|
גרופמן - נחוש ואופטימי להשיג יעדיו
|
|
|
|
|
משרד החוץ הישראלי פתח בקמפיין למיתוג מחדש של ישראל בדעת הקהל הבינלאומית בניסיון להסיט את התמקדות התקשורת הבינלאומית בישראל דרך הזווית הביטחונית ולחשוף דרכה צדדים אחרים של המדינה בתחומי המדע, התרבות, החברה, הכלכלה ועוד.
פעילות משרד החוץ עולה בקנה אחד עם קמפיין אחר של משרד התיירות הישראלי, החותר להפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי לתיירים מכל העולם ובפרט מצפון אמריקה. על משימה זו בטורונטו מופקד קונסול התיירות, עודד גרופמן (36), בעל תארים ראשון ושני בכלכלה ומנהל עסקים, ששימש בעבר עוזר מנכ"ל משרד התיירות, ועבד במשך שמונה שנים בחברות הייטק בתחום שיווק ומכירות בחו"ל.
בשיחה עם 'שלום טורונטו' בשבוע שעבר הציג עודד, שנכנס לתפקידו לפני כחצי שנה, את תמונת המצב בתחום התיירות לישראל. 2007 הייתה שנת שיא במספר התיירים הקנדים שביקרו בישראל ומספרם הגיע ל-60,153. נתון זה כולל רק את אלה שנכנסו לישראל עם דרכון קנדי. בתקופות של רגיעה ביטחונית שיעור היהודים מבין התיירים מגיע ל-25% ובתקופות של מתיחות ביטחונית הוא עולה ל-50%. שיעור הישראלים (יורדים החיים בקנדה והמגיעים לביקור מולדת עם דרכון ישראלי) מכלל התיירות מגיע ל-20-15 אחוז מכלל התיירים. 7% מהתיירות מקורם בתנועה עסקית בקו ישראל - קנדה ובנוסף קיימת תיירות נוצרית קתולית ופרוטסטנטית המתמקדת באתרים החשובים לנצרות. תייר קנדי מוציא שוהה בישראל 10 ימים בממוצע, ישן במלונות 4 ו- 5 כוכבים ומוציא 1,400 דולר בממוצע. סך התרומה למשק הישראלי של התיירות מקנדה מסתכמת ב-100 מיליון דולר.
ממשלת ישראל מתייחסת לסוגית קידום התיירות כעסק לכל דבר. משרד התיירות נעזר באחת מחברות הייעוץ הגדולות ארנסט אנד יאנג שהכינה עבורו תוכנית חומש שמטרתה להכפיל את מספר התיירים עד 2012. כיום מגיעים לישראל 600,000 תיירים מצפון אמריקה בשנה והיעד להגדיל את מספר התיירים ב-2012 ל-1,200,000. זו השנה השנייה שמשרד התיירות משקיע 15 מיליון דולר בשיווק בשוק הצפון אמריקני על-מנת ליצור ביקוש בקרב קהל היעד ולהביא את חברות התעופה להוסיף מובילים בקווים לישראל מיעדים מארה"ב ומטורונטו וכן באמצעות טיסות דרך אירופה.
במסגרת פעילות השיווק בשוק הקנדי הוקם אתר אינטרנט באנגלית ובצרפתית goisrael.com ובו ניתן למצוא מידע בסיסי על ישראל, על אתרי התיירות, אטרקציות, סוכני הנסיעות, מלונות, מבצעים מיוחדים ועוד מידע החיוני לכל התייר המחפש חומר במהלך ההתלבטות על בחירת יעד לנסיעה לחו"ל. ללקוח המתוחכם פונה משרד התיירות באמצעות "החדרת" כתבות לאמצעי התקשורת המרכזיים העוסקות בהיבטים שונים של התרבות הישראלית, כדוגמת אופנה, אוכל, יין, ספא ועוד. מול קהל היעד הנוצרי מתקיים קמפיין תחת הסלוגן "You will never be the same" השם דגש על החוויה הרוחנית שזוכים לה המאמינים הנותרים בביקור בארץ הקודש.