|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

נדאל ניצח את פדרר וזכה בווימבלדון

הספרדי גבר על הטניסאי מספר 1 בעולם 4:6, 4:6, 7:6, 7:6 ו-7:9 באחד הגמרים הכי טובים בתולדות טורניר ווימבלדון רצף 5 הזכיות של פדרר נעצר
06/07/2008  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מערכת ONE  |  sport5.co.il  |  תגובות
נדאל מייד לאחר הניצחון בגמר [צילום: AP]

רפאל נדאל שבר הערב (ראשון) מסורת של שנים בטניס העולמי. הספרדי ניצח 4:6, 4:6, 7:6, 7:6 ו-7:9 את רוג'ר פדרר באחד הגמרים הכי טובים אי פעם בווימבלדון ומנע מהשוייצרי שבירת שיא וזכיה בטורניר היוקרתי בפעם ה-6 ברציפות.

זו הייתה הפעם השלישית ברציפות בה השוייצרי והספרדי נאבקים בגמר טורניר הדשא היוקרתי בעולם, כשבשנתיים האחרונות הייתה ידו של פדרר על העליונה, אך הפעם זו הייתה השנה של הספרדי, שהציג טניס מדהים וניצח את השוייצרי בווימבלדון בפעם הראשונה.

הגמר פעמיים בשל הגשם. פעם אחת במצב של 4:6, 4:6 ו-5:4 לזכות הספרדי וחודש לאחר למעלה משעה. גם פתיחת ובפעם השניה במצב של 4:6, 4:6, 7:6, 7:6, 2:2 ו-40:40 במערכה החמישית והמכרעת. בפעם האחרונה שהגשם עיכב את הגמר, ב-2001, נפגשו גוראן איבניסביץ' ופטריק ראפטר באיחור של יום.

מערכה חמישית - 7:9 לנדאל

פדרר ניצל את המומנטום של הניצחון בשובר השיוויון ופתח טוב את המערכה המכרעת. סרב ו-וולי של השוייצרי נתן לו 0:1 בפתיחה. נדאל מיד הישווה ולקח את היוזמה במשחקון הבא, אבל גם שיוויון 40:40 לא עזר לספרדי לשבור והמשחק המשיך להיות צמוד. 1:2 לפדרר.

נדאל הישווה ל-2:2 ובמצב של 40:40 במשחקון החמישי שוב הופסק המשחק כשהגשם החל לטפטף בווימבלדון. עם החזרה למגרש לאחר כ-20 דקות של הפסקה, לקח פדרר את המשחקון עם שתי הגשות ללא מענה, אבל נדאל חזר והישווה מיד ל-3:3.

פדרר עלה ל-3:4 במשחקון הגשה מצוין והצליח להגיע לנקודת שבירה בהגשות של נדאל, אבל הספרדי שוב הוכיח כמה הוא קר רוח, והישווה ל-4:4 עם מכת מצוינת על הקו.

הטניסאי מספר 1 בעולם לקח את משחקוני ההגשה שלו והצליח להגיע ל-30:30 בהגשות של נדאל, אבל לא יותר מכך. נדאל שמר על עצמו בחיים והישווה ל-5:5.

במשחקון הבאה שוב העלה נדאל את המשחק שלו והצליח להשיג שתי נקודות שבירה עם מכה מצוינת על הקו, אבל פדרר הציל את שתיהן והוכיח כמה הוא שחקן גדול, בדרך לזכיה במשחקון.

נדאל לקח בקלות את משחקון ההגשה שלו ושוב פדרר נקלע לצרות, כשנכנס לפיגור 30:0. שלוש הגשות טובות לאמצע הספיקו לשוייצרי לעלות ל-6:7. נדאל עשה 7:7 והמשיך להתקיף את ההגשות של פדרר.

השוייצרי הציל 3 נקודות שבירה במשחקון הבא, עד שברביעית נדאל הצליח להשיג את הנקודה החשובה ולעלות ל-7:8.

נדאל הגיע לנקודת משחק, אבל החזרה מדהימה של פדרר הישוותה ל-40:40, אבל בנקודת המשחק השניה זה היה גדול על פדרר ונדאל זכה בווימבלדון.

מערכה ראשונה - 4:6 לנדאל

נדאל אומנם השיג את הנקודה הראשונה מול הסרב של פדרר, אבל השוייצרי לקח את יתר הנקודות והפליג ל-0:1.

נדאל התקשה קצת יותר במשחקון ההגשה שלו, וגם ביצע שגיאה כפולה, אבל השווה ל-1:1 למרות זאת.

במשחקון השלישי נדאל הראה טניס מצוין, השיג נקודת שבירה וגם ניצל אותה, בכדור מלא ספין, שהטעה את הפנומן.

המשחקון הרביעי היה משובח, עם נקודות יפות של שני הטניסאים, שהראו למה הם הטובים ביותר במקצוע. הספרדי לקח את 3 הנקודות הראשונות, אבל פדרר השווה, וגם השיג נקודת שבירה, אבל לא ניצל אותה, ונדאל עלה לאחר קרב עיקש ל-1:3.

פדרר העלה הילוך, ואת המשחקון החמישי לקח על האפס בתוך שניות ספורות, כשהספרדי לא עונה לו על אף כדור.

במשחקון השישי נדאל המשיך לשלוט בנקודות, כולל חבטת העברה מושלמת, ועלה ל-2:4. השוייצרי הגיב בנקודות יפות במשחקון השביעי וצימק ל-4:3.

השניים המשיכו במשחק מצוין, כשכל נקודה היא תענוג, ונדאל, ששיחק פנטסטי, עלה ל-3:5 עם הסרב. פדרר שוב נתן משחקון הגשה מצוין, וניצח על האפס בדרך ל-4:5.

נדאל הגיש למערכה, לקח את הנקודה הראשונה, אבל השוייצרי הלחיץ אותו ולקח את השתיים הבאות. נדאל השווה ל-30:30 ובעזרת ווינר אדיר עלה ליתרון והשיג נקודת מערכה, אבל פדרר הציל אותה וגם השיג נקודת שבירה בעזרת החזרה נהדרת לאחר עליה לרשת. אחרי עוד נקודה מסמרת שיער, נדאל השווה, ועלה ליתרון עם אייס, אבל פדרר לא ויתר והשווה שוב.

השוייצרי השיג נקודת שבירה לאחר שנדאל פגע ברשת. הסרב הראשון של הספרדי הלך לרשת, והשני הוחזר רע מאוד ע"י פדרר, שחבט לרשת. נדאל ניצל את היתרון המנטלי והשיג את שתי הנקודות הבאות בדרך ל-4:6 ו-0:1 במערכות.

מערכה רביעית - 6:7 לפדרר

נדאל הגיש כאילו לא קרה כלום ולקח את המשחקון הראשון די בקלות בדרך ל-0:1. פדרר לקח את המשחקון השני בקלות, לא לפני שפיספס הנחתה לתדהמת כולם במצב של 0:40, אבל זה לא שינה כלום והשוייצרי השווה ל-1:1.

הספרדי המשיך לשחק מצוין ושמר על הסרב בדרך ל-1:2 לזכותו. השוייצרי לא איבד את הביטחון והשווה ל-2:2 כשאת הגיים סוגרת עוד נקודה מצוינת.

נדאל המשיך לשמור על היכולת והריכוז, ולקח את המשחקון עם חבטת העברה נהדרת בדרך ליתרון 2:3.

למרות שההגשות של פדרר המשיכו להיות כמעט בלתי ניתנות להחזרה, נדאל הצליח להגיע ל-40:40 כשהוא מתקיף את ההגשות השניות של השוייצרי. שני סרבים טובים של פדרר סגרו את המשחקון ועשו 3:3.

בעוד פדרר מתקשה, נדאל לקח את משחקון ההגשות שלו בקלות, כשהיריב לא מצליח אפילו לקחת נקודה אחת. 3:4 לספרדי.

אי אפשר היה להפריד בין שני הטניסאים המצוינים האלה. כל אחד לקח את משחקוני ההגשה שלו לקראת סיום מערכה צמוד ומתוח.

נדאל לקח את שתי הנקודות הראשונות במערכה במצב של 4:5 לטובתו, אבל פדרר הישווה מיד ל-30:30, לקח את המשחקון, כשהוא מסרב לוותר. 5:5. נדאל ופדרר המשיכו לשמור על ההגשות שלהם והמערכה הלכה לשובר שיוויון נוסף.

שובר השיוויון התחיל עם שבירה ב-3 הנקודות הראשונות, מה שעזר לנדאל לעלות ליתרון 1:4. נדאל שמר על היתרון, אבל במצב של 2:5 לטובתו ביצע טעות כפולה שהחזירה את פדרר למשחק.

השוייצרי עט על ההזדמנות ומייד השלים 4 נקודות רצופות בדרך ל-5:6. נקודה ענקית של נדאל עשתה 7:8, אבל חבטת העברה ענקית של פדרר הישוותה ל-8:8. לאחר מכן השלים השוייצרי ניצחון 8:10 בשובר השיוויון, בדרך למערכה חמישית.

מערכה שלישית - 6:7 לפדרר

כהרגלו בקודש פדרר לקח את הגיים הראשון על האפס, אבל הספרדי הרגיש שהמומנטום שלו והשווה ל-1:1. במשחקון השלישי נדאל הרביץ נפילה על הדשא שגרמה לדאגה בקהל, אבל התאושש עד מהרה. זה לא מנע מפדרר לקחת די בקלות את המשחקון ולעלות ל-1:2.

במשחקון הרביעי נדאל נראה באמת קצת יותר מהוסס ופדרר השיג שתי נקודות שבירה. את הראשונה נדאל הציל עם סרב מעולה ובשניה לא חיכה לסוף הנקודה והגיש צ'לנג' מוצלח. שני הכדורים הבאים היו שלו והוא השווה ל-2:2.

פדרר לקח את המשחקון הבא על האפס ועלה ל-2:3. השוייצרי המשיך בתנופה והשיג שתי נקודות שבירה. למרות סרב שני לא טוב של רפא, פדרר החזיר רע והספרדי ניצל בנקודה הראשונה. גם בפעם השניה התסריט חזר על עצמו כשפדרר החזיר לרשת את הסרב השני של נדאל.

כדור עומק אדיר של פדרר העניק לו נקודת שבירה נוספת, אבל נדאל, שהפגין במשחק חוסן מנטאלי אדיר, שוב ניצל. פדרר נלחם בשיניים, ועם עוד כדור לאורך הקו השיג נקודת שבירה רביעית במשחקון, אבל שלח בק הנד פשוט לרשת. נדאל השיג גם את הגיים הזה והשווה ל-3:3. איזה משחק ענק של הספרדי.

אותות המשחקון בו לא ניצל 4 נקודות שבירה ניכרו על פדרר הלא מרוכז, ונדאל השיג שלוש נקודות שבירה. פדרר הציל את הראשונה וגם את השניה. בשלישית נדאל חבט לרשת, ופדרר השווה. השוייצרי המשיך בתנופה ובעזרת אייס עלה ל-3:4 עם קאמבק מצוין.

במשחקון השמיני, הספרדי הפנטסטי עלה ל-0:30 לאחר עוד נקודה מהסרטים ולקח את המשחקון די בקלות - 4:4. נדאל לקח שתי נקודות במשחקון הבא, אבל פדרר שמר על הסרב ועלה ל-4:5. במצב הזה, המשחק הופסק בגלל גשם.

לאחר למעלה משעה השניים חזרו למגרש. נדאל, שהגיש, לקח את שלוש הנקודות הראשונות במשחקון, אבל פדרר השווה, גם בגלל טעות כפולה של הספרדי. נדאל עלה ליתרון, פדרר השווה. הכדור הבא היה של נדאל, שלקח בסופו של דבר את המשחקון והשווה ל-5:5.

פדרר עלה להגיש וסיים את המשחקון די בקלילות עם יתרון 5:6. הספרדי לא התרגש, עלה בקלות ל-0:40 וסגר את המשחקון עם אייס. 6:6, עכשיו הולכים לשובר שוויון.

פדרר הגיש ראשון ולקח את הנקודה, נדאל השווה ל-1:1 ובנקודה הבאה התגבר על החזרה אדירה של השוייצרי ועלה ל-1:2. בנקודה הבאה השופטים פסקו כדור חוץ שמשמעותו 1:3 לנדאל פדרר עירער וזכה - הנקודה הבאה הייתה אייס וגם הסרב הבא של השוייצרי היה בלתי עציר 2:3.

הסרב הבא היה של נדאל, פדרר ברח הצידה והחזיר כדור מצוין. נדאל שלח כדור לרשת. יש מיני ברייק ראשון - 2:4 לשוייצרי.

בנקודה הבאה שוב פדרר הלך עם הפורהנד הקטלני שלו, והשיג עוד מיני ברייק ל-2:5. לזה קוראים התעלות במאני טיים. עוד קריאה לזכות נדאל גררה עירעור של פדרר, הפעם זה לא התקבל. 3:5. פדרר שלח אייס והשיג 3 נקודות מערכה.

נדאל שלט בנקודה הבאה וצימק ל-6:4. גם הסרב הבא שלו היה מצוין - 6:5. פדרר עלה להגיש על המערכה - אייס אדיר והוא לקח את שובר השוויון 5:7 ואת המערכה עם 6:7.

מערכה שניה - 4:6 לנדאל

פדרר פתח במשחקון הגשה מהיר ורצחני על האפס ועלה ל-0:1. במשחקון השני פדרר השיג את שתי הנקודות הראשונות. נדאל השווה, אבל פדרר עלה לרשת והשיג נקודת שבירה וגם ניצל אותה עם חבטת העברה פנטסטית מול עליה לרשת של נדאל ועלה ל-0:2.

הסרבים של השוייצרי המשיכו לעבוד והוא עלה ל-0:3 בקלות יחסית. נדאל התעשת, ולאחר משחקון לא קל השיג גיים ראשון במערכה. פדרר מצידו, הגיב בעוד גיים הגשה על האפס ועלה ל-1:4.

הספרדי לא ויתר על המערכה, ולמרות שלא הצליח להיכנס לקצב של המערכה הראשונה צימק בעקשנות ל-4:2. המשחקון השביעי כבר היווה מפנה במערכה, כשהשוייצרי פתאום לא הצליח לשלוח את הסרבים הקטלניים שלו, ונדאל השיג שבירה וצימק ל-4:3.

במשחקון השמיני, במצב של 0:30 לנדאל, השניים נתנו עוד נקודה נהדרת, בסיומה צימק השוייצרי, שגם השווה ל-30:30. נדאל עלה ליתרון, אבל פדרר השווה ל-40:40. נדאל שלח כדור שפיספס במילימטרים את הקו ופדרר השיג נקודת שבירה, שלא נוצלה. במצב הזה, פדרר פיספס הנחתה קלילה. איזו טעות לא אופיינית! רפא ניצל זאת, ועם עוד סרב נהדר השווה ל-4:4.

נדאל הלך שוב ושוב לגב היד של פדרר ואחרי עוד נקודה פנטסטית (משחק ענק כבר אמרנו?) עלה ל-0:30. פדרר נלחץ, חבט לרשת ונדאל עם 3 אפשרויות שבירה. את הראשונה השוייצרי הציל, אבל נדאל, עם משחק משובח מהקו האחורי, עלה ל-4:5 עם שבירה שניה ברציפות.

הספרדי הגיש למערכה השניה. את הנקודה הראשונה לקח פדרר, עם ראלי אדיר. השתיים הבאות היו של השור הספרדי. פדרר השווה ל-30:30 ועלה לנקודת מערכה עם סלייס בק הנד מדהים! במצב של נקודת מערכה פדרר הצליח להשוות, והימור של נדאל על דרופ שוט נכשל והשוייצרי השיג נקודת שבירה. אחרי עוד ראלי מדהים, נדאל לקח את הנקודה וניצל. הנקודה הבאה הייתה שלו וגם זו שאחריה, והוא כבר ב-0:2.

תאריך:  06/07/2008   |   עודכן:  06/07/2008
מערכת ONE
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נדאל ניצח את פדרר וזכה בווימבלדון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כמעט שבוע אחרי, מודיעה חברת "אחוזות החוף" כי מה-1 ביולי נפתח חניון רדינג מערב/צפון לקהל הרחב ללא תשלום. תושבי ת"א-יפו והמבקרים בעיר יכולים להחנות את רכבם במתחם חניוני רדינג בחינם.
06/07/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה החליטה (יום א', 6.7.08) על סבב מינויים חדש. יו"ר הקואליציה, אלי אפללו, ימונה לשר העלייה והקליטה. השרה רוחמה אברהם-בלילא תמונה לשרת התיירות. השר יעקב אדרי, אשר כיהן עד כה גם כשר העלייה והקליטה, יישאר השר לפיתוח הנגב והגליל. ההחלטה טעונה את אישורה של מליאת הכנסת.
06/07/2008  |  איציק וולף  |   חדשות
פרשת העמותות, חשיפה ב-Nfc. המיליארדר מרטין שלאף הזרים על-פי החשד חצי מיליון דולר לקמפיין הבחירות של שר הביטחון אהוד ברק, בבחירות הישירות שנערכו בשנת 1999 לראשות הממשלה. הכסף נועד לסייע לברק במימון הסיבוב השני באותה מערכת בחירות. חשד זה, שטרם נחקר, נבדק בימים אלה על-ידי כמה גורמים. חשד זה שבו נכרך שמו של מרטין שלאף נחשף כאן לראשונה.
06/07/2008  |  יואב יצחק  |   חדשות
ארקדי גאידמק התראיין היום לערוץ 2 ואמר: לא הפסדתי כלום, כי לא מכרתי כלום, יש לי 2 מיליארד דולר. עוד אמר גאידמק כי "אוסיף היא חברה מצוינת".
06/07/2008  |  TheMarker  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, גזר (יום א', 6.7.08) 20 חודשי מאסר בפועל ו- 30 חודשי מאסר על תנאי, על סרגו בוצרשוילי, בן 25, שהורשע על-פי הודאתו במסגרת עסקת טיעון בעבירות של נשיאת נשק ומתן אמצעים לביצוע פשע - ירי אל קבוצה יריבה, שממנו נהרגו שני בני אדם ואחר נפצע קשה.
06/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il