חברת הבירה הגדולה ביותר בהולנד, היינקן, המייצרת, בין היתר, גם את המותגים אמסטל לייט, דוס אקויס, וטייגר,הודיעה (יום ד', 27.8.08) כי הרווח הנקי שלה גדל ב-35% במחצית הראשונה של 2008 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ל-407 מיליון אירו (598 מיליון דולר).
הגידול ברווח נבע לא מעט מרכישת חברת הבירה הבריטית סקוטיש אנד ניו קאסל. לחברה נרשמה הוצאה חד-פעמית של 60 מיליון אירו בגלל סגירת משרדי סקוטיש אנד ניו קסל. כמו-כן תרמו לרווחיות החברה המעבר של חובבי הבירה באירופה למותגים יקרים יותר, וקיצוץ בעלויות. הכנסות החברה ממכירות גדלו ב-17% ל-6.41 מיליארד אירו.
היינקן קנתה באפריל 2008 את המותגים של סקוטיש אנד ניו קאסל, בבריטניה, בבלגיה, בפינלנד ובפורטוגל. הרכישה הרחיבה את נתח השוק שלה וקיצצה בעלויות שלה. החברה ההולנדית הודיעה בשבוע שעבר כי הרכישה לא תגדיל בהכרח את הרווח למניה גם בשנת 2009 וזאת בגלל ירידת אמון הצרכנים בכלכלת אירופה והעלייה בשערי הריבית. הנכסים שנרכשו נכללו בתוצאות העסקיות של היינקן החל מראשית מאי.
היינקן, שהיא חברת הבירה הרביעית בעולם, מבחינת נפח המכירות, אומרת כי הרווח שלה למעט פריטים חד-פעמיים ובלאי, גדל ב-7% ל-925 מיליון אירו. לפי אמת מידה זו, היו הרווחים של היינקן צנועים יחסית לתחזיות. אף על-פי כן עלתה מניית החברה לאחר פרסום ההודעה בבורסת אמסטרדם ב-2.5%. בשנה שחלפה צנחה המניה ב-30%.
מכירות טובות באסיה, אפריקה ומזרח אירופה
כמו מבשלות בירה אחרות, היינקן מתמודדת עם עלייה תלולה בעלויות הייצור, בייחוד התייקרות הדגנים המשמשים לייצור הבירה והמתכות המשמשות לאריזתה. לדברי היינקן, גדלו עלויות הייצור שלה ב-15%.
עם זאת, גדל נפח הייצור שלה ב-15%, בעיקר עם צירוף התפוקה של מבשלות סקוטיש אנד ניו קאסל. היינקן רכשה את המבשלות הבריטיות בשותפות עם קרלסברג, ב-7.8 מיליארד ליש"ט (כ-15 מיליארד דולר), ולאחר מכן חילקה את החברה הנרכשת שווה בשווה עם הרוכשת השנייה.
היינקן הפכה לחברת הבירה מספר אחת בבריטניה, ולחברת הבירה מספר שתיים בפורטוגל, בפינלנד ובבלגיה, באמצעות עסקת סקוטיש אנד ניו קאסל, שהוסיפה לתיק המכירות שלה מותגים כגון ניו קאסל בראון, קרוננבורג 1664 וסטרונגבואו.
עסקת סקוטיש אנד ניו קאסל, תרמה 28 מיליון אירו לרווח המתואם הכולל של היינקן, ו-608 מיליון אירו לפדיון המכירות.
החברה דיווחה על מכירות טובות באפריקה, במרכז אירופה ובמזרחה, באסיה ובאזור האוקיאנוס השקט, שקיזזו את ירידת נפח המכירות במערב אירופה ובארה"ב. עליית מחירים, האטה כלכלית וחוקי איסור העישון פגעו במכירות במערב אירופה, ואילו בארה"ב נפגעו מכירות המותג היינקן גם בגלל האטה במבצעי עידוד המכירות. מכירות אמסטל לייט ירדו בכל העולם. מכירות המותג היינקן גדלו ב-5.8% מבחינת הנפח.