|
הישראלי שותה כמעט כמו אלוף העולם בשתיים קפה, תושב פינלנד
|
|
|
|
|
"באים לקפה?" - ממוצע יומי של כמה כוסות במדינה עם אקלים חם
|
|
|
|
|
בישראל שותים יותר מ-3 מיליארד כוסות קפה בשנה. כך עולה ממחקר שוק שביצעה אילן'ס, הנחשבת לרשת בתי הקפה הראשונה בארץ. התוצאה מתבססת על נתונים של איגוד הקפה הישראלי, שביניהם כמות הייבוא ומספר בתי הקפה הפועלים בארץ. עולה מהמחקר כי ישראל ניצבת במקום "מכובד" ברשימת צרכני הקפה העולמיים, שבראשה פינלנד.
נתון מדהים זה מבסס את מעמדה של ישראל כמעצמת קפה עולמית. הוא מפתיע גם בהתחשב בכך ששתיית קפה מרובה אופיינית בעיקר למקומות שבהן שבהן קיים מזג-אוויר קר יחסית - כדוגמת פינלנד, "האלופה", או סיאטל שבמדינת ושינגטון בצפון ארה"ב, מולדת המותג סטארבקס. במקביל להתרחבות שתיית הקפה באקלים הים-תיכוני, הולכים ומתרבים מותגי הקפה הישראלים המיוצאים לחו"ל.
רשת אילן'ס פותחת בימים אלה סניף חדש, לאחר יותר משלוש שנים שבהם לא נקטה במהלך כזה. הסניף הוא במושבה קדימה, והוא יופעל בקונספט חדש - אילן'ס בכפר. לדברי המנכ"ל, חן ניר, הסניף הוא חלק מתת-רשת חדשה שבה צורת הישיבה תהיה שונה מאשר בתוך תל אביב - כולל תפריט מוצרים ייחודי המתאים לבילוי ארוך יותר בתוך בית הקפה. תפריט המזון יכלול בעיקר מרכיבים "בריאותיים".
בית הקפה בקדימה ישתרע על שטח של כ-160 מ"ר, ובפתיחתו השקיעה הרשת כמיליון שקל. אילן'ס, החוגגת בימים אלה 13 שנים להקמת הסניף הראשון ברחוב אבן-גבירול בתל אביב, מיקמה עד עתה את כל בתי הקפה שלה באזור המרכז - 6 בתל אביב, שניים ברעננה, שניים בהרצליה, וסניפים בודדים ברמת גן, גבעתיים וכפר סבא. בסניף יהיה שירות מלא.
במסגרת האסטרטגיה של "מוצרי קפה הביתה", לפיה אפשר לשתות קפה איכותי גם בבית ולא רק בבתי הקפה, מציעה אילן'ס בכל סניפי הרשת ונקודות המכירה יותר מ-30 זנים ותערובות של קפה במשקל, המיובאים בלעדית באמצעותה. נמכרים גם אביזרים משלימים כגון כוסות, מטחנות ואף מכונות אספרסו ביתיות. לאחר פתיחת הסניף במושבה, תפתח הרשת סניפים נוספים בפתח תקוה, בראשון לציון, בשוהם ובהוד השרון. הסניפים תחת הקונספט החדש ישתרעו על שטח של כ-150 מ"ר כל אחד, לעומת גודל הסניפים הנוכחיים שהוא 50 מ"ר בלבד.