דוח של מכון המחקר האמריקני Pew Internet, שבחן את יחס של הגולשים לרכישות מקוונות, מצא אמביוולנטיות בעמדות הגולשים בכל הנוגע למסחר אלקטרוני: כ-75% מהנסקרים ציינו כי אינם אוהבים לשלוח מספרי כרטיס אשראי ברשת. אבל 78 אחוז ציינו כי הם חושבים שרכישות ברשת הן נוחות ו-68% הסכימו כי מדובר בחיסכון בזמן.
מתוך הצלבה של נתוני הסקר עולה כי אילו הרגישו המשתמשים שאינם אוהבים למסור פרטים אישיים ברשת, יותר בנוח לעשות זאת, הייתה כמות הרכישות שלהם באינטרנט עולה מ-66% ל-73%, גידול של 10%.
מהסקר גם עולה כי 58% מהגולשים ברשת חשו בלבול או תסכול במהלך רכישות מקוונות בגלל חוסר מידע או עודף מידע. החלוקה בין כלל הגולשים היא כי 43% מהמשתמשים חשו תסכול בשל חוסר מידע כאשר חיפשו מוצרים ושירותים או רכישה. 32% חשו בלבול בגלל מידע שמצאו בסקר שוק או ברכישה ברשת. 30% מהגולשים חשו כי הם כורעים תחת כמות המידע, בזמן קניות מקוונות.
שיעור הרכישות הגבוה ביותר - של מוצרים
בכל יום נתון מבצעים בארה"ב רבע מהגולשים פעילות הקשורה למסחר אלקטרוני, בין שזו רכישה ובין שזה סקר שוק. מבחינת הפעילויות השונות שמבצעים האמריקנים עולה כי 66% מהגולשים רכשו מוצר ברשת כגון ספרים, מוזיקה או ביגוד. 64% הזמינו טיסה, חדר במלון או שכרו רכב. 26% השתתפו במכירה פומבית מקוונת. 11% ביצעו סחר במניות באמצעות הרשת.
למרות החשש לפגיעה בנתונים פרטיים ופיננסים, 40% מהגולשים עושים שימוש ברשת לצורכי בנקאות, עלייה משמעותית לעומת 25% בתחילת 2005.
פעילות הרכישות ברשת וסקרי שוק צמחה מאז שנת 2000. בשנה ההיא רכשו 22% מהאמריקנים מוצרים ברשת. המספר צמח ל-49% ב-2007. לפי הלשכה האמריקנית לסטטיסטיקה, ההכנסות ממכירה באינטרנט צמחו מהר יותר ממספר הרוכשים: ההכנסות צמחו מ-7.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי של שנת 2000 ל-34.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2007.
"בישראל המצב שונה", אומר עומר קפלן, סמנכ"ל בחברת A-2-Z, המתמחה בשיווק בינלאומי באינטרנט עבור יצואנים. "עדיין קיים חשש בסיסי יותר מרכישה ברשת. אתרי המסחר בארץ מדווחים כי רוב העסקות נסגרות בטלפון. ניתן לראות זאת בענף התיירות, שבו אתרי הסחר הגדולים עדיין מחזיקים מוקד טלפוני מתוגבר כדי לגבות את הפעילות באינטרנט".
"אתרי הסחר הגדולים, כגון eBay, רכשו לעצמם אמינות גבוהה באמצעות מנגנון פידבקים מתוחכם והם מאפשרים רכישה בטוחה יחסית באמצעות שימוש באמצעי תשלום בטוחים כגון Paypal. שני אמצעים שהגבירו מאוד את כמות הרכישות באינטרנט".
הידיעה מבוססת על נתוני מכון PEW:
[קישור]