|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
לבני: ישראל שומרת על הזכות. רייס: ארה"ב מחויבת [AP]

נחתם מזכר ישראל-ארה"ב לסיכול הברחות

מזכירת המדינה רייס: החמאס אחראי לעימות. לא נסכים שהרצועה תשמש כן שיגור לטילים שרת החוץ לבני: ישראל שומרת על הזכות ללחום נגד הטרור
16/01/2009  |   רובי שטיינברג   |   חדשות   |   מבצע עופרת יצוקה   |   תגובות

שרת החוץ ציפי לבני ועמיתתה מזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס, חתמו (יום ו', 16.1.09) על מזכר הבנות ביטחוני-מודיעיני המבטיח טיפול ומעקב משותף בנתיבי הברחות הנשק מאירן לרצועת עזה.

במסיבת עיתונאים קצרה שקיימו השתיים טרם טקס החתימה על המזכר, אמרה רייס כי החמאס הוא האחראי להתדרדרות המצב ברצועה, אשר הביאה לפרוץ הלחימה ולתגובה מצד ישראל. היא האשימה את החמאס באחריות להחמרת מצבם של האזרחים ברצועה, והדגישה כי הוא פועל בדרכים של אלימות שאיננה מתקבלת על הדעת, כשם שתפס בכוח את השלטון ברצועה מידי הרשות הפלשתינית.

ארה"ב והקהילה הבינלאומית מחויבות לביטחון ישראל

"עבדנו ביחד בשנה האחרונה להביא שלום לאזרחי ישראל והמזרח התיכון. חשוב שלכל האזרחים יהיה שלום ושלווה. זו הסיבה שארה"ב פועלת כדי לנרמל ולייצב את החיים באזור", אמרה רייס.

היא הוסיפה: "העימות בעזה התחיל על-ידי החמאס, שהתחיל לירות טילים על אזרחי ישראל וסירב להפסיק את האש. החמאס עדיין מחזיק בגלעד שליט, ומסרב למסור מידע בעניינו. אי-אפשר לצפות מישראל לחיות תחת האלימות הזו.

אנו רוצים הפסקת אש יציבה וארוכה. לא נסכים שהרצועה תהיה כן שיגור לטילים על ישראל. מזכר ההבנות שחתמנו מגדיר שורה של צעדים שארה"ב, ישראל והקהילה הבינלאומית ינקטו, שנועדו להבטיח את ביטחון ישראל.

ארה"ב גם מודאגת מסבלם של האזרחים החפים מפשע ברצועה. שוחחנו על הצורך לסייע לארגונים הבינלאומיים שעובדים שם - הצלב האדום, האו"ם, וארגונים בלתי-ממשלתיים שמטרתם לסייע לחפים מפשע.

כשכל זה יושלם, צריך לחזור למטרות שנקבעו בהחלטת מועצת הביטחון : שלום בר-קיימא. זה יושג כאשר תהיה הכרה הדדית, נטולת אלימות - בפתרון של שתי מדינות, כפי שהותווה בוועידת אנאפוליס. ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל, וככל שהאלימות תסתיים מוקדם יותר יוכל השלום לחזור לאזור.

הנשיא בוש ואני הערכנו את העבודה אתך, ועם ראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון ברק. ישראל וארה"ב ימשיכו ויהיו שותפים לדרך. אנו חולקים ערכים ושאיפה לראות שלום וחירות בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט.

אנו בטוחים שאת, במסגרת המחויבות האישית שלך לחיי העם בישראל, ולעמי העולם, תמשיכי לפעול להשגת המטרה הנכספת של השכנת שלום".

יצאנו מהרצועה בגלל השאיפה לשלום, חזרנו בגלל הטרור

השרה לבני אמרה כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות לשוב וללחום נגד הטרור בכל עת שזה יפרוץ ויאיים על ביטחון אזרחי המדינה, גם לאחר שתושג הפסקת אש, במידה שהיא תופר על-ידי החמאס. "ישראל יצאה מרצועת עזה לפני שנים, ואז החמאס אמר שהטרור הוא שהבריח אותנו משם. היום ברור לכל - יצאנו משום ששאפנו לשלום. חזרנו לרצועה בגלל הטרור", אמרה לבני.

לבני הוסיפה: "ישראל נלחמת היום נגד ארגון הטרור של החמאס שלקח את עזה כבת ערובה וממשיך להילחם בישראל, ממשיך להחזיק בגלעד שליט ומונע ממנו גישה של הצלב האדום, בניגוד לכל הדינים הבינלאומיים.

אנו היום מנסים למצוא סידורים משמעותיים נגד הטרור, וברור לנו כי לא קריאה להפסקת אש אלא פעולה נחרצת נגד ארגוני הטרור ונגד חמאס, היא שתרסן את האלימות.

אחרי שנים של ריסון הראתה ישראל שלא נוכל יותר לסבול את הטרור נגד אזרחינו. הבהרנו, כמו מנהיגים רבים, בהם הנשיא בוש ומזכירת המדינה רייס, שהפסקת אש צריכה להיות מותנית בהפסקת הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה.

לכן ההסכם שאנו חותמות היום חשוב כל-כך להפסקת העימות. למרות שאנו שומרים על זכותנו להתגונן, אנו מאמינים שניתן למנוע את הברחות הנשק באמצעות פעילות של הקהילה הבינלאומית.

שורת הפעולות עליהן סיכמנו כדי לסייע למצרים למנוע את הברחות הנשק משטחה לרצועה כוללת צעדים ספציפיים שיתבצעו בשיתוף פעולה עם נאט"ו, ואשר יתמקדו במניעה מאירן - ספקית הנשק העיקרית - להמשיך ולעשות זאת.

אני מודה לממשל האמריקני על המאמצים הרבים שהשקיע במאמץ לחתום על ההסכם ההיסטורי הזה בסמן שיא. הדבר מראה שוב את השותפות האסטרטגית, וגם את ההבנה והמחויבות של ארה"ב כמנהיגת העולם החופשי, לשלום עולמי. אנו בטוחים שהמחויבות לישראל תמשיך גם בממשל אובמה".

עיקר ההבנות: שיתוף פעולה מודיעיני, אכיפה ימית וסיוע טכנולוגי

במרכז המסמך שחתמו השתיים עומד הפיקוח על נתיבי ההברחה מאירן לרצועת עזה דרך המפרץ הפרסי, סודן ומדינות נוספות.

הערבויות שישראל דרשה ונחתמו במסמך כוללות מחויבות אמריקנית להשפיע על הקהילה הבינלאומית לטפל בהברחות הנשק מאירן לארגוני הטרור ברצועת עזה, שיתוף פעולה מודיעיני בין ישראל לארה"ב לאיתור מקורות הנשק, אכיפה ימית בינלאומית לאיתור ספינות שנושאות נשק לעזה בנתיבי ההברחה, הסכמה לפיתוח ואספקה של טכנולוגיות לאיתור מנהרות הברחה, ותוכניות לפיתוח כלכלי באזור שתוריד את המוטיבציה לנטילת חלק בהברחות.

גלעד מעדכן: התקדמות מועטה

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, שב בערב שבת מפגישותיו בקהיר, והוא ניגד לעדכן את שר הביטחון, אהוד ברק, בפרטי נסיעתו. להערכת גורמים דיפלומטיים, ההתקדמות במשא-ומתן עם נציגי חמאס בקהיר, מועטה.

הקבינט הביטחוני צפוי להתכנס מחר על-מנת לדון בשאלה האם להסכים להפסקת אש כפי שהיא מוצעת עתה.

עיקרי מזכר ההבנות האמריקני-ישראלי

  • ארה"ב וישראל יעבדו בשיתוף עם מדינות שכנות והקהילה הבינלאומית למניעת אספקת אמצעי לחימה לארגוני טרור המאיימים על כל אחד מהצדדים, בדגש על אמל"ח וחומרי נפץ המגיעים לתוך עזה, לחמאס ולארגוני טרור אחרים.

  • ארה"ב תעבוד עם מדינות שותפות אזוריות, ועם נאט"ו כדי לפתור את בעיית שינוע והובלת הנשק לחמאס ולארגוני הטרור בעזה, ובכלל זה דרך הים התיכון, המפרץ הפרסי, ים סוף ומזרח אפריקה. תוגבר יעילות ההסדרים הקיימים למניעת הברחת הנשק לעזה.

  • כלי האכיפה שיינקטו:

-שיתוף פעולה ביטחוני ומודיעיני מוגבר עם ממשלות באזור למניעת זרם הנשק ואמל"ח לעזה דרך שטחי המדינות האמורות, תוך מעורבות של מרכיבי הממשל האמריקני והכוחות האמריקניים בעולם, בהם הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, הזרוע האירופית, הזרוע האפריקנית ומפקדת המבצעים המיוחדים.

-שיתוף פעולה מודיעיני מוגבר עם כוחות הקואליציה הימית וישויות אחרות שעניינן פיקוח על נתיבי אספקת הנשק לעזה.

-הגברת הסנקציות הבינלאומיות הקיימות ותגבור מנגנוני האכיפה הקיימים נגד אספקת תמיכה לחמאס ולארגוני טרור אחרים, כולל באמצעות מתן מענה בינלאומי למדינות כמו אירן, הנחושות להיות המקור לאספקת נשק וחומרי נפץ לעזה.

-ארה"ב וישראל יסייעו האחת לשניה במאמצים להגברת שיתוף המידע והמודיעין שיכול לסייע בזיהוי המקור והנתיב של הנשק המסופק לארגוני הטרור בעזה.

-ארה"ב תאיץ את מאמציה לספק סיוע לוגיסטי וטכני ולציוד כוחות הביטחון האזוריים באמצעים טקטיים נגד ההברחות.

-ארה"ב תייעץ ותעבוד עם שותפיה האזוריים על הרחבת תוכניות הסיוע הבינלאומיות לקהילות הפגועות, במטרה לספק מקורות הכנסה ותעסוקה אלטרנטיביים עבור מי שהיו קודם לכן מעורבים בהברחות.

-הצדדים ימסדו מנגנונים מתאימים לשיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני, כדי לחלוק את המידע המודיעיני ולעקוב אחר יישום הצעדים הננקטים בהקשר עם מזכר זה, וכדי להמליץ על צעדים נוספים שיקדמו את מטרות המזכר.

תאריך:  16/01/2009   |   עודכן:  16/01/2009
רובי שטיינברג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פשעי מלחמה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נחתם מזכר ישראל-ארה"ב לסיכול הברחות
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צביקה מ"א
16/01/09 19:37
 
בומבלע קוץ-קוץ
16/01/09 20:20
2
גלילי
16/01/09 19:40
3
בשחור שמביאות נזק
16/01/09 20:22
4
כמו ההסכם בלבנון
16/01/09 20:39
5
דן ה
17/01/09 05:47
6
מטאטא
17/01/09 10:07
7
מיכל מירושלים
17/01/09 10:25
8
ישראל ישראלי
17/01/09 12:42
פורום: מבצע עופרת יצוקה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשק של ספרד יתכווץ ב-2009 ב-1.6%, והאבטלה תנסוק כמעט ל-16%. כך צופה ממשלת ספרד בתחזית קודרת למשק שנחשב עד כה להצלחה הגדולה ביותר של אירופה.
16/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות
הוריו של הילד הסיני הראשון שמת מחלב שנמהל במלמין יקבלו פיצויים בסך 29,000 דולר. כך דיווחו (יום ו', 16.1.09) כלי התקשורת של סין. זהו הפיצוי הראשון ששולם. הממשלה מקווה שהפיצויים ומשפטיהם של המעורבים בשערורייה ישככו את זעם הציבור.
16/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות
ענק הבנקאות האמריקני סיטיגרופ הודיע (יום ו', 16.1.09) כי הוא מתפצל לשני עסקים נפרדים. סיטיגרופ דיווח על הפסד של 8.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2008. זהו ההפסד הרבעוני החמישי של הבנק ברציפות.
16/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בדוח שפרסם היום (ו', 16.1.09) משרד העבודה של ארה"ב נמסר כי המחירים לצרכן ירדו בדצמבר ב-0.7%, מעט פחות מהירידה שצפו כלכלנים. בכל 2008 עלו המחירים לצרכן ב-0.1% בלבד, העלייה השנתית הנמוכה ביותר מאז 1954, שנה שבה ירד המדד ב-0.7%. ב-2007 עלה המדד בארה"ב ב-4.1%.
16/01/2009  |  משה ריינפלד  |   חדשות

רמון קלדרון הוא לא הבוס הגדול היחיד שהודיע על סיום תפקידו היום (שישי). מנהל קבוצת מקלארן בפורמולה 1, רון דניס, הצהיר שבקרוב יעביר את המפתחות לסגנו, מרטין וויטמארש.

האנגלי בן ה-61 מסיים לא פחות מ-27 שנים בתפקיד בהן הוביל את הקבוצה ל-7 אליפויות יצרן ו-10 אליפויות נהגים של שמות ענק כמו: אלן פרוסט, איירטון סנה, מיקה האקינן ועד ללואיס המילטון. דניס אמר כי ב-1 למרץ הוא יסיים רשמית את תפקידו אך יישאר בקבוצת מקלארן.


16/01/2009  |  מערכת אתר ספורט 5  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מבצע עופרת יצוקה  /  מי ומי  
משעל: לא נסכים לתנאי ישראל  /  משה ריינפלד
אחמדינג'אד ומשעל בוועידת דוחא  /  משה ריינפלד
אשדוד: ילד ברח באזעקה ונפגע ממכונית  /  מחלקה ראשונה
האו"ם  /  יריב מני
טנגו עם הנייה  /  עו"ד אברהם פכטר
חובת ההתנדבות  /  מומו נקוה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
אחד מפיגועי הטרור הקשים והטראומטיים בתולדות המדינה    המחבלים ריכזו את התלמידים באחת הכיתות בקומה הראשונה    היו בידיהם כ-85 תלמידים ותלמידות, שתי חובשות ושני מורים
צבי גיל
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בנייני...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il