אורי דנור, מנהל סניף ישראל של חברת אל-על החליט לפנות אל סוכני הנסיעות ולדווח להם על הצעדים שתנקוט החברה, על-מנת להבטיח זרימה של נוסעים גם בימי המתיחות עם עירק. זאת לאור המתיחות במפרץ הפרסי ואי-ודאות רבה בקרב אלה אשר מתכננים נסיעה לחו"ל ונרתעים מלעשות כן.
במכתב אל הסוכנים בארץ, מתאר דנור את הדילמה אשר נוצרת אצל הנוסעים בבואם לצאת מהארץ בתקופה שלפני מלחמה. לדבריו, "פניות רבות הגיעו לשולחנו המתארות, את המצוקה אליה אתם נקלעים בבואכם לתת תשובות ללקוחותינו המשותפים אשר מביעים, מחד, רצון לטוס באל-על ביודעם, כי זו החברה אשר תמשיך לקיים קשר אווירי עם מדינות העולם בכל תנאי, ומאידך חוששים להתחייב על טיסות לנוכח אי הוודאות".
דנור מפרט המדינות שגיבשה אל-על ואת הצעדים שתנקוט בזמן המלחמה. זאת על-מנת להקהל את המכירות של הסוכנים, ולנסות וליצור שקט נפשי בקרב המתכננים לנסוע: אל-על מתחייבת בפני נוסעיה, כי במידה ותפרוץ מלחמה בעיראק, היא תאפשר לכל נוסעיה להקדים את חזרתם ארצה ללא כל תוספת תשלום. זאת, כמובן, על בסיס זמינות מושבים בטיסותיה. כמו כן, מתחייבת אל-על, כי במידה ויפרוץ העימות בעיראק, היא תאפשר לנוסעים לדחות את נסיעתם לחו"ל, מבלי לחייבם בדמי שינוי.
דנור מוסיף, כי שני צעדים אלה יבטיחו שקט נפשי ללקוחות המעוניינים לטוס, אך חוששים מפאת התנאים המגבילים.