ענקיות האינטרנט יאהו (-10.0%, 23.52) וגוגל (1.42%, 552.95) ישתפו פעולה בתחום הפרסום המקוון במנועי החיפוש. שיתוף פעולה זה מגיע לאחר חודשים של ספקות בשאלה על אופי שיתוף הפעולה בין יאהו לבין מיקרוסופט (4.13% , 28.24), אשר חיזרה אחרי יאהו בחודשים האחרונים.
הסכם שיתוף פעולה עם גוגל בתחום הפרסום צמוד תוצאות חיפוש, עשוי להגדיל את הכנסות יאהו בתחום הפרסום. עם זאת, עסקה זו עשויה לעורר התנגדות על רקע חשש מפגיעה בחוקי ההגבלים העסקיים, שכן גוגל ויאהו הן שתי החברות המובילות בשוק הפרסום צמוד חיפוש מקוון בארה"ב. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, צפוי להתייחס לכל עסקה בין יאהו לבין גוגל כאל בלתי תחרותית, בעקבות ניסיונותיה של מיקרוסופט לחזק את אחיזתה ברשת האינטרנט.
אתמול הודיעה יאהו על הפסקת מגעיה עם מיקרוסופט באופן סופי. "התקיימו אין ספור שיחות ופגישות עם מיקרוסופט לגבי מספר עסקות חלופויות", נאמר בהודעה שפירסמה יאהו. עוד ציינה החברה כי בפגישה אשר כללה כמה מחברי דירקטוריון יאהו עם נציגי מיקרוסופט, הבהירה ענקית התוכנה כי היא אינה מעוניינת עוד ברכישת יאהו. מניית יאהו צנחה בבורסת וול סטריט ב-10% מיד עם פרסום ההודעה.
מיקרוסופט משכה בחודש שעבר הצעת רכש של 47 מיליארד דולר לרכישת יאהו. המשקיע המיליארדר קרל אייקאן מוביל באחרונה מאבק שליטה על יאהו במטרה להאיץ את מכירתה למיקרוסופט. יחד עם אייקאן תובעות את יאהו שתי קרנות פנסיה נוספות, בטענה שדחיית הצעת מיקרוסופט אינה הגיונית.