|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

עתירת גלעד שליט נגד המדינה

השופטים מעיינים בחומר הסודי

הדיון בעתירת משפחת שליט יתחדש בשעה 16:00 כשיסיימו השופטים לעיין בחומר סודי שהוגש על-ידי הפרקליטות תשובת המדינה: בית המשפט לא מתערב בסוגייה מדינית מובהקת פרקליטי משפחת שליט אופטימיים
22/06/2008  |   איציק וולף   |   חדשות   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
נועם ואביבה שליט. "השלכות מרחיקות לכת למתן סעד משפטי" [צילום: פלאש 90]

הפרקליטות ביקשה לדחות הדיון
איציק וולף
הרכב שלושה שופטי בג"צ ידון בשעה 12:00 בעתירה שהגישו נועם ואביבה שליט בשם בנם גלעד בדרישה להוציא צו ביניים שימנע פתיחת המעברים ברצועה עד להסדרת שחרורו
לרשימה המלאה

יואב יצחק
סובל מקשיים בריאותיים ונפשיים; מביע תקווה לשחרור קרוב מהשבי

בשעה 16:00 יתחדשו דיוני הרכב השופטים בראשות השופטת עדנה ארבל בעניין עתירת משפחת שליט להוצאת צו ביניים שימנע פתיחת המעברים ברצועת עזה והסרת הסגר הישראלי, הבנות שעליהן סיכמה ישראל עם חמאס בהסכם הרגיעה.

מאז הגשת תשובת המדינה לעתירה על-ידי אנשי פרקליטות המדינה, סמוך לשעה 12:00 בצהריים, החלו שלושת השופטים החברים בהרכב, עדנה ארבל, אדמונד לוי ואליקים רובנישטיין, לעיין בחומר הסודי שצורף לתשובה, הכולל את פרוטוקול דיוני הקבינט על אישור הסכם הרגיעה.

כמו כן זימנו השופטים לדיון את ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף עמוס גלעד, שתצהיר חתום על ידו צורף לתשובת המדינה [כפי שיפורט להלן, א.ו.].

בתוך כך אומרים פרקליטי משפחת שליט, פרופ' אריאל בנדור ועו"ד אלדד יניב, כי הם מעודדים ביותר ביחס לסיכויי העתירה להתקבל.

על-פי תשובת המדינה, דינה של העתירה להידחות משום שהיא מבקשת לדרוש מבית המשפט להתערב ב"הסדרה מדינית-ביטחונית שנעשתה בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בעניין מדיני-ביטחוני מובהק".

"משמעות הסעד המבוקש בעתירה היא כי ישראל תפר את ההסדרה בנושא הרגיעה בעזה. למותר לציין כי לכך עלולות להיות משמעויות מדיניות וביטחוניות מרחיקות לכת", נכתב בפתח תשובת המדינה. "המשיבים הגיעו להסדרה הטובה ביותר שהם יכלו להגיע אליה בנסיבות הקיימות, הן מבחינת הרגיעה מול עזה על כל המשתמע מכך, הן לגבי אזרחי המדינה המתגוררים בדרום הארץ וביישובי הנגב המערבי, צה"ל והמדינה בכללותה והן לגבי האפשרות לשחרורו של סמ"ר שליט".

אנשי הפרקליטות ציינו בתשובתם כי בניגוד לעמדת משפחת שליט, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הרגיעה כפי שגובשה וכי אין כל פער בין ההסכם שהוצג בפני הקבינט לבין ההסכם שאליו הגיעה מדינת ישראל בסופו של דבר. הסברים אלו יינתנו על-ידי הפרקליטות בעל פה בדיון בעתירה.

הלכת בג"צ: בית המשפט לא מתערב בנושא מדיני

פרקליטות המדינה טענה בפני בית המשפט העליון כי ההחלטה בעניין הרגיעה היא החלטה מדינית-ביטחונית מובהקת וכי בתקדים משפט יונתן פולארד נגד מדינת ישראל נקבעה הלכת בג"צ כי בית המשפט לא יתערב בעניינים מדיניים מובהקים.

"עריכת האיזון בין כל האינטרסים הכוכים בכך, שקילת השיקולים השונים וניסיון להגיע להסדרה הטובה ביותר שתאזן בין כל השיקולים מוטלת על ממשלת ישראל והאורגנים המוסמכים מטעמה. מדובר בשאלות מדיניות ביטחוניות מובהקות, שאלות של מלחמה ושלום, כאשר לכל החלטה לכאן או לכאן יכולות להיות משמעויות כבדות על סמ"ר גלעד שליט, על תושבי הנגב המערבי, על חיילי צה"ל ועל תושבי מדינת ישראל בכלל. תפקיד מעין זה הינו תפקידה המובהק של הממשלה".

עוד טענו כי אין כל תקדים לכך שבית המשפט הורה למדינה להפר הסדרת הפסקת אש שאליה הגיעה בתום מלחמות ובוודאי שאין תקדים לכך שבקשה שכזו התקבלה.

"משמעות קבלת בקשה מעין זו הינה העברת ניהול ענייני המדינה, מלחמה, שלום ויחסי חוץ, לבית המשפט הנכבד במקום לרשות המבצעת המוסמכת לכך על-פי דין".

נועם שליט: חושש שמקרה רון ארד יחזור

נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט אמר מספר מילים אישיות בפתח הדיון בעניין העתירה שהגיש בשם בנו וציין כי התלבט רבות האם לפנות לבית המשפט לבקשת סעד.

"גלעד מוחזק שנתיים על-ידי חמאס בהסגר מוחלט ובג"צ הינו הגורם היחיד שיכול להביא אותו מהמרתף החשוך והאפל בו הוא נמצא", אמר בבית המשפט.

לדבריו,להסכם הזה יש הזדמנות להציל את גלעד ולאלץ את חמאס להגיע למשא-ומתן מעמדה של כוח, לפני שישראל תאבד את קלפי המיקוח המעטים שבידיה, כלומר המעברים.

"אנו חוששים שמקרה רון ארד יחזור על עצמו", ציין.

עמוס גלעד בתצהיר חתום: העובדות בתשובה - אמת

"ממשלת ישראל נקטה ותנקוט בכל אמצעי להחזרתו בשלום של סמ"ר גלעד שליט הביתה. אולם אין מקום לכך שבית המשפט הנכבד יורה לה להפר הסכם מדיני עם ישות מדינית זרה, על כל המשתמע מכך", כתבו אנשי הפרקליטות והוסיפו כי כבר השבוע אמור להתחדש המשא-ומתן להשבת גלעד שליט וכי המדינה מקווה שניתן יהיה להגיע להסכמות כבר בעתיד הקרוב.

"אשר על כן ולאור האמור לעיל מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את העתירה", לשון תשובת המדינה.

אל תשובת המדינה צורף תצהיר חתום על-ידי האלוף (במיל.) עמוס גלעד, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון ובו טען גלעד כי קרא את תשובת המדינה לעתירת משפחת שליט וכי העובדות המופיעות בה הן אמת.

"קראתי את התגובה מטעם המשיבים לעתירתו של סמ"ר גלעד שליט מיום 21.6.08. העובדות המופיעות בתגובה הנ"ל ידועות לי מתוקף תפקידי והינן אמת למיטב ידיעתי", נכתב בתצהיר.

תאריך:  22/06/2008   |   עודכן:  22/06/2008
איציק וולף
אסור שהטעויות שנעשו עם רון
יחזרו על עצמן עם גלעד שליט

רון ארד בתמונות אחרונות מהשבי [רשת LBC]
תמי ארד, רעייתו של הנווט השבוי רון ארד, צירפה מכתב גלוי לראש הממשלה לעתירה שהגישה משפחת שליט בדרישה לצו ביניים שימנע פתיחת המעברים ברצועת עזה עד להסדרת שחרור בנם. בית המשפט קבע זמן קצר לאחר מכן שמכתבה אכן יצורף לעתירה.

"22 שנים אחרי שרון נמוג אל התהום הלבנונית אני מרשה לעצמי לנצל את זכות הנעדרות הנצחית ולהצטרף אל קול זעקתם של אביבה ונועם שליט. אני מתבוננת במראה בכל בוקר ובניגוד אליך ואל שריך אני חיה עם רגשות אשם. כשלתי, לא הצלחתי להשפיע על קודמיכם בזמן שאולי ניתן היה להשיב את רון הביתה חי. 22 שנים אחרי אני שומעת מהדהד בקולו האילם של גלעד את רון. גלעד מתחנן על חייו ונדמה כי אוזניכם אטומות", כתבה ארד לאולמרט אחרי שנים רבות שבהן גזרה על עצמה שתיקה ציבורית.

לדבריה, היא חיה כל העת עם תחושת החמצה ואובדן לא נסלחת ואסור שהטעויות שנעשו במאמצים להשבת רון ארד יחזרו על עצמן במקרה של גלעד שליט.

"אני יכולה לעתור רק בשם עצמי, להתוודות על תחושת ההחמצה והאובדן הלא נסלחת כשיקירך חי, נושם, מתאווה למשפחתו, נעזב לגורלו. את ארשת פניו של רון כפי שהצטיירה מתוך תמונותיו מהשבי נצרתי עמוק בלבי. זה לא היה רון שהכרתי, הדעתן, הגאה, עם הדימוי העצמי של מדען חלל, כי בשבי אין גאווה, בשבי יש רק אקדח שמוצמד לרקה. רון לא חזר. 22 שנים ואין תשובה. 22 שנים ורון לא הצליח להתבשם מהמאמצים להשיבו כי הם נעשו מאוחר מדי. אסור שהטעויות שנעשו עם רון יחזרו על עצמם עם גלעד", כתבה.

"יכולת ההרתעה של מדינת ישראל לא תקום ולא תיפול על גב שבוייה", הוסיפה ארד במכתב. "שבי הוא לא מחלה סופנית. ההחלמה ממנו היא בידיכם. אל תגדעו את התקווה של גלעד לשוב למשפחתו. אל תגזלו מנועם ואביבה את הסיכוי להתאחד עם גלעד, לאמצו אל לבם, לחוש את אוושת נשימותיו".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופטים מעיינים בחומר הסודי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אסטרטגיה וטקטיקה
22/06/08 13:31
2
זורבה מכה שנית
22/06/08 14:01
 
איציק ב
22/06/08 14:37
 
Ricard.b
22/06/08 16:36
3
שתי נקדות חשובות
22/06/08 14:19
4
Krief benjamin
22/06/08 15:59
5
Krief benjamin
22/06/08 16:07
6
סקפטי
22/06/08 16:17
7
בגץ לא מוסמך לדון
22/06/08 16:51
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרואטי בן 95, החשוד שהיה חבר בכיר בארגון הפרו-נאצי 'אוסטאשה' בזמן מלחה"ע השנייה, ושוטר בעברו, אמר לטלוויזיה הקרואטית שהיה אחראי לגירושם של יהודים וסרבים, אבל "לא למחנות השמדה קרואטיים". "אני מוכן לבוא לקרואטיה. מצפוני נקי, אני יכול להתייצב בבית משפט מחר", אמר מיליבוי אסנר, שגר באוסטריה ונחשב למבוקש מס' 4 ברשימת החשודים בפשעי מלחמה נאציים שעדיין חיים היום.
22/06/2008  |  מאיה שני  |   חדשות
בימים האחרונים החליטה הנהלת אמ"י להקים מחלקה אשר תתמחה בטיפול באמנים ערבים. יו"ר אמ"י, יעקב מנדל, פנה לכל האמנים הערבים וביקש מהם להירשם, על-מנת ליצור בסיס רחב ממנו תוכל המחלקה להתחיל ולפעול ביעילות לשמירת זכויותיהם. ב-12.7.08, בשעה 11:00, יתקיים בתיאטרון בנצרת כינוס פתיחת המחלקה בנוכחות שר התרבות, המדע והספורט, ראלב מג'אדלה ויו"ר אמ"י.
22/06/2008  |  אורטל אריכה  |   חדשות
הדירקטוריון של קונצרן התעשיה האווירית פועל עם מספר דירקטורים נמוך מהמספר המינימלי שקובע תקנון הקונצרן, הנמצא במסגרת חוק רשות החברות הממשלתיות. בדירקטוריון יושבים כעת 4 חברים במקום חמישה כנדרש. המצב נוצר עם סיום כהונתו בימים האחרונים של האלוף (במיל.) משה נתיב, ראש אכ"א לשעבר, שכיהן במספר כהונות בדירקטוריון.
22/06/2008  |  דרור מרום  |   חדשות
כהונתו של ראש המוסד, מאיר דגן, תוארך בשנה נוספת עד לסוף שנת 2009. כך הודיע (יום א', 22.6.08) ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפתח ישיבת הממשלה השבועית.
22/06/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
דריכות לקראת 'כנס קיסריה' של המגזר העיסקי החרדי בישראל - ועידת "פורום המנהלים" המתקיימת זו השנה השלישית ברציפות.
22/06/2008  |  שמרית טסה  |   חדשות
רשימות נוספות   /   חטיפת גלעד שליט  /  מי ומי  
עוד 100 אסירים ושליט חופשי  /  יהונתן דחוח-הלוי
חמאס: אין התקדמות בעסקת שליט   /  יהונתן דחוח-הלוי
ברק מסרב לתת לשליט התחייבות בכתב  /  איציק וולף
משאל עם בנושא החטופים ומחירם  /  אפרי הלפרין
שליטים אומללים  /  איתמר לוין
שחררו לאלתר את גלעד שליט  /  אברהם שרון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il