הרב בן ציון מוצפי, מגדולי הרבנים בציבור החרדי-ספרדי, יוצא נגד מנהג חלוקת היין למבקרים הרבים במירון בעת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר. "אין לזה שום משמעות ואין בזה שום מצווה. הח"י רוֹטֵל הוא מקור לחליבת כספים", תקף הרב.
מנהג הח"י רוטל הגיע מהאדמו"ר מבאבוב. על-פי האמונה, מובטחת ישועה למי שיביאו 18 רוטל (54 ליטרים) של יין או מיץ ענבים לקבר הרשב"י בל"ג בעומר, וישקו בו את המבקרים הרבים. מדובר בעלות של כ-800 שקלים.
בשיעור רדיו ["מקבלים שבת", רשת מורשת], הסביר הרב מוצפי כי המצווה היא להתפלל על קבר הרשב"י ולא לשתות בקבוקי יין או מיץ ענבים. "מי שהלך כמה שעות והתעייף, מסכן, ואפשר לכבד אותו בשתייה, אבל לעשות מצווה מכזה בזבוז בשעה שאלפי משפחות רעבות ללחם והיוקר הולך וגואה?!", היקשה.
לדבריו, אין מקור לנוהג לא בדברי רבנו האר"י, לא בדברי החיד"א, הבעל שם טוב או רבי לוי יצחק מברדיצ'ב. "עם כל הכבוד, עושים רעש ממופתים בשם אדמו"רים. למה לא עושים כזה רעש מזה שצריך לקרוא קריאת שמע בזמנה? כי זה 'נשמע טוב'. במקום זה מחפשים סגולות, הפולחן הולך ורבה וגם הביזיון, היין נשפך, וחלק גדול לא מגיע לתעודתו.
"כדי לקבל ישועות צריך לעשות מה שהרשב"י אומר - לתת חבילות מזון למשפחות נזקקות, לאמץ ולהזמין משפחות עניות, בפרט השנה של"ג בעומר חל בערב שבת", אמר הרב מוצפי.
בהמשך דבריו הלין הרב על הנהייה אחר סגולות חסרות שחר, ואמר כי אנשים הולכים לחפש אותן במה שכינה "ילקוט הסגולות והכזבים". "הפכנו לעם של בורים. קודם צריך לקיים את דברי התורה ורבותינו ז"ל, ואחר כך לחפש דברים צדדיים -אם הם נכונים. יש בזבוז, חילול השם וצרמוניה של 'בל תשחית'זו עבירה חמורה, ודי בזה למבין".
הרב בן ציון מוצפי נשאל לעצם ההליכה להילולא בשל עירוב המינים במקום, והשיב: "כתוב בספר 'שבחי האר"י' שעוד בזמן מרן (רבי יוסף קארו, ע.י.) רצו חכמי צפת להחתים שלא יילכו לשם. אז הייתה עירבוביה אבל אנשים הלכו בלבוש צנוע. היום סידרו מחיצות אבל עדיין יש עירבוביה בכניסות ובכמה מקומות מרכזיים. כל אחד יפסוק בזה לעצמו. מסופר שרבנו האר"י ישב ולמד עם תלמידיו, ואז צחק ואמר להם שיגיעו כמה חכמים ויבקשו ממנו בקשה. משהגיעו חכמי צפת וביקשו את חתימתו לקריאה שתמנע מאנשים מלהגיע לקבר הרשב"י בל"ג בעומר, לא הצטרף והשיב להם שביום הזה רשב"י הוא האחראי ולא יורה להימנע מלהגיע. כנראה שהתכוון לא להמעיט בשמחת האנשים שמגיעים להילולה או לא להמעיט בכבודו של רשב"י. אם אדם, איש או אישה, יודע שלא יוכל לשמור גדרי צניעות - שלא יילך, וגם צריך לשמור על הילדים שהולכים לשם".