המשבר הכלכלי דוחף אזרחים רבים בבריטניה, מכל הקשת החברתית, לקנות ארוחות במסעדות המזון המהיר של מקדונלד'ס. כך מסרה השלוחה הבריטית של החברה האמריקנית (יום ה', 23.10.08) בלונדון.
ענקית המזון המהיר משרתת יותר מ-100 מיליון לקוחות לחודש ב-1,200 המסעדות שלה בבריטניה. מספר זה של לקוחות גדול ב-12 מיליון לעומת השיא הקודם בדצמבר 2007, אך דצמבר הוא בדרך כלל החודש העמוס ביותר במסעדות.
מנכ"ל מקדונלד'ס בריטניה, סטיב איסטרברוק, אמר: "זהו הרבעון העשירי ברציפות של צמיחה בבריטניה. אנחנו נהנים מתנופה של ממש בעסקים".
מנכ"ל מקדונלד'ס בריטניה מסר כי המכירות של המסעדות שלה הפועלות שנה או יותר, גדלו ביולי-ספטמבר 2008 ב-8% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה. הוא סירב לספק מידע על המכירות הרבעוניות, אך אמר כי הן צמחו בשיעור גבוה יותר מהמכירות של חטיבת מקדונלד'ס ביבשת אירופה, שבהן נרשמה צמיחה של 8.2%. איסטרברוק אמר כי נתוני המכירות הם עוד הוכחה שהשינויים שעשתה מקדונלד'ס בשנים שחלפו, ובכללם שיפור התפריט, הארכת שעות הפתיחה ועיצוב חדש של המסעדות, נותנים את אותותיהם.
הנתונים גם מוכיחים, לדבריו, כי חברות שהצרכנים סבורים שהן מציעות להם ערך תמורת כספם, מושכות יותר לקוחות מהמעמד הבינוני. "אנשים שלא באו למקדונלד'ס זמן מה, וחוזרים למסעדות שלה, מוצאים מקדונלד'ס חדשה לגמרי", אמר.
פותחים בבוקר - ומוכרים יותר קפה
גם רשתות המרכולים הבריטיות המתמחות במחירים זולים, כגון אלדי, שבבעלות גרמנית, ופאונדלנד, גורפות רווחים מהגידול במספר הלקוחות המבקשים לחסוך בהוצאות עקב הרעת המצב הכלכלי.
מנכ"ל מקדונלד'ס בריטניה מדגיש כי הרשת פונה למגוון רחב של לקוחות, אך הרעת המצב הכלכלי הגדילה את מספר הלקוחות מן הסוג המחפש מחירי מציאה. משפחה של ארבע נפשות יכולה להיכנס למצוא ארוחה ב-15 ליש"ט, הוא אומר.
מקדונלד'ס גם קוטפת את הפירות של הארכת שעות הפתיחה במסעדותיה בבריטניה. חלק מהמסעדות נפתחות ב-5 בבוקר, ו-200 מסעדות של הרשת בבריטניה פעולות יותר מ-24 שעות בסופי שבוע.
איסטברוק אומר כי הפתיחה המוקדמת השפיעה לחיוב משום שגדל והולך מספר הלקוחות המגיעים למסעדות בשעות הבוקר. מכירות הקפה, למשל, גדלו ביותר מ-20%.
בכל העולם גדלו ברבעון שחלף רווחי התפעול של מקדונלד'ס ב-20% ל-1.82 מיליארד דולר, וסך המכירות של הרשת בעולם גדל ב-7.1%.