בחודש נובמבר נרשמה ירידה, בשיעור של כ-10%, במספר התלונות בפורומים בנושא צרכנות, בהשוואה לחודש אוקטובר. כך קובע סקר חודשי שמקיימת חברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת". הסקר בוחן את התלונות בנושאי צרכנות ועסקים שונים, שכותבים גולשים בפרורומים באינטרנט.
על-פי הסקר, במהלך נובמבר התפרסמו כ-190 תלונות וכ-2000 תגובות לתלונות אלו בפורומים השונים. בחודש אוקטובר התפרסמו כ-216 תלונות ויותר מ-2500 תגובות לתלונות.
עליה משמעותית נצפתה בחודש בעבר, במספר תלונות הצרכנים כנגד חברות הכבלים והסלולר. הסיבה לעליה נעוצה בהעלאת התעריפים של חברות הכבלים והסלולר. במקום הראשון בהיקף תלונות הצרכנים בפורומים, נמצא נושא השירות הלקוי של החברות הללו (20% מהתלונות), ובמקום השני נושא המוצר הפגום (כ-19%). כך
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים לחודש נובמבר:
(פורומים: תפוז, נענע, ynet, best shopping וכלבוטק).
שרות לקוי: 20%. מוצר פגום: 19% מהתלונות. חברות כבלים: סה"כ- 13%, מתוכם: 2% נגד Yes, 9% נגד תבל, 1% נגד מתב ו-1% נגד ערוצי זהב. חברות סלולריות: סה"כ- 12%, מתוכם: 2% תלונות כלליות, 0.5% נגד אורנג', 0.5% נגד יורוקום, 4% נגד פלאפון, 3% נגד orange ו-2% נגד סלקום. ספקיות אינטרנט: סה"כ- 8%, מתוכם: 1% תלונות כלליות, 2% נגד בזק בינלאומי, 2% נגד אקוונט, 1% נגד אינטרנט זהב, 1% נגד קווי זהב ו- 1% נגד ברק. הפקעות מחירים: 6%. קניות באינטרנט: 5%. הטעיית צרכנים: 5%. בזק: 4%. בנקים: 2%. ביטוח: 2%. בתי מלון: 2%. כרטיסי אשראי: 1% נגד ויזה כ.א.ל. פרסומות: 1%.
גוב קרטין היא חברת יחסי הציבור הראשונה בישראל המפעילה מחלקה ליחסי ציבור ברשת האינטרנט, הפועלת בתחומים: העברת מסרים ישירים ועקיפים לקבוצות דיון ולפורומים מתאימים, ניהול פורומים, ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה. ניטור זה מאפשר, למשל, לזהות בעיות וצרכים (תלונה שכיחה על מוצר או שרות תלמד איך לשפר אותם), או לשמר לקוחות המאיימים בנטישה.