סלקום מציעה החל מהיום (א', 14.9.08) מודל פרסום ראשוני בישראל שבו הלקוחות יכולים לצבור מדי חודש עד 45 דקות זמן אוויר בתמורה לצפייה בפרסומות ממוקדות. זמנו של הצרכן במיזם הנקרא "זמן money is" הופך לשווה כסף. הלקוח יכול לבחור מתי הוא רוצה לצרוך את הפרסום וכמה ממנו הוא מעוניין לראות.
לאחר תהליך רישום קצר, הלקוח צופה בזמנו הפנוי בפרסומות, בסופה של כל פרסומת נערכת בדיקת אפקטיביות פרסום מיידית באמצעות מספר שאלות קצרות שהלקוח נדרש לענות עליהן.
מסלקום נמסר כי בעולם בו צרכנים נחשפים לאלפי מסרים פרסומיים בשבוע ולעתים בו-זמנית למספר מסרים, הלקוח יכול לבחור מתי הוא יראה את הפרסומות ולהרוויח על כך זמן אוויר בזיכוי בחשבון החודשי.
עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, אמר כי ממחקרים שביצעה החברה נמצא כי לציבור היום פוחתת הסבלנות למסרים הפרסומי אותו הוא סופג. "היכולת לקבל תשלום או פיצוי מגדילה את משך הזמן שכל לקוח מעביר מול המסר הפרסומי. התמורה לצרכן היא גבוהה - אם עד עכשיו הוא ראה פרסומות ללא תמורה מעכשיו התמורה היא משמעותית ומובילה לחיסכון בחשבון הסלקום החודשי".
המודל הושק בעולם על-ידי חברת וירג'ין העולמית וזכה להצלחה של מאות אלפי נרשמים ואחוזי הקלקה גבוהים. בין המפרסמים שמשתתפים ב-"זמן "money isניתן למצוא את: קסטרו, קוטקס, קוקה קולה, סוני ווקמן, תנובה, נוקיה, סוני אריקסון, MTV ישראל, אורביט, רד בול, המרכז האקדמי המכללה למנהל, אלדו ועוד. למפרסמים אלו הובטח פילוח מדויק על-פי בחירתם, צפייה מוכחת ובדיקת אפקטיביות פרסום מיידית.
העלות של המפרסמים תהיה מבוססת על מודל של אינטראקציה מלאה בעלות של 1.70 ש"ח עבור לקוח, ורק לאחר שצפייתו הוכחה, כלומר התשלום עבור המדיה נעשה רק בדיעבד ולאחר שהלקוח הוכיח שהוא הפנים את המסר הפרסומי, בשונה ממדיות אחרות בהן התשלום נעשה לפי הערכות ומבלי שיש בדיקת אפקטיביות למסר השיווקי.
סלקום סיימה באפריל 2007 ניסוי שהתבסס על קבלת משחקים בסלולר בתמורה לצפייה בפרסומות. התוצאות המוצלחות שהניב הניסוי היוו בסיס למודל העכשווי, שיופנה אך ורק ללקוחות פרטיים.
עד היום מציעה החברה מספר פלטפורמות שונות לפרסום בסלולר:
- מסעות פרסומיים על גבי משחקים סלולריים;
- מסעות פרסומיים באמצעות כרזות (באנרים) בפורטן הסלולרי;
מהיום סלקום מרחיבה את פעילותה זו וצופה שמחזור המיזם יעמוד על כ-15 מיליון שקלים בשנה הראשונה, חלק הארי של הכנסות אלו יגולגל ללקוחות החברה שיצטרפו למיזם זה. פעילות "זמן money is" מיועדת להרחבה ותושק בעתיד הקרוב ב-WAP הסלולרי והן באפליקציות WEB וסלולר נוספות.
www.zmoney.co.il