|
מעוניינת לרכוש. לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס [צילום: AP]
|
|
|
|
|
חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה תקים בראשית השנה הבאה חברת תעופה איטלקית משלה, אף שהיא ממשיכה להתעניין ברכישת מניות בחברת התעופה הלאומית פושטת הרגל אליטליה.
לופטהנזה עושה באחרונה מאמצים לגבור על יריבתה הוותיקה אייר פרנס-קלמ בתחרות על ברית תעופה עם אליטליה. החברה הגרמנית אומרת כי תוכניתה החדשה אינה בבחינת "סגירת הדלת" בפני קשרים עם החברה הלאומית האיטלקית.
ואולם אם תנצח אייר פרנס-קלמ, תאפשר החברה האיטלקית החדשה ללופטהנזה ללחוץ את אליטליה במגרשה הביתי, בדיוק בזמן שאליטליה מנסה להתאושש מתקופה ממושכת של הפסדים ושביתות.
קונסורציום של אנשי עסקים איטלקיים בכירים, CAI, קונה את אליטליה ב-427 מיליון אירו, ומתכוון להפוך אותה בחודש הבא לחברה קטנה יותר ויעילה יותר. המשקיעים מחפשים גם שותפה זרה לחברת התעופה האיטלקית, שתקנה 20% ממניותיה, אף שמנכ"ל לופטהנזה, וולפגנג מאיירהובר, אמר כי עדיין לא נדון מחיר או גודל חבילת המניות.
חברת התעופה החדשה שתקים לופטהנזה, תטוס תחת המותג "לופטהנזה איטליה" ותבקש רשיון הפעלה איטלקי. נמל האם שלה יהיה נמל התעופה מלפנזה שבמילאנו, שבו קיצצה אליטליה את פעילותה במאמץ לחסוך בהוצאות.
"עם לופטהנזה איטליה, נמקם עצמנו בשוק חשוב עם פוטנציאל צמיחה גבוה, גם לעתיד", אמר מיירהובר בהודעה שפרסם. החברה תטוס לשמונה יעדים אירופיים, לרבות נמל התעופה שרל דה גול בפריס ונמל הית'רו בלונדון. הטיסות הראשונות ימריאו בפברואר. תחילה יהיו בחברת התעופה ששה מטוסי איירבוס.
נמל מלפנזה יהיה חלק מהמערכת מרובת נמלי האם של לופטהנזה, מסר ג'וספה בונומי, יו"ר חברת SEA המפעילה את נמל התעופה במילאנו. בונומי ופקידים אחרים במילאנו, ופוליטיקאים בעיר הצפונית, ניהלו מאבק מר כדי לשכנע את אליטליה לחזור בה מתוכניותיה לצמצם את נוכחותה במלפנזה.
שאיפותיה של לופטהנזה באיטליה הן חלק מתוכניות רחבות יותר לצמוח בתוך התחרות החריפה בשוק התעופה האירופי והמאבק בין חברות התעופה על הישרדות בתקופת המיתון.
אין פעולה למכירת BMI
מאיירהובר אמר כי לופטהנזה אינה פועלת למכור חלקים של החברה הבת הבריטית שלה BMI. כמו-כן אמר כי "יופתע מאוד" אם ימנע האיחוד האירופי מחברת התעופה הגרמנית את רכישת חברת התעופה הלאומית האוסטרית אוסטריאן איירליינס (AUA), שלופטהנזה נותרה החברה היחידה המעוניינת לרכוש אותה.
במסגרת מכירת החברה האוסטרית ללופטהנזה, תקבל עליה ממשלת אוסטריה את חובותיה בסך חצי מיליארד אירו. צורה זו של סיוע ממשלתי טעונה אישור של האיחוד האירופי, בנוסף על בדיקה של השפעת הרכישה על התחרות בשוק.
חברת האחזקות הממשלתית האוסטרית OeIAG מנהלת שיחות בלעדיות עם לופטהנזה, לאחר שאייר פרנס-קלמ פרשה בחודש שעבר מהמירוץ, ולאחר שהצעה של חברת התעופה הרוסית S7 לא עמדה בתנאי המכרז.