גוגל ו-Salesforce.com הודיעו כי ירחיבו את שיתוף הפעולה ביניהן, ויאפשרו ללקוחות ליהנות ממגוון יישומים חדשים. לקוחות Salesforce יוכלו מעתה להשתמש בתוכנת ה-CRM שלהם בשילוב עם מספר תוכנות של גוגל, כולל Google Apps, Gmail, שירות ה-Calendar של גוגל וכן Google Talk Messaging.
הלקוחות דרשו
האינטגרציה בין ה-CRM ל-Google Apps באה בעקבות בקשות מצד יותר מ-16,000 לקוחות Salesforce באמצעות אתר ה-Idea Exchange של החברה, אתר בו יכולים הלקוחות להציע רעיונות, לחלוק רעיונות עם לקוחות אחרים, וכמובן להתלונן.
למרות שהשילוב של יישומי גוגל הנו חדשה עבור Salesforce, הרי ששילוב תוכנות אינו חדש עבור החברה: Salesforce זה מכבר משתפת פעולה עם מיקרוסופט, בעזרת שילוב אופיס ו-Outlook, המציעות מאפיינים רבים הדומים למה שמציעה כעת גוגל ללקוחות החברה.
לקוחות Salesforce יוכלו ליהנות מ-Google Apps בחינם, אם כי יצטרכו לשלם 10 דולר למשתמש לחודש עבור שירות Salesforce for Google Apps Supported, אשר יכלול תמיכה טלפונית, חשבונית אחודה וממשקי תכנות יישומים.
מסתכלים לעתיד
אם מסתכלים לעתיד, יש הטוענים כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות ייתן דחיפה רצינית למה שמכונה Cloud Computing, המאפשר ליישומים להיות זמינים לחברות on-demand, מבלי להשקיע בחומרה, תוכנה והדרכה. עבור חברות קטנות ובינוניות (SMB's), ה-Cloud Computing מייצג הזדמנות לחברות הללו לקבל כלים שבמקרה אחר היו פשוט יקרים מדי לרכישה ולתחזוק בעצמן.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
PCWorld ZDNet CIO