ענקית מוצרי הנייר האמריקנית קימברלי-קלרק, הידועה בישראל בחיתולי האגיס ובמגבוני קלינקס, דיווחה (יום ד', 22.10.08) כי הרווח הנקי שלה ירד ברבעון השלישי ב-9%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ל-413.1 מיליון דולר, עקב התייקרות חומרי הגלם והגברת מאמצי השיווק. החברה הקטינה גם את תחזית הרווחים שלה לשנה כולה.
החברה, שמרכזה בארווינג שבטקסס, אומרת כי פדיון המכירות שלה גדל ביולי-ספטמבר 2008 ב-8%, ל-5 מיליארד דולר. המכירות של מוצרי טיפוח אישיים גדלו בזכות גידול בנפח ובמחיר גם יחד, אך גם בזכות שערי חליפין נוחים. החברה העלתה את מחירי מוצריה, לרבות חיתולי האגיס, טמפוני קוטקס, וחיתולי מבוגרים פויז ודיפנד.
חברת קימברלי קלרק אומרת כי עלויות חומרי הגלם גדלו ברבעון השלישי של 2008 לרבע מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים, ואילו הוצאות השיווק גדלו ל-25 מיליון דולר.
החברה ממשיכה להתמקד בקיצוץ עלויות, ומייעלת את פעולות הייצור והניהול בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה, מתוך ציפייה לחסוך בשנה באה לפחות 350 מיליון דולר. קימברלי קלרק השקיעה ברבעון השלישי 11.3 מיליון דולר בביצוע תוכנית זו, לעומת 20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל לפני שנה.
אי ודאות עסקית
בהודעה שפרסמה החברה, אומר המנכ"ל שלה תומס פאלק כי השפעות חולשת המשק ושינויים לא רצויים בשערי החליפין יורגשו קודם לפני שיורגשו התוצאות החיוביות של תוכנית קיצוץ העלויות ושל ירידת עלויות חומרי הגלם. מסיבה זו, הקטינה החברה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה.
"תנודות בלא תקדים בשוק חומרי הגלם בעולם, בשערי המטבע ובשווקים הפיננסיים גרמו לאי-ודאות ברמה גבוהה בסביבה העסקית הנוכחית", אמר פאלק.
קימברלי-קלרק צופה כעת כי הרווח המתואם שלה לכל שנת 2008 יהיה 4.20-4.15 דולר למניה, לעומת התחזית הקודמת שדיברה על 4.30-4.20 דולר למניה. לרבע האחרון של 2008, החברה צופה רווח מתואם של 1.07-1.02 דולר למניה.