה.
חשוב לציין, מדגיש אבוהב, כי אין מדובר בעניין של אסתטיקה. הקיצוץ יוביל באופן ישיר לפגיעה בבטיחות הכבישים ולנזקים לכלי רכב הנעים באותם כבישים. כך שגם מבחינה כלכלית ההשקעה בתחזוקת הכבישים היא דבר משתלם.