בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מגדלי פיקוח יותאמו לסטנדרט האמריקני
|
בשנים האחרונות בדרך נס נמנעו בשמי ישראל תאונות חמורות - בקנה מידה של אסונות לאומיים, רובם עקב אישורים מצד פקחי הטיסה למטוסים שונים להמריא ולנחות באותה שעה על אותו מסלול - וכמעט התנגשויות עקב אי הקפדה של הפקחים על מרחק בטוח של מטוסים שונים במרחב האווירי
|
צימצום אירועי "כמעט תאונה" [צילום: מינהל התעופה האמריקני]
|
|
|
|
|
FAA. מנהיג את התעופה האזרחית בעולם
|
|
|
|
|
ריבוי האירועים הבטיחותיים בשמי ישראל, כתוצאה מליקויים במערך הפיקוח האווירי של רשות שדות התעופה, גרם - אחרי 60 שנות קיום לתעופה הממוסדת בארץ - לביטול הנהלים הישראלים ולאימוץ הסטנדרט האמריקני. בשנים האחרונות נמנעו בשמי ישראל בדרך נס תאונות חמורות - בקנה מידה של אסונות לאומיים, שמהותם בעיקר אישורים מצד פקחי הטיסה למטוסים שונים להמריא ולנחות באותה שעה על אותו מסלול, וכמעט התנגשויות עקב אי הקפדה של הפקחים על מרחק בטוח של מטוסים שונים הנמצאים במרחב האווירי. ההחלטה לאמץ את נהלי מינהל התעופה הפדראלי של ארה"ב, FAA, המשפיע הראשי על התעופה העולמית, נבעה בין השאר ממסקנות חקירת האירוע הבטיחותי שאירע ב-1 בפברואר בשדה התעופה בן-גוריון - בו כמעט והתנגשו מטוסי ישראייר וטורקיש-איירליינס. מדוח חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז, נקבע כי האירוע נגרם כתוצאה מטעות של פקח הטיסה. לאחר התקרית נערך ברשות שדות התעופה תחקיר ראשוני בהשתתפות המנכ"ל, קובי מור, הממונה על הבטיחות ומנהל מגדל הפיקוח - שאחריו הוקפאה הסמכתו של פקח הטיסה המעורב באירוע. נציין, כי מנהל המגדל עצמו, אילון שלו, שהמגדל הראשי של ישראל נמצא תחת אחריותו המיניסטריאלית, קודם רק לפני כשבוע, והוא יהיה אחראי-העל של הדרכת כל פקחי הטיסה. המלצות הבדיקה כוללות את המעבר לסטנדרט ה-FAA במגדלי הפיקוח, גיבוש המלצות הנוגעות לטיפול המקצועי בפקח הטיסה המעורב באירוע, עריכת "יום הדרכה ממוקד" לכל פקחי הטיסה, תוך דגש על ניתוח הדוח, מסקנותיו והמלצותיו, מינוי צוות שמטרתו לבחון את חלוקת המרחב האווירי בין יחידות התעבורה האווירית - שביניהן נתב"ג ויחידות הבקרה המרחביות, וגיבוש המלצות לשיפורים בתחום הטכנולוגי. בנוסף לכך, יוקם גם מגדל פיקוח חדש בשדה התעופה בן-גוריון, וכעת נבחנות מספר חלופות למיקומו, תוצב מערכת לנחיתה אוטומטית על המסלול, שתאפשר נחיתת מטוסים בתנאי מזג-אוויר קשים, יונהג אזור בטיחות בקצה המסלול השני בשדה, יוחלפו מערכות הקלטת הקול והקלטת תמונת המכ"ם, תוחלף מערכת בקרת קשר הרדיו במגדלי הפיקוח בשדות התעופה הפנים-ארציים, ותותקן בנתב"ג מערכת קשר רדיו חדשה שתשמש לגיבוי בחירום - ופקחי הטיסה יעברו הכשרות וריענונים "בנהלי דיבור ועבודת צוות".
|
תאריך:
|
10/03/2008
|
|
|
עודכן:
|
10/03/2008
|
|
דרור מרום
|
מגדלי פיקוח יותאמו לסטנדרט האמריקני
|
|
"אין ספק שמי שהביא את הנקודות בדרבי הוא השוער שלנו, דראגוסלב יבריץ' שנתן תצוגה הירואית שפשוט בלתי ניתנת להסברה", כך אמר קפטן מכבי ת"א, מושיקו מישאלוף, ל-ONE, לאחר הניצחון הדרמטי 1:2 על הפועל ת"א בדרבי.
|
|
|
נכים ומוגבלים הזכאים לקבל תו חניה לנכה יוכלו החל מהיום (ב', 10.3.08) לקבל את התו ישירות לביתם. זאת בהתאם לאישור רופא משרד הרישוי וכן על-סמך אישורים רפואיים מתאימים. כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
|
|
|
מי שחשב שהחיים של אברהם גרנט בצ'לסי יהפכו לקלים יותר אחרי הניצחון הקליל מול אולימפיאקוס בליגת האלופות, טעה. העיתונאים האנגלים, שכידוע לא אהבו את גרנט מהרגע הראשון המשיכו השבוע במתקפה נגד המאמן הישראלי, לאחר ההפסד המביך והלא צפוי לבארנסלי במסגרת משחקי הגביע האנגלי.
|
|
|
קרן ריט 1, בשליטת גיל דויטש ואהרון בירם, קנתה מפרטיים 3,000 מ"ר משרדים, עם חניון צמוד, במערב רעננה. היא תשלם 24.5 מיליון שקל, שהם שווי-ערך ל-6.8 מיליון דולר. על-פי הערכה, תשלם החברה במסגרת העסקה כ-1,800 דולר למ"ר משרד וכ-15,000 דולר לחניה מקורה. העסקה, והמחיר שנקבע בה, מהווים ביטוי נוסף לגאות השוררת באחרונה בשוק המשרדים.
|
|
|
בשנת 2007 עמד היקף ההכנסות הכולל של 19 המשפחות המובילות במשק הישראלי על כ-298 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני חברת ביזנס דאטה ישראל. היקף ההכנסות של 500 החברות המובילות בישראל, מוערך בכ-770 מיליארד שקל, ומתוכן מהווה היקף ההכנסות של המשפחות המובילות כ-39%, עלייה של 6% לעומת שנת 2006.
|
|
|
|