|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

"נפעיל לחץ כדי להשיג שקט"

ברק אמר בנאומו בכנס הרצליה: "אם לשם שקט בשדרות דרוש רעש בצד השני - יהיה רעש" ברק התיר חידוש אספקה קצובה של סולר לרצועה
21/01/2008  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: אורי פורת]

או סקנדל או פסטיבל
אהוד ברק
נאום שר הביטחון בכינוס הרצליה [י"ד בשבט תשס"ח, 21.01.08]
לרשימה המלאה

רונן ליבוביץ
"שתושבי עזה ילכו ברגל"

שר הביטחון אהוד ברק מרכך את הסנקציות על הרצועה, והערב (יום ב', 21.1.08) החליט לאפשר מחר בבוקר אספקת סולר באופן חד-פעמי ובכמות מינימלית לתחנת הכוח ברצועת עזה. כמו כן תתאפשר העברת ציוד הומניטרי הכולל תרופות, ביום רביעי.

ההחלטה באה לאחר הערכות במשרד הביטחון ולפיהן המסר הישראלי, הן באמצעות הלחץ הצבאי והן באמצעות הלחץ הכלכלי, אכן נקלט בצד הפלשתיני. בין היתר תולים במשרד הביטחון קביעה זו על ארבעים רקטות קסאם ביום חמישי לעומת רקטה אחת שנורתה היום. אספקת הבנזין לרצועה לא חודשה לפי שעה.

בכינוס הרצליה אמר שר הביטחון: "עלינו להפעיל לחץ ועוד לחץ על עזה. מה שלנו איכפת זה שתושבי שדרות והנגב המערבי יחיו בשקט. אם ל"שקט" הזה דרוש "רעש" בצד השני, יהיה רעש. עשינו הכל וניסינו כמעט הכל והם ממשיכים בירי על שדרות ועל יישובי הנגב. אנחנו נעשה הכל... כדי שהם יבינו שאנחנו נעשה הכל כדי שיהיה שקט. אני יודע שזה קשה אבל לי חשוב יותר השקט שלנו מהשקט שלהם".

- עוד מדברי ברק - בהמשך.

הליגה הערבית קראה למועצת הביטחון להתכנס בדחיפות לדון במצב ברצועת עזה. בהודעה שפרסמה בקהיר קראה הליגה לקהילה הבינלאומית לחקור את הפשעים של ישראל נגד הפלשתינים.

חליל אל-חאיה, מבכירי חמאס ברצועה, קרא לליגה הערבית לחייב את מצרים לפתוח את מסוף רפיח. הוא אמר את הדברים בהפגנה של תומכי חמאס ליד המסוף. ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'אלד משעל, התקשר אתמול לשר-החוץ של מצרים, אחמד עבדול-רייט. משעל ביקש להתעדכן במגעים של מצרים בזירה הבינלאומית, כדי ללחוץ על ישראל להסיר את המצור מעל הרצועה.

הזירה הבינלאומית לא נשארה אדישה: צרפת קראה לישראל לפתוח את המעברים לעזה, ולאפשר את חידוש אספקת הדלק לרצועה, ואת פעולתה של תחנת הכוח. דובר משרד החוץ של צרפת גינה את המצור שהטילה ישראל, ואמר כי זו ענישה קולקטיבית של תושבי הרצועה. הדובר גם קרא להפסיק את ירי רקטות הקסאם אל ישראל.

בן-אליעזר: הצרכן מכוון טילים לחברת החשמל

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אמר הערב בכינוס הרצליה של המרכז הבינתחומי: "אנחנו המדינה היחידה בעולם שצרכן מכוון כל בוקר טילים לעבר תחנת הכוח שמספקת לו את החשמל, זו המדינה היחידה שצרכן יורה עם מרגמות לעבר צינורות מים שמזרימים לו מים. זה האבסורד שאנו חיים בתוכו כמו הרבה אבסורדים אחרים".

פואד אמר כי חברת החשמל מספקת לעזה כל יום, כולל היום, 120 מגה ווט, המהווים 60 אחוז מכלל הצריכה של החשמל ברצועה, ומובלים בעשרה קווי מתח. "אין שום כוח בעולם שיכול לעצור את האספקה הזו, וכנראה שהבעיה היא אצלם", ציין.

בהמשך, עמד השר על עליית המחירים הדרמטית שחלה מאז נאומו בכינוס הרצליה בשנה שעברה. "בנאומי הקודם מחיר חבית הנפט הגולמי היה כ-55 דולר, לעומת היום שהוא נוגע לכדי כמאה דולרים לחבית. בדומה, בשנה שעברה מחיר הגז הטבעי היה כ-6.5 דולר למיליון BTU, והמחיר כיום הוא כבר מעל 9 הדולרים למיליון BTU.", אמר. הוא הוסיף, שאף אחד לא יכול להבטיח שבשנה הבאה, המחיר של הנפט לא יעמוד על 150 דולר לחבית ואף יותר, ומחיר הגז הטבעי לא יעמוד על 15 דולר למיליון BTU".

על-רקע הנתונים הללו, ציין השר, כי יותר ויותר מדינות מערביות הגיעו להכרה בחשיבות שביצירת רמת ביטחון נאותה להספקת תשומות אנרגיה לתחומן, וממקורות יציבים ואמינים, ואמר כי אותה הכרה צריכה להתקיים גם בישראל: "הדבר נכון על אחת כמה וכמה ביחס למדינת ישראל, בשל המצב הגיאו-פוליטי הבעייתי שלנו, ובשל העובדה הידועה כי החלק הארי של מקורות האנרגיה העולמיים מצוי במדינת ערב. אי אפשר לסמוך באספקת הדלקים על אנשים כמו מחמוד אחמדיניג'אד והוגו צ'אבז - שדעתם על הישות הציונית היא ברורה".

באשר לפיתוח טכנולוגיות אנרגיה מתחדשות אמר כי "ישראל נחשבת כאחת המדינות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות לייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות, בעיקר בתחום הסולארי. לדבריו, בימים אלה מושלמת עבודת הכנת המכרז הבינלאומי להקמתם של שתי תחנות סולאריות לפחות באתר אשלים בנגב, בעלות כושר ייצור כולל של כ-250 מגה וואט, כך שעד סוף העשור הבא יתקיים היעד של 10% שימוש באנרגיות מתחדשות".

היום שאחרי וינוגרד

ברק, שגם שמו עשוי להיכלל בדוח וינוגרד, אמר: "אני מניח כי חלק מזרקורי המצלמות מחוממים כאן ומחממים אותי כדי שאשיב על השאלה המסקרנת את כולם: נכון. מה אעשה ביום שאחרי הגשת מסקנותיה הסופיות של ועדת וינוגרד? רבותי הצלמים, אם אפשר, תעמעמו קצת את אור הזרקורים. הדבר היחידי שאני יכול לומר לכם הערב הוא: שאעיין בדוח עם פרסומו, אשקול ואחליט מה נכון וטוב למדינת ישראל. ואת זאת אעשה.

"בצה"ל ובמערכת הביטחון מתחולל כיום תהליך תיקון עמוק ומקיף. התקיים תחקיר כואב ונוקב של המלחמה האחרונה. הוסקו מסקנות – מבלי לחכות לשום דוח. צה"ל בהנהגת הרמטכ"ל, פועל בתנופה עצומה ליישם את הלקחים ולהבטיח שבעימות הבא, אם ייכפה עלינו – התוצאות תהיינה אחרות, כאלה שאינן נתונות לוויכוח. אין לי ספק שאנחנו בדרך הנכונה".


לא להוריד אף אופציה

על הנושא האירני אמר שר הביטחון: "תוכנית הגרעין האירנית נותרה איום מרכזי ליציבות העולם כולו ולישראל. מול אירן - יש הרבה מה לעשות בתחומי המודיעין והסיכול המדיני והאחר, בתחומי סנקציות, דיפלומטיה ועוד - בלי להוריד מהשולחן איזו מהאופציות. איננו מתכוונים לקבל אירן עם יכולת גרעינית צבאית, אנחנו פועלים בכל התחומים.

"הדבר שאין להרבות בו הוא דיבורים. מילים באמת לא עוצרות טילים. אין ברירה, מנהיגי ההווה חייבים לעיתים לומר דבר מה, אבל בעניין זה נכון מאמר חז"ל: מילה בסלע – שתיקה בתרי. וכל המוסיף – גורע.

"שורש נוסף, עמוק, לדאגות התוקפות חלקים מאיתנו – למרות העוצמה והשגשוג בישראל – הוא המשבר הערכי. ישראלים רבים חשים שמשהו נפגם, שישראל איננה עוד הארץ שהכירו או חלמו עליה".

למצות כל סיכוי להסדר

"לממשלת ישראל הנוכחית כמו לממשלות העבר יש אחריות היסטורית, מדינית ומוסרית למצות כל סיכוי, ואני מדגיש - כל סיכוי כדי להגיע להסדר. אם יש הזדמנות - אסור שנחמיץ אותה. חשוב שנתניע ונממש חזון של פרויקטים משולבים רבי-היקף שישנו את פני האזור, יפתרו נושאי יסוד של מים, כלכלה וסביבה, ואף ישמשו פתח לשיתוף פעולה מדיני.

"לא ניתן למוטט את ישראל צבאית, לא ניתן להתיש אותה בטרור ולא ניתן לגרור אותה למלכודת דבש דיפלומטית. כי אם איזו שהיא מ-3 האפשרויות הללו היתה נראית ליריבינו מעשית, הם היו מעדיפים אותה על השגת הסדר. הסדרים יציבים יושגו רק כאשר הצד השני יבין כי ישראל רוצה בשלום הוגן של אמיצים– אך מוכנה להרוג ולהיהרג על מה שחיוני לקיומה.

"ברור כי פתרון של 2 מדינות ל-2 עמים חיוני לישראל. עקרונותיו היסודיים חייבים לכלול: גבול מוסכם ומוכר המשקף שיקולי ביטחון ודמוגרפיה, כולל גושי הישובים הגדולים; החזרת פליטים רק למדינה הפלסטינאית; סיום הסכסוך וסיום התביעות ההדדיות; סידורי ביטחון הנדרשים לישראל. ועד אז, נשמור על חופש פעולה לצה"ל למלחמה בטרור בכל מקום ונפתח מענה טכנולוגי מבצעי לאיום הרקטות שעליו אנחנו עובדים במלוא הקיטור.

לקחים בתחומי ההפעלה המבצעית

ברק תיאר בנאומו את המצב המדיני מנקודת ראותו: "מה לפנינו? – מלחמת לבנון השנייה הותירה אותנו עם הרבה לקחים בתחומי ההפעלה המבצעית של צה"ל, מוכנות העורף, תהליכי קבלת החלטות בקבינט ובממשלה ועוד, ועוד. ולא אפרט. הנוף האסטרטגי שלנו מורכב. מחד, אנאפוליס, ומאידך - אירן והחיזבאללה, סוריה והחמאס בעזה, וברקע - עירק, פקיסטן אפגניסטן. שנת מעבר בין ממשלים בארה"ב ואי ודאות קשה בכלכלה העולמית. החדשה הטובה היא שישראל הייתה ונותרה המדינה החזקה ביותר מבחינה צבאית ואסטרטגית 1,500 ק"מ מסביב לירושלים.

מחבלים רבים חיים ונושמים בגללנו

"יחידות צה"ל יחד עם השב"כ פועלות יום ולילה ברצועת עזה ופוגעות קטלנית בגורמי הג'יהאד האיסלאמי והחמאס. חתירה למגע, יוזמה ודוגמה אישית לצד עבודת מודיעין וביצוע אווירי מדויק - ממקדים את הפגיעה ככל הניתן במחבלים עצמם. בפעולות בשנה האחרונה נהרגו מעל 300 מחבלים וייהרגו עוד אם לא יפסקו פעולות הטרור. צה"ל, צה"ל של כולנו, ראוי לגיבוי מכולנו כי הוא חומת המגן של העם הזה.

"כאן אני רוצה לומר את הדברים הבאים: בפעולות נגד המחבלים המבקשים לרצוח בנו נהרגים לעיתים גם אזרחים. זו אינה כוונתנו. מחבלים רבים עדיין חיים ונושמים, רק משום שאנו מבקשים לחסוך בחיי אזרחים. נמשיך לנהוג כך אם כי המחבלים אינם בוחרים את קורבנותיהם. לא ננהג כמותם.

"בשדרות ועוטף עזה ולעתים אף באשקלון עדיין נופלות רקטות. מערכת הביטחון אימצה את ישובי עוטף עזה ונכון שהעם כולו יאמץ אותם. ואני חוזר ואומר – אנחנו נביא פתרון לרקטות הקסאם כשם שהבאנו פתרונות בעבר – למחבלים בבקעת הירדן, לירי על הקיבוצים למרגלות רמת הגולן, לחדירות ולמתאבדים ברחובותינו. כך יהיה גם כאן ואנחנו נביא פתרון לרקטות הקסאם".

פועל יחד עם אולמרט ידידי

אני רוצה לנצל מעמד זה כדי לומר: בין ידידי, אהוד אולמרט, וביני קיימת הערכה אישית עמוקה וידידות ארוכת שנים. כמי שהיה פעם בתפקיד, אני יודע להעריך את הקשיים הקמים כל בוקר מחדש לפתחו של ראש ממשלה בישראל, וכל עוד אנו פועלים יחד אסייע לו ולממשלה בכל – לטובת מדינת ישראל.

תם עידן האשליות

בנושא המדיני אמר: "בישראל פנימה, בימינו אלה, תם עידן האשליות. בימין, נמוגה לחלוטין האשליה כאילו בכוח הזרוע לבד אפשר יהיה להנציח את שליטתנו על עם אחר (שנספר כבר במיליונים). ובשמאל, נמוגה האשליה כאילו עומד לנחות עלינו "מזרח תיכון חדש", אוטופי. עם מות האשליות, מבין רוב גדול של הציבור כי המזרח התיכון הוא סביבה קשה, לא צפון אמריקה ולא מערב אירופה, זו סביבה שבה אין חסד לחלשים ולא תהיה הזדמנות שנייה למי שאינם יודעים להגן על עצמם. בסביבה כזו, עלינו לעמוד על שתי רגלינו, לפקוח עיניים, להתבונן, בלי למצמץ בפני המציאות – אכזרית ככל שתהיה. ידנו האחת מושטת לשלום, הופכת כל אבן ומחפשת כל דרך להגיע אליו, והיד השנייה על ההדק – מוכנה ללחוץ עליו ברגע שצריך. זו היא מציאות חיינו.

תאריך:  21/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נפעיל לחץ כדי להשיג שקט"
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ילקוט הכזבים
21/01/08 19:44
2
שהוא עצמו מפיץ
21/01/08 19:46
3
ישראל נשברה
21/01/08 20:12
4
רחמים
21/01/08 20:51
5
Thats
21/01/08 21:02
6
הניה
21/01/08 21:45
7
צבי טל
21/01/08 21:49
 
אחת בחיים שלהם
21/01/08 22:22
8
לבנון 1
21/01/08 22:02
9
elkrief
21/01/08 22:10
10
איסמעיל הנייה
21/01/08 22:15
11
לעמיר פרץ?
21/01/08 22:19
12
שפינוזה
21/01/08 22:44
13
דורוןצ
21/01/08 22:57
14
צבריקו
21/01/08 23:02
15
אמר למערכת להפסיק
21/01/08 23:51
16
לאלחנן טננבאום
22/01/08 00:05
17
סוחר גופות צוחק
22/01/08 08:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החשש מפני מיתון בארצות הברית מטלטל את הבורסות העולם. נפילות בשוקי העולם בהובלת שוקי המזרח מושכות את הבורסה מטה. לכך מצטרפות גם ירידות חזקות בשוקי אירופה. מדד המעו"ף איבד 2.8% לרמה של 1,117 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 3% לרמה של 1,045 נקודות ומדד התל טק ירד ב-3.1%. מחזור המסחר היה גבוה מהממוצע והסתכם ב-2.9 מיליארד שקל.
21/01/2008  |  נתן שבע  |   חדשות
שופטי בית המשפט העליון מחוייבים מעתה, כעמיתיהם בערכאות הנמוכות יותר, לנהל רישום מלא של פרוטוקולים. קלדנים "מיומנים" מבתי משפט המחוזי והשלום בירושלים גוייסו למשימה.
21/01/2008  |  רותי אברהם  |   חדשות
משטרת ניו-יורק חוקרת (יום ב', 21.1.08) התקפה אנטישמית של קבוצת צעירים שחורים ברובע ברוקלין על תלמיד ישיבה בן 16.
21/01/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
אנחנו גולשים באינטרנט או פותחים את העיתון והכותרות מספרות לנו על המזון הבא שיציל אותנו ממחלות וישפר את הגזרה ולא עובר יותר מיום והחדשות הטובות מתגלות כאכזבה כשמחקר אחר מזהיר אותנו שלא לצרוך כמויות גדולות מאותו מזון בדיוק כי הוא עלול להזיק לנו. איך אפשר לדעת מה נכון ומה לא? מסתבר שלא תמיד אפשר.
21/01/2008  |  יפעת גדות  |   חדשות
חברת החשמל הודיעה כי לא חל כל שינוי בהיקף אספקת החשמל מישראל לעזה. החברה מסרה (יום ב', 21.1.08) כי היא מספקת לעזה ולישובי רצועת עזה כ-120 מגוואט, שהם כ-60% מכלל צריכת החשמל בעזה וברצועה, כמו בכל יום, אלא אם כן מתרחשת תקלה טכנית.
21/01/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
גדי חיטמן
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים    סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מ...
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il