|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?
ברק אובמה וג'ון מקיין מצביעים [AP]

תורים ארוכים בתחנות ההצבעה

הכנות בשיקגו; תקווה באריזונה

בעיר שיקגו מתכוננים למיליון בני אדם שיתקבצו סביב הפארק שבו ינאם ברק אובמה לאחר הבחירות במטה מקיין עדיין מקווים לניצחונות במדינות המפתח
04/11/2008  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות בארה''ב 2008   |   תגובות
משה ריינפלד
אובמה מוביל בסקרי יום הבחירות

באזור הפארק המרכזי של העיר שיקגו החלו להתקבץ מאות אלפי בני אדם שמתכוננים לשמוע את נאומו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, הסנאטור ברק אובמה, בתום יום הבחירות.

רק 60,000 בני אדם יצליחו להיכנס לתוך הפארק ולשמוע את אובמה שינאם מאחורי זכוכית משוריינת מחשש שמישהו ינסה להתנקש בחיי מי שעשוי להיות הנשיא האמריקני השחור הראשון. כל שאר מאות האלפים צפויים להתקבץ ברחובות הסמוכים לפארק.

בפניקס, אריזונה, במטה של יריבו של אובמה, הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, עדיין מקווים, למרות הסקרים המנבאים ניצחון לאובמה, להצליח ולזכות באלקטורים של מדינות המפתח שעשויים להפוך את התמונה במאה ושמונים מעלות, לדבריהם.

הקלפיות בכל ארצות הברית נפתחו, וכלי התקשורת מדווחים על תורים ארוכים שמשתרכים מחוץ למרכזי ההצבעה.

הסנאטור אובמה, הצביע יחד עם אשתו מישל ועם שתי בנותיו בתחנת ההצבעה בעיר שיקגו. אובמה הצביע בשעה 07:30 בבוקר בבית הספר היסודי באולה שוסמית' בדרום שיקגו. מצביעים נוספים שהיו בתחנת ההצבעה באותה עת הריעו לאובמה לאחר שהניף את הפתקית שאישרה את הצבעתו ואמר בחיוך "הצבעתי". "המסע מסתיים, אך להצביע עם בנותי – זה היה דבר רציני", אמר אובמה לעיתונאים מאוחר יותר.

אובמה המשיך מאוחר יותר מסורת מוזרה מעט שהנהיג לעצמו ביום הבחירות - לשחק כדורסל בעיצומו של יום הבחירות.

הסנאטור ג'ון מקיין, הצביע כמה שעות מאוחר יותר בתחנת ההצבעה בפניקס אריזונה. את פניו קיבל קהל לא גדול שקרא "קדימה, ג'ון, קדימה".

בצעד יוצא דופן המשיך מקיין גם ביום הבחירות את הקמפיין וטס לקולורדו ולניו מכסיקו על-מנת לנסות ולשמור על המדינות הללו מפני 'כיבוש' דמוקרטי.

גם המועמדים לסגני הנשיא, הסנאטור ג'ו ביידן הדמוקרטי, ומושלת אלסקה שרה פיילין, הצביעו מוקדם בבוקר. מייד לאחר שהצביעה באלסקה מיהרה פיילין לטוס לדרום ארצות הברית, לאריזונה, על-מנת להעביר את יום הבחירות במטה של מקיין.

הקלפיות בחוף המזרחי של ארצות הברית יהיו פתוחות עד לשעה 18:00 שעון מקומי [:01:00 בלילה שעון ישראל]. הקלפיות בחוף המערבי של ארצות הברית ייסגרו רק חמש שעות מאוחר יותר בשל הפרשי השעות בין החוף המזרחי של ארצות הברית לחוף המערבי שלה.

על-פי ההערכות צפוי אחוז המצביעים במערכת הבחירות הנוכחית לנשיאות ארצות הברית להגיע לשיאים שלא נראו כבר עשרות שנים. על-פי חלק מן ההערכות הוא עשוי להגיע ל-64%. זאת בשל מעורבות גדולה של הציבור השחור בארצות הברית בבחירות הראשונות שבהן מתמודד שחור על כניסה לבית הלבן. כמו כן, צפויים רבים להשתתף בשל מה שהוגדר על-ידי רבים "אפקט משק כנפי ההיסטוריה" - הרצון של האנשים להשתתף בבחירות על-מנת שיוכלו לציין בפני צאצאיהם שהם היו חלק מן היום ההיסטורי שבסיומו מונה אדם שחור לראשונה לנשיא ארצות הברית.

כבר בהצבעה המוקדמת שהחלה לפני שבועיים הצביעו 10 מיליון אמריקנים, במה שנחשב כאחוז גבוה מאוד יחסית להצבעות מוקדמות בעבר. גם פילוח המצביעים בהצבעה המוקדמת הראה מגמה של ההשתתפות גדולה מתמיד של צעירים ושל שחורים.

גם ביום הבחירות עצמו ממשיכים המועמד הדמוקרטי הסנטור ברק אובמה מאילינוי והמועמד רפובליקני הסנטור ג'ון מקיין מאריזונה במסע הנאומים וההופעות שלהם. אובמה יצביע הבוקר ליד ביתו שבשיקגו ולאחר מכן ייצא שוב למדינה הרפובליקנית אינדיאנה כדי לנסות להעביר אותה אל המחנה הדמוקרטי. מקיין יצביע בפיניקס, ואחר כך ייצא לניו מקסיקו ולקולורדו, שתי מדינות שהצביעו בעד המועמד הרפובליקני ג'ורג' בוש ב-2004, והסקרים כעת מלמדים שלאובמה יש בהן יתרון.

אחרי 22 חודשים של מסעי בחירות לאורכה ולרוחבה של ארה"ב, סיכם אותם אובמה ערב הבחירות בנאום בג'קסון שבפלורידה: "מחר, ברגע היסטורי זה, אתם, כל אחד מכם וכולכם יחד, יכולים להביא את השינוי שהמדינה הזאת זקוקה לו".

מקיין, המפגר בסקרים הארציים ובתריסר מדינות שבהן ניצח בוש בבחירות הקודמות, ניסה להלהיב את תומכיו. "אנחנו הולכים לנצח", אמר לקהל של1,500 אוהדים בנמל התעופה של אינדיאנפוליס. "התנופה בידינו".

הסקרים האחרונים שפורסמו ערב הבחירות מראים כולם שאובמה מוביל במרוץ, למרות שמקיין סוגר את הפער בכמה מהם. בממוצע מוביל אובמה בהפרש של 7% בתריסר סקרים שנעשו ביום א'.

המעקב ביומי של רשת החדשות CBS מראה שמקיין החזיר לעצמו 4% בקרב הבוחרים שכבר החליטו, וצמצם את יתרונו של אובמה מ-13% ל-9%.סקר וול סטריט ג'ורנל ורשת החדשות NBC מראה שאומה מוביל בהפרש של 42%-51%, אותו פער כמו שהראה הסקר לפני שבועיים. סקר ארצי של קולג' מריסט מראה שאובמה מוביל בהפרש של 52% לעומת 43% למקיין.

ההפרש הקטן ביותר מופיע בסקר של העיתון הכלכלי אינווסטור'ס ביזנס דיילי ו- TIPP המלמד כי אובמה מוביל בהפרש 5%.

בסקרי המדינות, אובמה מוביל במדינות הנחשבות לשדות הקרב העיקריים בינו לבין המועמד הרפובליקני: אוהיו, פנסילבניה, וירג'יניה, ניו מקסיקו, קולורדו ונוודה. כל המדינות הללו חוץ מפנסילבניה הצביעו בעד בוש ב-2004. שני המועמדים נמצאים בקרב צמוד בפלורידה, צפון קרוליינה ואינדיאנה, מדינות שהיו רפובליקניות בבחירות שעברו.

תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
משה ריינפלד, איציק וולף
סקר: 78% מההיספאנים בארה"ב יצביעו אובמה

ברק אובמה מצביע בשיקגו [צילום: AP]
סקר שפורסם (יום ג', 4.11.08) בארה"ב קובע כי 78% מההיספנים, האמריקנים יוצאי המדינות הלטיניות, תומכים במועמדותו של הסנטור הדמוקרטי מאילינוי ברק אובמה בבחירות לנשיאות. 13% אמרו שיצביעו בעד הסנטור הרפובליקני מאריזונה ג'ון מקיין. הסקר נעשה בין 30 באוקטובר לבין 2 בנובמבר, מטעם יוניוויז'ן-רויטרס-זוגבי, בקרב מדגם של 1,016 היספנים.

על-פי הסקר, 54% מהנסקרים אומרים כי המשק והתעסוקה הם הנושאים החשובים ביותר המשפיעים על החלטתם במי לבחור, 12% מייחסים עדיפות לביטוח הבריאות ו-11% לסוגיית ההגירה. ההיספנים מהווים 15% מאוכלוסיית ארה"ב ו-9% מבעלי זכות הבחירה, ועשויים להיות גוש מכריע במדינות שבהן המרוץ צמוד, וכן בפלורידה.

בשנת 2004 זכה בוש בתמיכתם של 40% מהלטינים האמריקנים - שיא בתולדות המפלגה הרפובליקנית - כאשר הביס את הסנטור ג'ון קרי. אבל סקרי דעת הקהל מראים כי מעמדם של הרפובליקנים בקרב ההיספנים הורע מאז, בגלל הוויכוח החריף סביב הרפורמה בחוקי ההגירה והידרדרות הכלכלה.

סקר שעשתה חברת הסקרים זוגבי אינטרנשיונל בחודש שעבר מצא כי 70% מההיספאנים תומכים באובמה, ו-21% במקיין.

השכנים מחאו כפיים

בתוך כך הצביעו (יום ג', 4.11.08) ברק אובמה ואשתו מישל בקלפי שליד ביתם במישיגן. אבומה הביא לקלפי את שתי בנותיו הצעירות. בני הזוג היו בין הראשונים להצביע בקלפי שנפתחה בבית הספר היסודי על שם בעולה שוסמית'. הם רשמו את פתקי ההצבעה מאחורי שני פרגודים נפרדים, ובנותיהם מליה בת 10 וסשה בת 7 עמדו והסתכלו.

"המסע מסתיים. אבל להצביע עם בנותי, זה היה עניין גדול", אמר אובמה לכתבים. בזמן שרשם את פתק דאג אובמה לחייך את הילדות וללחוש להן. אשתו השתהתה זמן מה, ולאחר מכן אמר אובמה בהלצה כי הוא חייב לבדוק למי הצביעה אשתו, אם נזקקה לזמן כה רב.

בני המשפחה הוכנסו מחוץ לתור שהשתרך כבר בשעת בוקר מוקדמת. השכנים הממתינים הריעו לבאים. כמה מצביעים שהיו בתוך הבניין צילמו את האירוע בטלפונים הסלולריים שלהם. אובמה נשק על לחיה של העובדת שלקחה אותו לקלפי, ולאחר מכן עקב כיצד היא מזינה את מכונת ההצבעה. כאשר נפנף אובמה בפתק האישור להצבעתו, ואמר "הצבעתי", מחאו הכל כפיים שוב.

אובמה הצביע דקות אחדות אחרי ויליאם איירס, רדיקל משנות ה-60 המתגורר בשכנות ושהרפובליקנים ניסו לקשור את שמו לאובמה במערכת הבחירות. איירס סירב להשיב לשאלות העיתונאים.

הבימה מוכנה בשיקגו

זמן קצר לאחר ההצבעה, טס אובמה לאינדיאנה, התחנה האחרונה במסע הבחירות שלו, במאמץ לשכנע את תושבי המדינה, הנוטה בדרך כלל לרפובליקנים להצביע הפעם בעד הדמוקרט מהמדינה השכנה, אילינוי.

לאחר מכן הוא מתכנן לשחק כדורסל עם ידיו ואנשי צוותו - הרגל שהוא דבק בו מאז הפריימריז כאות למזל טוב. את היום יסיים בצפייה בתוצאות הבחירות מחדר במלון בשיקגו.

כאשר ייוודעו התוצאות, ינאם אובמה לפני אוהדים מבימה שנבנתה במיוחד לכבוד האירוע בגרנט פארק שבשיקגו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכנות בשיקגו; תקווה באריזונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, דיווח ביום שני (03.11.08) בישיבת סגל הפיקוד הבכיר (ספ"ק), כי הוא קיבל בזמנו הערה פיקודית בשל מעורבותו בפרשה משנת 1995, שנחשפה בימים אלה ב-News1.
04/11/2008  |  יואב יצחק  |   חדשות

הצוות המקצועי החדש של מכבי ת"א, אבי נמני ומרקו בלבול, ערכו הבוקר (שלישי) אימון נוסף לחניכיהם. הבשורה הלא נעימה למנג'ר הטרי לקראת המשחק מול הפועל פ"ת היא היעדרותם של ליאור ז'אן ויובל שפונגין, שמצויים בספק לשבת. ז'אן סובל מכאבים במפשעה, בעוד ששפונגין חטף מכה בקרסול.


04/11/2008  |  תומר לוי  |   חדשות
בקרית הוותיקן נפתח (יום ג', 4.11.08) פורום קתולי-מוסלמי שמטרתו לשפר את היחסים בין שתי הדתות, שהידרדרו עקב נאומו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שעורר לפני שנתיים זעם בקרב רבים בעולם המוסלמי. הדיונים יגיעו לשיאם בקבלת פנים אצל האפיפיור.
04/11/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בישראל שיעור זיהומים גבוה, הגורם לעיתים אף לתמותה או לפגיעות בלתי הפיכות בפגים. זאת, בגלל המצב העגום של מחסור בכוח אדם, הנובע מכך שהפגיות אינן מוכרות כיחידות לטיפול נמרץ. כך מציין ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, מתוך דברים שנאמרו (ג', 4.11.08) בוועדה לזכויות הילד בכנסת.
04/11/2008  |  גלית יצחק  |   חדשות
בית משפט השלום בירושלים גזר (יום ג', 4.11.08) 15 חודשי מאסר בפועל על קרני לוי שדרן של תוכניות מוזיקה ומלל ברדיו הפיראטי "קול המזרח" ושימש כטכנאי לטיפול בשיבושים בשידור.
04/11/2008  |  רותי אברהם  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2008  /  מי ומי  
SportVu הישראלית חתמה על עסקה עם רשת CNN   /  דנה הראל
10 בדיחות מקיין ואובמה  /  משה ריינפלד
"שיגעון אובמה" בארץ אבותיו  /  משה ריינפלד
ברק או במה   /  ליאורה קוזלובסקי
כל העולם כולו ברק חוסיין אובמה  /  שושנה ויג
הערות ליום בחירות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
ד"ר רפאל בוכניק
ד"ר רפאל בוכניק
"מכתבי ההתרעה" של אמ"ן לא היו אלא בבחינת כסת"ח, שהרי אם כך סברו בצמרת צה"ל, מדוע לא פעלו זרועות צה"ל לתגבור הכוחות ולהיערכות לבלימת מתקפה    מה שגרם לפגיעה בביטחון המדינה היו גילויי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il