|
מקור צריכת החדשות העיקרי - למבוגרים ומובטלים [צילום: אתר CNN]
|
|
|
|
|
פחות אמריקנים קוראים עיתונים ומקבלים את דיווחי החדשות מהאינטרנט, אך הטלוויזיה ממשיכה להיות המקור המוביל של חדשות במדינה. כך עולה מסקר שמפרסם השבועון הכלכלי "ביזנס וויק".
מהסקר עולה כי הצעירים צורכים חדשות יותר באמצעות האינטרנט, ואילו המבוגרים יותר משתמשים בכלי תקשורת מסורתיים כגון טלוויזיה ועיתונים, נאמר בסקר הדו-שנתי של מכון המחקר פיו, על הרגלי צריכת חדשות.
מכון פיו אומר כי התוצאות מלמדות שיש תזוזה ניכרת לצריכת חדשות באינטרנט, אבל יש כיום קבוצה גדולה של אנשים שהם יותר מעורבים, מתוחכמים ואמידים, המשתמשים הן במקורות המסורתיים והן באינטרנט כדי לקבל את החדשות.
חוקרי פיו מגדירים אנשי קבוצה זו בכינוי "משלבים", ואומרים שהם מהווים 23% מכלל הנסקרים, ומוציאים את רוב זמנם על החדשות ביום טיפוסי.
"כמו צרכני החדשות הנוטים לאינטרנט, גם 'המשלבים' הם בעלי יכולת כספית והשכלה גבוהה יחסית. אבל הם מבוגרים יותר בממוצע מאשר מי שרואים באינטרנט את המקור העיקרי שלהם לחדשות", אומר הסקר.
קבוצה זו, שהמפרסמים רואים בה בדרך כלל את קהל היעד, מסייעת להסביר מדוע המו"לים של העיתונים היו עדים לירידות תלולות בהכנסותיהם ממודעות, בזמן שההוצאות עוברות לאינטרנט.
רוב צופי CNN דמוקרטים
מכון פיו מצא כי הקבוצה הגדולה ביותר של צרכני חדשות - 46% מהנסקרים, "תלויה מאד" בטלוויזיה כדי לקבל חדשות בכל שעות היום. קבוצה זו היא המבוגרת ביותר מבחינת הגיל - הגיל החציוני בה הוא 52 - והפחות אמידה. 43% מתוכה הם בלתי מועסקים. בדרך כלל אין להם מחשב או שאין הם גולשים לאתרי חדשות.
באופן כללי, בקרב מי שמקבלים לפחות חלק מהחדשות שלהם מהטלוויזיה, מעטים יותר צופים במהדורות החדשות המרכזיות, ובמקום זה הם מעדיפים לצפות בחדשות של רשתות הכבלים, כגון CNN או פוקס. הקהל של CNN הוא כעת ברובו דמוקרטי, ואילו 39% מצופי החדשות של פוקס הם רפובליקנים, ו-33% דמוקרטים, כאשר השאר הם בלתי תלויים או מסרבים למסור את עמדתם הפוליטית.
הקבוצה הצורכת את רוב החדשות שלה באינטרנט היא הצעירה ביותר - הגיל החציוני בה הוא 35. היא גם הקטנה ביותר, 13%. מעט פחות ממחציתם צופים בחדשות הטלוויזיה באופן קבוע. 80% מקבוצה זו הם בוגרי קולג' והסיכוי שיקראו עיתון אינטרנט כפול מזה שיקראו עיתון מודפס.
הופעתה של קבוצה זו והתזוזה בקרב ה"משלבים" לכיוון האינטרנט הובילה לירידה תלולה באחוז הנסקרים שהודיעו שקראו עיתון יום קודם לכן, ל-34%, לעומת 40% בסקר שנעשה לפני שנתיים. זה גם משקף, לדעת החוקרים, תזוזה בענף, שראה ברבעונים הקודמים ירידה בנתוני התפוצה.
25% מהצעירים לא צורכים חדשות
הנהנים מירידת הצריכה של העיתונות המודפסת הם מקורות החדשות באינטרנט. 25% מהנסקרים אמרו כי הם גולשים לאתר חדשות באינטרנט לפחות שלוש פעמים בשבוע. בסקר שנעשה ב-2006 היה שיעורם 18%.
עוד מתברר כי צרכני החדשות באינטרנט נוטים להיות בעלי חינוך רב יותר מאלה שמקבלים את החדשות המקורות המסורתיים. 44% מבוגרי הקולג' אומרים שהם קוראים חדשות באינטרנט בכל יום. רק 11% ממי שסיימו תיכון גולשים כדי לצרוך חדשות.
כשליש מקבוצת הצעירים בני פחות מ-25 אומרים כי אינם צורכים שום חדשות בשום יום. בסקר 1998 היה השיעור 25% בלבד.
הסקר נערך טלפונית מ-30 באפריל עד 1 ביוני, בקרב 3,615 מבוגרים, בני 18 או יותר, ויש לו מרווח טעות של 2%.