התחרות הפרועה בין החברות "הוט" ו"יס" מפילה בפח קורבנות תמימים. תשאלו את אסף אבני, שתבע את שתי החברות בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 17,000 שקל והשופטת אנה שניידר פסקה לזכותו פיצוי.
מכתב התביעה עלה שאבני רכש חבילת "טריפל" במבצע מחברת "הוט", ושילם מדי חודש סך של 240 שקל. בחודש מרס אשתקד הציעה לו חברת "יס" את שירותיה, והבטיחה שתישא בקנסות לחברת "הוט" בגין הניתוק. עוד הובטח לו שהמעבר ל"יס" אינו כרוך בטרחה או בעלות כלשהי, והניתוק מ"הוט" יתבצע על-ידי "יס" באמצעות הרשאה מאבני.
הבטחות לחוד ושורה תחתונה לחוד. אבני התחבר ל"יס" ביום 13.3.08 וביום: 4.5.08 גילה לתדהמתו שלא נותק מ"הוט" והיא עדיין מחייבת אותו. בכתב התביעה טען אבני ש"הוט" התעשרה על גבו לאחר שסירבה לנתקו חרף בקשתו המפורשת, ונגרם לו נזק הנאמד בסך של 15,000 שקל. כלפי "יס" טען שהפרה התחייבותה לנתקו מ"הוט" וגרמה לו נזק הנאמד בסכום של 10,000 שקל.
חברת "יס" טענה בכתב ההגנה שהעבירה לחברת "הוט" ביום 9.3.08 הודעת ניתוק חתומה בידי אבני, ולאחר שהבקשה לא בוצעה הנחתה את אבני להתנתק באופן עצמאי משירותי "הוט" וזיכתה את חשבונו בסכומים בהם חויב במקביל לאחר הצטרפותו לשירותיה. אבני זוכה בסכום של 628 שקל ובסכום נוסף של 240 שקל בגין קנס הינתקות מ"הוט". בחודש יולי אשתקד ניתן פסק דין חלקי שבו נדחתה התביעה נגד חברת "יס" לאחר שהצדדים הגיעו לפשרה. השופטת שניידר דנה בתביעה נגד חברת "הוט" בלבד.
"הוט" טענה בכתב ההגנה שהודעת ניתוק מחודש מרס 2008 לא הועברה לידיה, ולמעשה לא נעשתה אליה פנייה בנושא. לדבריה, לאחר שהתקבלה הודעת הניתוק בחודש מאי אשתקד שלחה טכנאים לביתו של אבני אך אלה טעו בכתובת, שלוש פעמים, והגיעו לכתובת לא נכונה. "התובע נותק בפועל משירותינו ביום 25.5.08 וזיכינו את חשבונו בסך של 240 שקל עבור שלוש פעמים שבהן לא הגיעו הטכנאים, וזאת מבלי להודות באחריות לעידכון כתובת לא נכונה", טענה החברה.
בדיון בפני השופטת שניידר, אמר נציג "הוט", שלאחר שהטכנאים טעו בפעם הראשונה והגיעו לכתובת שגויה, "היו צריכים לברר את הכתובת ולא להמתין כל כך הרבה זמן". אבני התעקש שלא החליף כתובת וזו נרשמה בפנקס של "הוט" עם ההתקשרות הראשונה.
בסופו של דבר, בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, חוייבה "הוט" לשלם לאבני סכום של 2,000 שקל בגין עוגמת נפש ובזבוז זמן בהמתנה לטכנאים והסכום ישולם בתוך 30 יום.