|
"הרעשן" [צילום אילוסטרציה: יח"צ]
|
|
|
|
|
יואב קפלינסקי תבע את גולן ווסט ליין בע"מ ואת יוסף אוחיון - שרות רפיד בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שסבל מרעש שבקע ממקרר חדש שקנה ואשר הדיר שינה מעיניו. התובע צירף לכתב התביעה קלטת בה נשמעו הרעשים וביקש לבטל את העסקה ולהשיב את כספו.
הנתבעים השיבו שאין פגם במקרר והרעשים בוקעים למעשה מהמנוע הפועל ללא דופי. הנתבעים ביקשו לדחות את התביעה ולחייב בהוצאות.
לאחר שהשופט אביטל חן, הקשיב לקלטת הוא הורה לנתבעים לשלוח טכנאי שיתקן את המקרר וידאג לכך שעוצמת הרעש תפחת. וכך היה. טכנאי תיקן את המקרר ובחודש יוני השנה, הודיע התובע לבית המשפט שבעיית הרעש נפתרה. "כעת עוצמת הרעש מהמקרר סבירה". אלא שלתובע "צצה" בעיה חדשה עם המקרר ולדבריו, המנוע עבד "שעות נוספות" מה שמעיד שהמקרר פגום ויש לבטל את העסקה. "הליקוי החדש בתוספת לרעש שהשמיע המקרר מלמדים על איכותו הירודה".
בפסק דין שניתן שלשום בהעדר הצדדים, קבע השופט חן, שאין לקבל את תלונתו של התובע בדבר פגם נוסף במקרר. "ראיתי לדחות טענת התובע בדבר בעיה 'חדשה' שנתגלתה במקרר, שכן מדובר באירוע חדש שאינו מופיע בכתב התביעה. לאחר פתרון התקלה מורה אני על הארכת תקופת האחריות לעניין הרעש המסוים אותו השמיע המקרר וזאת למשך שנה מיום מתן פסק הדין. מאחר שהתקלה תוקנה לא ניתן בזאת צו להחלפת המוצר ואולם הנתבעים, יחד ולחוד, ישאו בהוצאות התובע בסך 500 שקל בתוך 30 יום ממועד מתן פסק הדין".