המכירות של שני יצרני מכוניות הפאר ב-מ-וו ומרצדס בגרמניה צנחו בנובמבר ביותר מרבע. יצרנית הרכב היפנית הונדה הודיעה כי היא פורשת ממימון תחרות מרוצי המכוניות פורמולה 1, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי המשיך לתת את אותותיו על שוק הרכב העולמי.
לנוכח הידוק החגורה גם בקרב בעלי היכולת, נפלו המכירות של קבוצת ב-מ-וו בנובמבר ב-25.4% ל-96,570 מכוניות. המכירות של מותג הדגל, ב-מ-וו, ירדו ב-26.2%, מסרה הקבוצה (יום ו', 5.12.08).
חטיבת מכוניות היוקרה מרצדס-בנץ, השייכת לחברה הגרמנית דיימלר, דיווחה על ירידה של 25.2% במכירות ל-84,500 בנובמבר. המכירות של מותג הדגל מרצדס-בנץ ירדו ב-27.6% ל-74,200.
מכירות המכוניות החדשות בגרמניה, שהיא שוק הרכב הגדול ביותר באירופה, צפויות להגיע בכל 2008, וכן ב-2009, לרמתן הנמוכה ביותר מאז הקמת האיחוד האירופי. התאוששות צפויה רק ב-2010.
ג'נרל מוטורס וקרייזלר מוכנות להתמזג
ביפן, הנחיתה הונדה מהלומה קשה למרוצי המכוניות פורמולה 1 כאשר הודיעה כי היא פורשת מהן לאלתר. הונדה, שהיא יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, אחרי טויוטה, מבקשת לקצץ בעלויות כדי להילחם במשבר הכלכלי העולמי. החברה שילמה עד כה בעד החזקת נבחרתה לתחרויות פורמולה 1 כחצי מיליארד דולר לשנה.
מנכ"ל הונדה טקיאו פוקוי הודיע במסיבת עיתונאים כי שיבתה של החברה לספורט המירוצים יצריך זמן רב, וכי אין לה תוכניות לספק מנועים לתחרות. הונדה חייבת להגן על עסקי הליבה שלה ולהבטיח אותם לטווח הארוך, עם התפשטות האי-ודאות למשקי העולם, אמר פוקוי לכתבים.
צעדה של הונדה עלול לגרום לתגובת שרשרת של יצרנים אחרים ולגרום להשבתת התחרות כולה, מסר נשיא התאחדות הרכב הבינלאומית (FIA) מקס מוסלי מבריטניה. עם זאת, אמר כי הודעת הונדה לא הייתה בלתי צפויה.
טויוטה, ב-מ-וו, מרצדס, רנו ופיאט מוציאות כל אחת 200 מיליון דולר לשנה בתחרויות פורמולה 1.
מניית ב-מ-וו ירדה ביום ו' בפרנקפורט ב-2.65 ומניית דיימלר ב-4.25. מדד מניות הרכב של DJ Stoxx ירד ב-2.9%. מנייתה ונדה ירדה בטוקיו ב-1.9%.
ואולם דטרויט נותרת המוקד של רעידת האדמה הפוקדת את ענף הרכב העולמי. ראשי ג'נרל מוטורס וקרייזלר אמרו ביום ה' לקונגרס בוושינגטון כי ישקלו לפתוח מחדש בשיחות על מיזוג ביניהם, אם יהיה צורך בכך כדי לאפשר להם לזכות בהצלה של הממשל בסך 34 מיליארד דולר.