|
ללא צורך להוכיח נזק [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת גלעד ארדן ודוד טל, להגבלת זמן ההמתנה לטכנאי בגין איחור בלתי סביר. לפי ההצעה, כאשר טכנאי לא הגיע בזמן לתת שירות ואיחר איחור בלתי סביר, תחויב החברה שהוא פועל מטעמה לתת פיצוי כספי של מאות שקלים ללקוח שנאלץ להמתין.
ההצעה כוללת שירות למוצרים הנמצאים בתקופת האחריות לפי החוק, וכן נותני שירות כמו ספקי הכבלים, הלוויין והאינטרנט. כיום - מחויב היצרן לתאם עם הלקוח מסגרת זמן של שעתיים לכל היותר שבהן ימתין הלקוח בביתו לטכנאי לצורך ביצוע התיקון או מתן השירות. אולם, כידוע היצרנים מתעלמים ממחויבות זאת וחורגים ממסגרת הזמן, או שהם מוצאים דרכים לעקוף את החובה הזאת ע"י התראה טלפונית.
לפי ההצעה, ייאסר בכל מקרה על החברה לדרוש מהלקוח להמתין לטכנאי פרק זמן של יותר משעתיים. במידה והטכנאי איחר מעל שעתיים ממסגרת הזמן שנקבעה יזכה הלקוח לפיצוי של 300 שקל מהחברה - וחריגה שמעבר לשלוש שעות תזכה את הצרכן בפיצוי של 600 שקל. הפיצוי ישולם לצרכן ללא צורך להוכיח נזק.
החברה תוכל להציע ללקוח כחלופה לפיצוי הכספי מתן מוצר אשר שווה בערכו לסכום הפיצוי. ואם הלקוח לא יסכים לחלופה ישולם לו פיצוי בשווי כסף. לדברי ח"כ ארדן, "מטרת החוק היא לעורר את הצרכן הישראלי ולתת לו כלים לעמוד על זכותו לקבל שירות איכותי ומקצועי. ההצעה מעניקה תמריץ כלכלי לצרכנים לאכוף את החוק על החברות וקובעת כי מי שיישא בעלות הכספית של המתנה ממושכת תהיה החברה שאחראית למוצר, ולא הצרכן שנאלץ לבזבז שעות יקרות ולהפסיד יום עבודה".