פעמונים - ארגון לשיקום כלכלי, מסביר לעסקים קטנים ובינוניים מאזור הדרום כיצד יש להתמודד עם ההוצאות הכלכליות הרבות של העסק בזמן הלחימה בדרום ואי ההכנסות או הכנסה נמוכה.
הנה מספר עצות, מטעם אורן נחמני, יועץ לשיווק ומכירות, מנחה לפיתוח אישי ועסקי ומרצה לניהול השיווק.
1.
ארגון מחדש: עכשיו, כשתנועת הלקוחות דלה זהו הזמן לארגון שיווקי מחודש. בידקו את תיק הלקוחות, הכינו רשימה של לקוחות אשר קנו מכם בעבר, צרו לכם מבצעים חדשים, עדכנו אותם טלפונית ורעננו את המידע באתר האינטרנט שלכם. אם אין לכם אתר אינטרנט - זה בדיוק הזמן לבנות.
2.
סידור המוצרים בחנות: בתצוגת החנות הציגו את המוצרים הנמכרים ביותר ובתוך החנות ארגנו את המוצרים (הנמכרים ביותר) בחלק הרחוק יותר של החנות. עשו זאת באופן שהדרך אליהם תחשוף את המוצרים בעלי נפח המכירות הנמוך יותר ללקוחות.
3.
מכירה ב-EBAY: אתם עשויים להיות מופתעים עד כמה תוכלו לשפר את תזרים המזומנים אם תעלו מוצרים למכירה ב-
www.ebay.com. אם אינכם יודעים לעשות זאת בקשו עזרה ממי שכן עושה זאת. הם ישמחו לעזור.
4.
שיחת מוטיבציה: מומלץ לתת לכל עובד ועובדת לבטא את עצמם בחופשיות, לספר על עצמם, על תחביביהם ועל תחושותיהם. יש להעצים אותם ולפרגן לכל אחד מהם על הפעילות שלו. זו דרך נפלאה לשפר את מערכת היחסים בין עובדי הארגון ובינם לבין המנהלים.
5.
שיווק בחמישה חושים: ראייה - דאגו לתאורה מספקת בכניסה לחנות, תאורה אשר תבדל את החנות שלכם משאר החנויות. ריח - בסמוך לכניסה לחנות דאגו לריח טוב - בושם מסוים יכול לעזור. טעם - אם אתם מוכרים דברי מאכל - הוציאו דוכן עם דגימות לטעימה - כבדו את העוברים ושבים והציעו להם לרכוש את המוצרים במבצע - זה עובד. שמיעה - דאגו למוזיקה התואמת את רוח המותגים שלכם. חשוב שהעוצמה תהיה סבירה, לא רועשת ולא מאיימת. מישוש - הלקוחות אוהבים לחוש את המוצר, למדוד אותו, להחזיק אותו בידיהם. ארגנו מדף מתאים אשר יאפשר להם זאת.
6.
מיומנויות המכירה הטבעית: אמנות המכירה הטבעית נסמכת על כישורי הקשבה ללקוחות. כישורי הקשבה אלו יעזרו לכם להבין בדיוק מה שהלקוח צריך, רוצה ומצפה לו. ככל שתאמנו את כישורי ההקשבה. המכירה תהיה טבעית יותר וללא צורך בפלפולי לשון.
7.
אמנות המכירה: במצבי מכירה או עמידה מול קהל, ישנה חשיבות למה שנאמר אולם חשוב גם איך הדברים נאמרים וכמה אנרגיה אתם משקיעים באמירה. התאמנו כדי שהאופן שבו נאמרים הדברים שלכם יעובד על-ידי מספר רב יותר של חושים תחושתיים אצל הלקוח.
8.
חזון ואמנת שירות לעסק: תפקידו של החזון הוא לשקף את תודעת השירות שלכם ללקוחות. רישמו לכם לפחות 10 סעיפי חזון הכוללים את המחויבות שלכם לשירות מעולה, את ההעמדה של הלקוח במרכז והנכונות שלכם לנהל את העסק לטובתו. מסגרו את החזון ותלו אותו בכניסה לעסק באופן שהלקוחות יוכלו לראות ולקרוא.
9.
דחיית תשלומים: צלצלו לספקים שלכם, בקשו לדחות תשלומים, שתפו אותם במצב ודאגו עד כמה שאפשר להרגיע אותם. אל תניחו לשיקים לחזור ללא כיסוי, עשו הכל למנוע הגבלה בחשבון הבנק תוך כדי שיתופם המלא של הספקים, כולל משיכת המחאות מופקדות מהבנק.
10.
תוכנית המראה מחודשת: תוכנית המראה תפנה לכלל העובדים גם אם הם הדרג הנמוך ביותר. התוכנית צריכה להיות פשוטה, יש להגדיר לה משימות ולוחות זמנים. על כל אחד מהעובדים והמנהלים לחתום על המשימות ולהתחייב לבצע אותן.
משפחות אשר מעוניינות לעבור את תהליך השיקום הכלכלי מוזמנות לפנות לטלפון 02-9975577.
משפחות אשר מעוניינות להיוועץ עם מומחים, המוקד הטלפוני יפעל בימים א'-ה' בין השעות 19:00-8:00 ולאחריו ניתן יהיה להשאיר הודעה קולית ומתנדבי המטה יחזרו אל הפונים.
מספר המוקד: 08-6555770.
הארגון לשיקום כלכלי נוסד לפני עשר שנים. רק בשנה האחרונה הצליח פעמונים לסייע בשיקומן הכלכלי של למעלה מ-2,000 משפחות מכל הארץ. הסיוע, נעשה באמצעות הדרכה, ליווי, פיקוח כלכלי, בהלוואות שיקום ובמענקי שיקום. הסיוע ניתן
חינם על-ידי כ-1,000 מתנדבים.