|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מים זורמים, נחת מתמשכת: מזרקות ומפלי מים כמקור לרווחה בגינה
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

טורונטו: "הדלת פתוחה עבור ישראלים"

רן מסטרמן, יו"ר הקמפיין הישראלי בפדרציה היהודית בטורונטו פועל לקדם את ההשתלבות של ה"ישראלים" במוסדות הקהילה ולהשפיע על קבלת ההחלטות על עתיד החיים היהודיים בטורונטו סיפור הצלחה של הקהילה הישראלית כולה
14/12/2008  |     |   חדשות   |   תגובות
רן מסטרמן

כרטיס ביקור
ספר טוב שקראת לאחרונה - "אש על כוחותינו" מאת עמיר רפפורט, הספר מסכם עשרה חודשים של תחקיר על מלחמת לבנון השנייה, ומביא בצורה בהירה את סיפור המלחמה שחושף את הכשלים בקבלת ההחלטות. מצד אחד אפשר להרגיש ממורמר אך מצד שני אני חושב לעצמי שיש עוד הרבה מה לעשות, דבר שנותן לי כוח רב להמשיך להתנדב ולהיות חלק ממשהו שנבנה".
סרט שאתה אוהב - The Notebook. יש הרבה מוסר השכל בסרט.
למה אתה מתגעגע כישראלי? למשפחה, לחברים, לטיולים, לנופים וגם קצת לצבא. אהבתי לחיות בארץ ונהנתי מכל רגע. בקנדה אני נהנה מהמקום שבו אני גר. יש לנו חיי משפחה טובים. אנחנו מצליחים לעשות הרבה דברים שלא הספקנו בסדר היום הישראלי, אבל עדיין כשאני נוחת בקנדה אני מרגיש שחזרתי למקום בו אני גר, וכשאני נוחת בארץ אני מרגיש שהגעתי הביתה.
מה המוטו שלך? - למדתי בחיים שקודם צריך לתת כדי לקבל זכות לבקש.

רן מסטרמן מנהל בהתנדבות את הקמפיין הישראלי בפדרציה היהודית בטורונטו מזה כשנתיים, ומשמש מנכ"ל של חברת המפרי. החברה עוסקת בשיווק, במכירה, בייעוץ ובמתן פתרונות הידראוליקה, פניאומטיקה ואוטומציה לתעשיות השונות בקנדה. את דרכו המקצועית התחיל כסטודנט לכלכלה באוניברסיטה בגרמניה, תואר שני רכש באוניברסיטה באנגליה, ומאז הספיק להקים מספר מיזמים ולנהל פרויקטים חובקי עולם.

מסטרמן הוא יליד שנת 1962, גדל בתל אביב, נשוי ואב לשלושה ילדים. אשתו רופאה מומחית לנוירולוגיית ילדים ולהתפתחות הילד. הגיע לקנדה עם משפחתו לפני כארבע שנים וחצי, בעקבות הצעת עבודה שקבלה אשתו בבית חולים McMater Children's Hospital שבעיר המילטון אונטריו. הוא דובר עברית, אנגלית וגרמנית. בעל ידע וניסיון רב בתחום העסקי.

איך ישראלים יכולים להשפיע על הפעילות בפדרציה היהודית?

"כישראלים יש לנו הרבה מה ללמוד מהפדרציה. יש כאן ארגון ותיק ומנוסה מאוד שקיים כבר עשרות שנים וצבר הרבה הצלחות. לפני כשנתיים, התחלתי להיות פעיל בפדרציה, והתנדבתי להיות ראש הקמפיין הישראלי, כלומר לבנות חטיבה ישראלית שמטרתה להכניס אנשי מפתח ישראלים לועדות השונות בקמפיין ולרכז את גיוס הכספים לפעילות הפדרציה מהקהילה הישראלית קנדית. הישראלים מהווים כשליש מהאוכלוסיה היהודית הכוללת בטורונטו, ומקבלי ההחלטות בפדרציה מבינים יותר מתמיד שלקהילה הישראלית יש פוטנציאל רב בפעילות הכוללת".

"לאחר שנתיים של עבודה אינטנסיבית בפדרציה, החטיבה הישראלית מונה עשרות של ישראלים מתנדבים, שעושים עבודתם נאמנה למען האינטגרציה של הקהילה הישראלית והקנדית. אותם ישראלים מתנדבים שובצו בוועדות של הקמפיין, והיוו חלק נכבד בעבודה השוטפת הכוללת. בהמשך לעבודה קשה והרבה הצלחות, הפדרציה פתחה את שעריה, ומשבצת ישראלים בוועדות השונות והיום יש לישראלים את האפשרות להשפיע ולהיות חלק ממקבלי ההחלטות של עתיד החיים היהודיים בטורונטו רבתי. הנהלת הפדרציה מודה לקהילה הישראלית על תרומתה להצלחה הכוללת, ומעריכה ומוקירה את היצירתיות של הישראלים".

"בקמפיין הנוכחי יותר מ-700 אנשים בקהילה הישראלית החליטו שהם תורמים ממיטב כספם לפדרציה. זאת השנה הראשונה בהיסטוריה של הקהילה היהודית שכל כך הרבה ישראלים תורמים בכסף ובזמן כדי להביא לאינטגרציה מלאה בין הישראלים לקנדים. גיוס הכספים זה המודל להצלחה, שהרי כל השירותים שמוצעים לקהילה הישראלית ממומנים על-ידי הפדרציה היהודית. אני מזמין את כל הישראלים בעיר לבוא ולהצטרף למאמץ המיוחד שאנחנו עושים כדי להשפיע ולעזור במיצוב היעדים האסטרטגיים של הקהילה בשנים הבאות עלינו לטובה. יש לנו כרגע דלת פתוחה והזמנה למלא את הפדרציה בישראלים מצליחים ואז תהיה לנו תשתית מוצקה שנוכל גם אנחנו לשנות ולהשפיע על הפעילות בקהילה. לפרטים נוספים ניתן לפנות למיה טלמון שוויצר שמשמשת כשליחת קרן היסוד בטורונטו למייל - mtalmon@ujafed.org".

איך ניתן לגשר וליצור קשר טוב יותר בין הקהילה הישראלית לקהילה היהודית?

"בשנים עברו היה נתק בין הקהילה הישראלית לקנדית מכל מיני סיבות שכרגע לא ניגע בהן. היו שינויים גדולים במסדרונות הפדרציה וחשוב שנסתכל קדימה. היום כולם מבינים שצריך להתאחד, לעבוד ביחד ולהפוך להיות קהילה אחת שמשרתת את האינטרסים של כולם. אני משקיע יומם וליל עבור ניהול הקמפיין, ורואה שהאינטגרציה בין הקהילות היום הרבה יותר טובה. המטרה היא להכניס כמה שיותר נציגים של הקהילה הישראלית לוועדות השונות בפדרציה. יש לנו עשרות פעילים, בנינו ועדות, שיבצנו ישראלים שכבר משנים ומשפיעים, וקיבלנו הכרה מאסיבית בפדרציה שאי אפשר בלי הישראלים. ישראלים תורמים בזמן ובכסף, ובקרוב גם יוכלו להכנס לוועדות שמקבלות החלטות לאן הכספים שנאספים ילכו ולאיזה מטרות. בתור ישראלי חשוב לי מאוד לדעת שמכל דולר שנכנס לפדרציה, כשלושים וחמישה אחוזים מתוכו עוברים לישראל, וכל השאר עובר לפעילות למען הקהילה היהודית, וכמובן גם הישראלית. אם ניתן, נוכל לבקש ולקבל, ואם נשפיע נוכל גם לשנות".

איך התחלת את דרכך המקצועית?

"אחת ההחלטות הקשות ביותר שעשיתי בחיי הייתה לעזוב את צבא הקבע. הייתי צריך לבחור האם להמשיך בשירות הצבאי או לצאת לאקדמיה. בחרתי לצאת ללימודים, ומשם התחיל פרק חיים חדש, עולם העסקים. את הלימודים לתואר הראשון בחרתי לעשות בגרמניה משתי סיבות עיקריות. אבא שלי למד בגרמניה לימודי הנדסת טקסטיל, ועל כן ידעתי שהלימודים האקדמיים בגרמניה הם בחינם. הסיבה השנייה הייתה שידיעת השפה הגרמנית תקנה לי יתרון שיווקי, שהרי לא הרבה אנשים בדור שלי דוברי השפה הגרמנית. במסגרת עבודתי בתחום הביטחון הכרתי את אשתי.

לאחר מכן החלטתי כי את התואר השני במנהל עסקים (MBA) אלמד באנגליה, שנחשבת כמובילה מבחינת לימודי התחום העסקי. עברתי יחד עם משפחתי הצעירה לאנגליה, שם גרנו עד שסיימתי את התואר השני. בשנת 1993 חזרנו ארצה, ושם הקמתי את החברה הראשונה שלי. החברה ייצגה ושיווקה מוצרי היי-טק באירופה, בארה"ב ובדרום אפריקה. בדרך זו יצא לי להחשף לתרבויות שונות ולקבל ניסיון רב בעבודה מול שווקים בינלאומיים וכך בניתי את התשתית לפיתוח הקריירה העסקית שלי".

צברת ניסיון חיים בכמה מקומות בעולם. מה היא הדרך שלך להסתדר בכל מקום?

"תמיד עשיתי אדפטציה למקום אליו הגעתי. אני עושה מאמץ ומשתמש ביכולות שלי כדי ללמוד מנסיונם של אחרים, אני מאמין שבקנדה תתנהג כמו קנדי וכך בכל מקום בו הייתי. לפני שהתחלתי ללמוד בגרמניה הקדשתי שנתיים בהן עבדתי בשלושה מקומות עבודה בו-זמנית כדי שאוכל לממן את שהותי שם, לקבל ניסיון רב בעבודה וכן ללמוד את השפה הגרמנית. בתום תקופה זו נגשתי למבחן הקבלה ללימודים אקדמיים והתקבלתי. הייתי התלמיד היהודי היחיד באוניברסיטה. היו סטודנטים רבים שלא יכלו לדבר איתי משום שקשה היה להם להתמודד עם הרקע שלי או בעצם עם ההיסטוריה שלהם. ההתמודדות הייתה מעניינת ואף מאתגרת".

"כאשר חזרנו לישראל, התחלתי לבנות מודל של מכירות, שיווק ופיתוח עסקי כאשר התשלום יקבע על בסיס הצלחה. שיווקתי ומכרתי מוצרים של חברות ישראליות באירופה, בארה"ב ובדרום אפריקה, ולאחר מכן עברתי להשקיע במוצרים שרכשתי ופיתחתי בעצמי. מנסיוני למדתי שאין ספק כי הבסיס לכל הצלחה עסקית היא הנטוורקינג".

איך הגעת לתפקידך כמנכ"ל בחברת המפרי?

"כאשר קבלנו את ההצעה לעבור לקנדה, חיפשתי מחליף לניהול אחד הפרויקטים שהייתי אחראי עליהם בארץ. במהלך השיחות שהיו לי עם המועמדים, סיפרתי לאחד מהם על המעבר המתוכנן. כחצי שעה לאחר תום הפגישה שלנו, קיבלתי טלפון מהבעלים של חברת המפרי, שאמר לי כי הוא מחפש מישהו עם הרבה ניסיון בתחום הניהול והפיתוח העסקי, וכך הצטלבו דרכינו. את עבודתי בחברה התחלתי שמונה ימים אחרי שעברתי לקנדה".

לאורך כל חייך עסקת בפעילות ציבורית, מה מנחה אותך?

"תמיד דאגתי להתנדב בכל דרך אפשרית. ההתנדבות נותנת לי סיפוק רב ובמיוחד השראה. כשאני מתנדב ולוקח על עצמי פרויקט חדש להקמה - זה בשבילי כמו להקים חברה חדשה. אני משקיע בזה את כל מרצי כאילו שהחברה היא שלי. אני מקים תשתית כך שהיא תוכל להצליח, ובמידה שהחברה ממשיכה לנשום ולחיות ויש אחרים שמצטרפים למשימה זה מבחינתי הצלחה".

"אני גם עושה זאת כדי לתת לילדים שלי דוגמא אישית. אני משתף אותם בטלתרום של הפדרציה, הם תורמים מכספם ומרכושם לילדים נזקקים והם גם מתנדבים כמדריכים במחנות קיץ של הקהילה היהודית. כך הם רואים את הערך החינוכי של ההתנדבות. לעולם לא נקבל אם לא נדע שצריך גם לתת".

"אני משמש גם כחבר הנהלה בלשכת המסחר קנדה ישראל. הפעילות של לשכת המסחר קנדה ישראל מיועדת עבור מי שמחפש השקעות בישראל ונמצא בקנדה ולהפך. זה רעיון טוב מאוד שעוזר לשני הצדדים גם מבחינה עסקית וגם מבחינת פיתוח האינטגרציה הפנימית בין ישראלים ליהודים שגרים בקנדה. הקשר העסקי לישראל הוא מבחינתי חשוב ביותר, ופיתוח הסחר בין ישראל וקנדה גדל בממדים מרשימים ביותר".

מתוך: "מצליחים בטורונטו", סדרת ראיונות בעיתון "שלום טורונטו" עם אנשי עסקים ישראלים מובילים בקנדה
אורית אלון בעלת תואר שני במנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב. גרה בטורונטו, כתבת בכירה בשבועון "שלום טורונטו", מבקרת פנים של "הפורום הישראלי בקנדה". בעברה עבדה בבנק מזרחי טפחות בתפקידי ניהול. בעלת רשיון ליעוץ השקעות ויעוץ פנסיוני.
תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  14/12/2008
אורית אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טורונטו: "הדלת פתוחה עבור ישראלים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
14/12/08 06:44
 
somebody
15/12/08 16:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רכבת ישראל מבקשת לבדל את עצמה משאר חברות התחבורה הציבוריות, ובימים אלו סיימה מכרז חדש לכרטיס חכם. כרטיס אלקטרוני זה מיותר ובזבזני, שכן כרטיס חכם אחר כבר מוטמע בהדרגה.
13/12/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבוכה בממשל התימני לנוכח רציחתו של היהודי משה יעיש נהרי בשוק העיר ריידה על-רקע יהדותו. מצד השלטונות אין הכרזה רשמית בנושא, אך כלי התקשורת הערביים מנסים לטשטש את העניין באמירות שונות. הם טוענים שהרוצח עבד אל עזיז אל עבדי אינו שפוי או שהרצח בוצע בשל מניעים אחרים.
13/12/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
"העשור 2007-1998 הצטיין בנסיגה בחזית השוויון והצדק החברתי בישראל. זאת, למרות שרוב שנות העשור היו שנים של צמיחה כלכלית", כך עולה מן הרישא של סקירת "תמונת מצב חברתית" של מרכז אדוה. השנה בחן המרכז את המגמות החברתיות והכלכליות בעשור האחרון, מאז יצאה הסקירה לראשונה.
13/12/2008  |  עופר וולפסון  |   חדשות

מוריס צ'יקס פוטר הערב מתפקידו כמאמן פילדלפיה אחרי פתיחת עונה רעה של 9 ניצחונות ו-14 הפסדים. צ'יקס הוא המאמן החמישי שמפוטר מפתיחת העונה (חודש וחצי להזכירכם) והשלישי בשבועיים האחרונים (קדמו לו סם מיצ'ל מטורונטו ורדני וויטמן ממינסוטה).


13/12/2008  |  אייל גרוסברד  |   חדשות
נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, הנחשב בעיני רבים לנשיא אנטי-ישראלי, ממשיך בסבב הסיורים שלו. בביקורו בלבנון, הביע קרטר אכזבה מכך שבכירי חיזבאללה לא היו מוכנים להיפגש עימו, למרות שהוא היה שבע-רצון מפגישה שכזו.
13/12/2008  |  רן פרחי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
צבי גיל
צבי גיל
בהמשך המלחמה הנגררת בעזה - צה"ל, ומאחוריו הציבור שנותן בו אמון, אנו מאבדים את המצפן    מי שחושב באופן אופטימי שעם חיסול החמאס הבעיה של ישראל תיפתר סופית מרמה את עצמו ואת הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il