בית משפט השלום בירושלים גזר 3 חודשי מאסר בפועל וחצי שנה מאסר על תנאי על מחמוד בידון, בן 57, תושב מזרח ירושלים, שהורשע בביגמיה.
במשפטו הודה בידון כי בעודו אשתו הראשונה יושבת בבית הסוהר, נשא לו אשה שנייה בבית הדין השרעי בבית לחם. טענתו הייתה כי לא עבר כל עבירה משום שיש בידיו אישור כדין לנישואים שניים, נדחתה.
התביעה דרשה מהשופט דוד מינץ להחמיר בעונשו של בידון. התביעה ציינה כי לבידון עבר פלילי עשיר הקשור לענייני משפחה. בידון נידון בשעתו לשנת מאסר על התעללות נפשית בבתו. הבת נרצחה לאחר מכן בידי אשתו ובנו, בסיוע בני משפחה אחרים. הוא עצמו, ששהה בעת הרצח במאסר, הורשע בשידול לרצח זה, השמדת ראיה משום שקבר את בתו במחסן ובעבירת איום ותקיפה של בני משפחתו. לאחר שבידון ערער לבית המשפט העליון, זוכה מהעבירה של שידול לרצח לאחר שכבר ריצה כ-45 חודשי מאסר, אך אין לזקוף עובדה זו לטובתו של הנאשם מאחר והזיכוי היה מחמת הספק בלבד.
ההגנה ציינה כי בידון זוכה בסופו של דבר משידול לרצח, ומכאן שישב למעשה במאסר שווא. אומנם בסופו של דבר נגזר עליו המאסר שריצה גם על עבירות אחרות, אך הנסיבות, ובייחוד העובדה כי הוא שוחרר מהמאסר ביום בו זוכה מעבירת השידול, מלמדות כי בית המשפט העליון ראה במאסרו מאסר שווא.
התחתן שוב כי חש גלמוד
ההגנה גם ביקשה לתת משקל למצבו האישי הקשה של של בידון ולהרס משפחתו עקב מעשה הרצח של הבת בידי אשתו, בנו ובני משפחה אחרים. האשה הראשונה והבן הבכור שפוטים למאסר עולם ובת נוספת מרצה עונש מאסר של תשע שנים. בת אחרת ברחה מהבית, והוא נותר עם שתי בנות, בנות 14 ו-16, ובהן הוא מטפל בעזרת אשתו השנייה, שעה שכל שכרו כ-1500 שקל לחודש מפנסיה ואין לו עבודה אחרת.
ההגנה ציינה עוד כי בידון הוא אדם מבוגר שצרכיו היומיומיים מחייבים אותו לעזרת הזולת ועל כן היה חייב לשאת אישה נוספת. גם אין לבידון קשר פיסי או רגשי עם אשתו הראשונה עקב מאסרה, ומבחינה מעשית אין לראות בו כנשוי לה.
השופט מינץ כתב בגזר הדין כי לא התברר עד תום מדוע אין בידון פועל לגרש את אשתו הראשונה. "אם אכן יש יסוד לטענה שעולמו של בידון חרב עליו, הרי זו אשתו הראשונה אשר גרמה לחורבן. ואולם תחת גירוש אשתו זו, פעל להינשא עם אשתו השנייה. התקשיתי להבין פשר סיבת הכבוד האבוד כביכול של האישה הראשונה שנדונה למאסר עולם בשל רציחת בתו של הנאשם. גם הטענה שהנאשם נאלץ כביכול להינשא בשל היותו גלמוד אינה יכולה לעמוד. אם היא תתקבל, היא תרוקן מתוכן את ההוראה החוקית האוסרת על ביגמיה, שכן ההנחה היא שכל מי שנושא אישה עושה כן, בין היתר, משום שהוא חש גלמוד", כתב השופט.