|
גידול מרשים בהכנסות. 012 סמייל [צילום: רוב טננבאום]
|
|
|
|
|
נתונים עיקריים לרבעון השלישי של 2008 - 012 סמייל
|
|
|
|
| הכנסות - 282 מיליון שקלים (עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007); | |
| רווח תפעולי - 34 מיליון שקלים (עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007); | |
| תזרים מזומנים תפעולי - 47 מיליון שקלים; | |
| שיעור הרווח המתואם - כ-23%; | |
| גידול בשוק הטלפוניה בפס רחב; | |
|
|
|
|
חברת התקשורת 012 סמייל, דיווחה (יום ד', 12.11.08) על הכנסות שיא של 282 מיליון שקלים, ברבעון השלישי של 2008 - גידול של 1% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, שבו הסתכמו ההכנסות ב-280 מיליון שקלים וגידול של כ-18 מיליון שקלים (7%) בהשוואה לרבעון השני של שנת 2008.
הגידול נובע מעלייה של 14% בהכנסות משירותי הפס הרחב של החברה, אשר פיצו על ירידה של 35% בשירותי הניתוב בין מפעילים, בעלי שיעורי רווחיות נמוכים, וכן על הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל/דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון השלישי של 2008 ירד שער החליפין הממוצע של השקל/דולר ב-16%, לעומת שער החליפין הממוצע ברבעון השלישי של 2007, עובדה שהפחיתה באופן משמעותי את הערך השקלי של הכנסות החברה הצמודות לדולר (כ-33% מסך ההכנסות של החברה). בנטרול השפעת הירידה בשער החליפין של השקל/דולר והירידה בשירותי הניתוב, גדלו הכנסות החברה ב-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2008 הסתכם ב-12.5 מיליון שקלים, או ב-0.49 שקלים בחישוב רווח למניה, זאת לעומת 12.3 מיליון שקלים או 0.67 שקלים למניה ברבעון השלישי של 2007 (אשר חושב על-בסיס מספר המניות טרום ההנפקה) ולעומת 5.6 מיליון שקלים או 0.22 שקלים למניה ברבעון השני של 2008.
ה-EBIDTA (הרווח התפעולי של חברה ללא הוצאות הריבית, המס והפחת) ברבעון השלישי גדל לשיא של 34 מיליון שקלים עלייה של 9% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007 וגידול של 3% בהשוואה לרבעון השני של 2008.
הוצאות המימון ברבעון השלישי הסתכמו ב-18 מיליון שקלים, לעומת 14 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2007. בדומה לרבעון השני, נתון זה משקף בעיקר את העלייה במדד המחירים לצרכן בישראל אליו צמודות אגרות החוב של החברה.
יתרות המזומנים של 012 סמייל, שווי המזומנים וההשקעות לטווח קצר שבידי החברה, נכון לסוף ספטמבר 2008, הסתכמו בכ-277 מיליון שקלים לעומת 24 מיליון שקלים בסוף בספטמבר אשתקד ו-230 מיליון שקלים בסוף שנת הכספים של 2007.
עלייה בהכנסות מהפס הרחב; מעל 85,000 מנויים בשירותי הטלפון
החברה מדווחת כי ההכנסות ברבעון השלישי מפעילויות הליבה של הפס הרחב הסתכמו ב-140 מיליון שקלים, גידול של 14% לעומת הרבעון השלישי של 2007, ו-7% בהשוואה לרבעון השני של השנה. נתונים אלה משקפים את היציבות בבסיס לקוחות הפס הרחב של החברה בשילוב עם גידול מתמשך במספר לקוחות הטלפוניה בפס רחב של החברה. ככלל, ההכנסות ממגזר הפס הרחב מהוות כעת כ-50% מסך הכנסות החברה לעומת 44% ברבעון השלישי של 2007. נכון להיום לחברה יותר מ-85,000 קווי מנויים, מעבר לתוכניותיה העיסקיות לשנת 2008.
ההכנסות ברבעון השלישי משירותי טלפוניה בינלאומית הסתכמו ב-142 מיליון שקלים, נתון המשקף את 50% הנותרים מהכנסות החברה. מדובר על ירידה של 10% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, הכוללת ירידה של 35% בשירותי הניתוב וכן את הירידה בשער החליפין הממוצע של השקל/דולר.
מנכ"ל 012 סמייל, סטלה הנדלר, אמרה כי החברה גאה לדווח על שיא בהכנסות וברווח התפעולי ברבעון השלישי: "אני מדווחים היום על המשך הצמיחה מעבר לתוכניות בכל פעולות הליבה שלנו בתחום שירותי הפס הרחב, לרבות בשירותי הטלפוניה הפנים ארצית, שלהם רשומים נכון להיום למעלה מ-85,000 מנויים. ברבעון זה נהנינו גם מהתחזקות שער החליפין של הדולר אל מול השקל, מגמה שממשיכה לפעול לטובתנו גם ברבעון הרביעי".
הנדלר הוסיפה כי בהתאם לזהירות המתחייבת בסביבה הכלכלית הגלובלית של היום, 012 סמייל נוקטת בגישה זהירה מתמיד להוצאות ולהשקעות, אך עם זאת היא ממשיכה להיערך לכניסתם לשוק שירותי התקשורת הניידים בישראל, כיוון אשר לדעת הנדלר יאפשר לחברה להתקדם לשלב הבא בהתפתחותה.