|
לא עמדו בזמנים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת התחבורה הציבורית סופרבוס חויבה (יום א', 14.9.08) בבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה לשלם 100 שקל פיצוי והוצאות משפט בסך 100 שקל, ליהושע גרבר, תושב מודיעין עילית, משום שהאוטובוס שהסיע אותו ואת בני משפחתו לבני ברק בערב חג יצא באיחור של רבע שעה, וזאת למרות שבימים רגילים האוטובוסים יוצאים אחת ל-40 דקות.
גרבר הגיש תביעה נגד סופרבוס, ובה טען כי בערב פורים, 20.3.08, הגיע האוטובוס של השעה 14:55 בקו 210 לתחנה. לאחר שהעמיס את הציוד האישי שלו ושל משפחתו בתא המטען של האוטובוס, ועלה לשבת בתוך האוטובוס. הגיע מפקח של החברה, וכשראה כי האוטובוס אינו מלא, הורה לאוטובוס שלא לצאת, ודרש מגרבר וממשפחתו לרדת ולהמתין לאוטובוס הבא.
גרבר טען כי סופרבוס צריכה לפצותו בסך 17,800 שקל על עוגמת הנפש והזלזול, שכן הוא ומשפחתו אולצו לרדת והמתינו רבע שעה לאוטובוס הבא, וכן מפני שבאוטובוס זה לא היה תא מטען והוא נאלץ להעלות את כל הכבודה לתוכו.
זמן ההמתנה לא היה רב
בכתב ההגנה טענה החברה כי כדי לתת שירות טוב יותר לנוסעיה בערב פורים, העלתה את מספר הנסיעות ממודיעין עילית לבני ברק. החברה ציינה כי בדרך כלל יוצא אוטובוס אחת ל-40 דקות, ואילו ביום שמדובר בו יצא אוטובוס אחת לרבע שעה, אלא אם כן היה האוטובוס ריק למחצה. החברה הוסיפה כי המתנה של רבע שעה היא אומנם טרחה, אך בראייה הכוללת היא לטובת ציבור הנוסעים.
בפסק הדין שאמנם קיבל את התביעה, אך פסק פיצוי נמוך בהרבה מהסכום שנתבע, כתב השופט זכריה ימיני כי גם אם הגדילה סופרבוס את מספר הנסיעות מרצונה בכדי לתת שירות טוב יותר לציבור הנוסעים, ופרסמה לוח זמנים חדש, היה עליה לעמוד במועדים אלו, שכן ציבור הנוסעים סומך עליהם ומתכנן את זמנו בהתאם.
בנסיבות העניין, קבע השופט, אומנם נדרש הנוסע לרדת מהאוטובוס, אך יש להביא בחשבון שסופרבוס שיפרה את השירות, והנוסע לא המתין זמן רב עד שעלה לאוטובוס הבא.