ארבעים וחמישה גימלאים, משתתפי טיול מאורגן לאירופה, קובלים על כי בעת שהייתם בהולנד, הם שוכנו במלון שלא היה אלא בית-בושת.
במכתב-תלונה, ששיגרו לשר התיירות ולמועצה לצרכנות, מעלים משתתפי הטיול, שנמשך 30 יום, שורה של טרוניות על חברת הנסיעות, שלא עמדה, לדבריהם, בהתחייבויותיה כלפיהם.
במכתבם קובלים המתלוננים על כי למרות שעל-פי הקטלוג של החברה הובטחה להם לינה במקומות נקיים ונוחים - הרי שבמרבית המקרים, המיטות שקיבלו היו שבורות; מצעים ומגבות לא הוחלפו כלל, ושיא הזלזול הגיע לכך ששיכנו אותם במלון, בו שכנו ועבדו פרוצות, והידוע, במפורש, כבית-בושת לכל דבר.
המטיילים גם קובלים על מדריך הקבוצה, שלא ניסה, לטענתם, ליצור גיבוש חברתי, כפי שהובטח מראש, ועל שסירב לתרגם להם דברים שהושמעו בשפות זרות מפי מדריכים מקומיים. כמו כן הם קובלים על כי בהגיעם ליוון, הם נדרשו לממן מכספם טיול במדינה זו, למרות שהטיול בה היה כבר כלול בתוכנית-מסעם והם שילמו עבורו עוד בארץ.
המטיילים תובעים משר התיירות ומהמועצה לצרכנות לחקור את פרשת הזלזול וההונאה של חברת הנסיעות, ולהסיק את המסקנות הדרושות מכך.