|
אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות
|
|
|
|
|
אתרי האינטרנט של ארבע מרשתות שיווק גדולות בישראל - הריבוע הכחול, AM:PM, מחסני כמעט חינם ושופרסל - אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך עולה מבדיקה שנערכה על-ידי קבוצת המשימה של איגוד האינטרנט הישראלי, ועמותת נגישות ישראל העוסקת בקידום נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות.
ממצאי הבדיקה הועברו למנכ"לי הרשתות, אך הם טרם הגיבו לפניות. אתר אינטרנט נגיש הינו אתר המאפשר לאנשים עם קשיים ומוגבלויות להפעיל את האתר, לתפוס את התכנים באתר, להבינם ולעשות בהם שימוש.
"היכולת לקבל שירותים ומידע בתחום הקמעונאי חוללה שינוי עצום בחייהם של כל לקוחות רשתות השיווק, אולם, עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, אפשרות זו מקבלת משנה תוקף, שכן היא מקנה גישה למוצרים, שירותים ומידע - שאדם עם צרכים מיוחדים לא יכול לקבלם אחרת בשל מוגבלותו. כפי שנדרשים חניית נכים, רמפה ושרותי נכים בכדי שאדם רתוק לכסא גלגלים יוכל להיכנס לסניף הרשת, כך נדרשות התאמות בכדי שאנשים עם מוגבלויות (ליקויי ראייה, עיוורים, מוגבלים בידיים, אנשים מבוגרים, דיסלקטים ועוד) יוכלו לגלוש ולהשתמש באתר האינטרנט של הרשת באופן שיוויוני", כתבו נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, רימון לוי, ויו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, בפנייה הרשמית למנהלי הרשתות. הללו, כאמור, לא הגיבו.
לוי ווגנר מציינים כי איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל ישמחו לסייע בתכנון התהליך הנדרש להנגשת האתרים, ולהפכם לנגישים לכלל הלקוחות. הנגשת אתרי האינטרנט של רשתות השיווק תועיל הן ללקוחות והן לרשתות עצמן.
הנגשת אתרים מבוססת על בנייה של אתר המותאם לסטנדרטים תקניים של ה-W3C, אשר חוסך עלויות בעתיד, היות ועמידה בתקנים מאפשרת התאמה לדפדפנים שונים וממשקים שונים: טלפונים סלולריים ומחשבי כף-יד.
על-פי ניסיון מצטבר בארץ ובעולם, הנגשת האתרים כדאית, כיוון שהיא מעלה באופן משמעותי הן את כמות הגולשים באתרים, והן את דירוג ההופעה בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, מגדילה את כמות העסקות המתבצעת באתר, ומשפרת את רמת השירות ותדמית החברה.
מאיגוד האינטרנט הישראלי נמסר, כי בחודשים הקרובים יתבצעו בדיקות נגישות נוספות לאתרים מסקטורים שונים, ביניהם: אתרי חברות הסלולר, טלוויזיה ורדיו, אתרי קניות, והעיתונות המקוונת.