|
תאונת אופנוע [צילום: צחי אלון, דוברות משטרת תל אביב]
|
|
|
|
|
עמותת אור ירוק צורפה לפעילויות המועצה האירופית לבטיחות בתחבורה, ותייצג את ישראל במחקרים השוואתיים בין מדינות אירופה. המועצה האירופית מפרסמת מדדי ביצוע בבטיחות בדרכים, שמטרתם קידום ההתנהגות הבטיחותית בכביש.
מנכ"ל אור-ירוק, שמואל אבואב, אומר כי "הכללת מדינת ישראל במדדים אלה מאפשרת לה להשוות את המצב במדינה לנעשה במדינות אחרות, וללמוד מפעילויות מוצלחות שבוצעו במדינות אחרות. ההשתתפות שמה את ישראל על המפה מבחינת העשייה הבטיחותית, ומכניסה אותה למועדון היוקרתי של האיחוד האירופי בתחום זה."
ממחקר השוואתי ראשון שבוצע על-ידי המועצה בשיתוף עם עמותת אור ירוק עולה כי ישראל ניצבת במקום ה-8 מתוך 30 במספר תאונות הדרכים, עם 50 הרוגים למיליון איש; עם זאת יש לקחת בחשבון כי רמת המינוע בישראל היא כמחצית מרוב מדינות אירופה.
עוד עולה מהמחקר כי בין השנים 2001-2006 פחת מספר ההרוגים בתאונות במדינת ישראל ב-32%. אחוז חגירת חגורות הבטיחות במושב הקדמי בישראל - 87%; לעומת זאת, במושב האחורי אחוזי החגירה עומדים על 26% בלבד, לעומת 80% ויותר במדינות רבות ביבשת. מספר ההרוגים בתאונות אופנוע נמוך יחסית - 50 הרוגים למיליארד ק"מ נסיעה, לעומת ממוצע של יותר מ-100 באירופה. בעשור האחרון עלה מספר ההרוגים בתאונות אופנוע ב-1%, נתון שממקם אותנו באמצע הטבלה האירופית.