|
כביש 4 באיזור גהה. הפרויקט יכלול העתקת מערכות תת-קרקעיות והסדרת שלושה צמתים
|
|
|
|
|
מהכבישים הארוכים במדינה - מהגבול עם לבנון עד לעזה
|
|
|
|
|
חברת סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי, זכתה במכרז של מע"צ לשידרוג כביש מספר 4 בהיקף כספי הנאמד בכ-64 מיליון שקל.
במסגרת הפרויקט תבצע חטיבת פיתוח וכבישים של סולל בונה עבודות לשידרוג הכביש לכביש דו-מסלולי - כולל עבודות עפר, העתקת מערכות תת-קרקעיות, מעבירי מים, קירות תומכים, תעלות בטון, תאורה, הסדרת 3 צמתים מרומזרים, עבודות סלילה, מצעים ואספלטים.
העבודה תבוצע בשני קטעים, קטע דרומי באורך קילומטר אחד, וקטע צפוני באורך 2 ק"מ. לדברי מנהל חטיבת פיתוח וכבישים בסולל בונה, שי אתרוגי, החברה נבחרה לביצוע הפרויקט בשל ניסיונה הרב בביצוע פרויקטים מסוג זה - ובשל עמידתה בלוחות הזמנים.
משך ביצוע העבודה יהיה 22 חודשים. כביש 4 הוא מהכבישים הארוכים ביותר בישראל, והוא נמשך לאורך יותר מ-200 ק"מ. הוא מתחיל מגבול הצפון ומגיע דרך המרכז עד לגבול עם רצועת עזה.
סולל בונה היא קבלנית בנייה ותשתיות המתמקדת במיזמי הנדסה אזרחית, עבודות תשתית, כבישים, גשרים ופרויקטים לאומיים בתחומי התחבורה. בין הפרויקטים שבהם היא מעורבת מוזכרים כביש חוצה ישראל, מנהרות הכרמל, הנחת צינור הגז הטבעי ובניית מתקן התפלת מים בחדרה.