ענקית המזון ומוצרי הצריכה הבריטית-הולנדית "יונילוור", שעם מוצריה נמנים מותגים מוכרים כגון אבקת הכביסה "פרזיל", מרקי "קנור", סבון "לקס", מיונז "תלמה" ו"הלמן" ותה ליפטון - פתחה בהליכים להחלפת המנכ"ל שלה, פטריק ססקו, בן 59. כך מוסר העיתון הלונדוני "טיימס" (יום ה', 6.3.08).
העיתון אומר כי ועדת המינויים של מועצת המנהלים של "יונילוור" בודקת כמה מועמדים, מתוך החברה ומחוצה לה, אך ההחלטה על ההחלפה אינה צפויה בקרוב.
"יונילוור" מסרה ל"טיימס" כי היא אינה נוהגת להגיב על שמועות והשערות. עם זאת, אמר מקור המקורב לנושא לכתבי העיתון הבריטי: "זוהי התחלה של תהליך ארוך". ססקו, שהחל את הקריירה שלו ב"יונילוור" וטיפס בסולם התפקידים, היה מנהל הכספים של החברה קודם שהתמנה למנכ"ל ב-2005, במקום ניאל פיצג'רלד. קודם לכן ניהל את חטיבת המזון של החברה.
ססקו, אזרח צרפת, יצר בתקופת כהונתו מהפך חיובי בחברה ופעל לשיתוף פעולה הדוק ביותר בין שתי זרועותיה העסקיות - המזון ומוצרי הצריכה.
אף שרווחי החברה השתפרו בימיו, רבים סבורים כי "יונילוור" מפגרת אחרי יריבותיה הגדולות "פרוקטר אנד גמבל", ו"קולגייט-פלמוליב" בשוק מוצרי הבריאות והיופי התחרותי.
להדביק את "פרוקטר אנד גמבל"
ל"יונילוור" יש היסטוריה ארוכה של גיוס כוחות ניהוליים מתוכה. ואולם מקורות בחברה מסרו כי יתכן שהפעם תנסה להביא מישהו מבחוץ, עקב מינוים של שני אנשי מפתח, מייקל טרשואו ליו"ר "יונילוור" וג'ים לורנס למנהל הכספים שלה, ששניהם הגיעו מחוץ ל"יונילוור".
החברה כבר הודיעה כי שניים משמונת חברי צוות ההנהלה שלה, קיס ואן דר גראף ורלף קוגלר, יפרשו ממנה באסיפה השנתית במאי. עקב פרישתם תישאר הנהלת החברה, זו פעם ראשונה בתולדותיה, בלי שום חבר הולנדי או בריטי.
אנליסטים אומרים כי להנהלת "יונילוור" הצטרפו יסודות דינמיים יותר וכי "אלה חדשות טובות למשקיעים הרוצים באנרגיה רבה יותר של הצוות הבכיר ובתרגום שלה לביצועים טובים יותר".
במהלך כהונתו מכר ססקו עסקים שהיוו יותר מ-6% מהמחזור ושינה את מודל הניהול. באוגוסט שעבר הודיע ססקו על תוכניות לקצץ 20,000 משרות במשך ארבע שנים, קיצוץ של 11% בכוח העבודה של החברה, כדי לזרז את תוכניות ההבראה שנועדו לצמצם את הפיגור אחרי "פרוקטר אנד גמבל". על-פי הדוח השנתי האחרון של "יונילוור" קיבל ססקו מהחברה 3 מיליון אירו לשנה, ובכלל זה משכור של 1.4 מיליון אירו.