|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

בתום דיוני מרתון ליליים בין הליכוד לעבודה

'סיעת ברק' חתמה על הסכם

הסכם בראשי תיבות העבודה תקבל ארבעה שרים, שני סגני שרים ואת ראשות ועדת החוץ והביטחון ברוטציה הממשלה תהיה מחוייבת לכל ההסכמים המדיניים שנעשו עד היום ברק יהיה שותף מלא למגעים המדיניים ועידת העבודה תכריע האם לקבל ההסכם יחימוביץ': מכרו אידיאולוגיה תמורת כסאות
24/03/2009  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מרכיבים ממשלה (32)   |   תגובות
נתניהו וברק הגיעו להבנות [צילום: פלאש 90]

איציק וולף
פינס: "יריקה בפרצוף מייסדי המפלגה"

רוב סיעת העבודה: המו"מ אינו לגיטימי
איציק וולף
שבעת חברי הכנסת המתנגדים להצטרפות לממשלת נתניהו שלחו מכתב לראש הממשלה המיועד והבהירו: יו"ר המפלגה הקים צוות על דעת עצמו ואין לו גיבוי
לרשימה המלאה

ברק: אישור המפלגה אינו נדרש למו"מ
איציק וולף
יו"ר העבודה השיב למכתב שבעת חברי סיעת העבודה המתנגדים לכניסה לממשלת נתניהו ואומר כי טענותיהם מופרכות * מקורביו משגרים עקיצות: לדבריהם, גם כאשר עמיר פרץ היה יו"ר "עם אחר" ואופיר פינס היה מזכ"ל מפלגת העבודה, והשנים ניהלו מו"מ חשאי לאיחוד בים המפלגות, לא ניתן אז אישור המוסדות הרשמיים למהלך
לרשימה המלאה

עידן יוסף
פגישה חשאית: ליצמן-ליברמן

לילה לבן הסתיים. צוותי המשא-ומתן של הליכוד ושל העבודה הצליחו להגיע הבוקר לטיוטת הסכם מוכנה לחתימה בין שתי המפלגות. עיקר ההסכם כבר סוכם עוד קודם לפתיחת דיוני המו"מ שהתחדשו אמש כעבור הפסקת התייעצויות בת כמה שעות.

התפתחות בשיחות התרחשה בשעה 04:30 לפנות בוקר. לכפר המכביה הגיעו יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ויו"ר העבודה, אהוד ברק, על-מנת לנהל בעצמם את השיחות באופן ישיר ולא רק באמצעות הטלפון. מעט אחרי השעה 08:00 יצאו הנושאים והנותנים מחדר הדיונים. יושב-ראש הליכוד בנימין נתניהו שיצא מחדר השיחות אישר כי רוב העניינים סגורים. ההסכם נחתם בשעה 09:30 בראשי תיבות. השר שלום שמחון שחתם על ההסכם אמר כי מדובר בהישג דרמטי שכמותו לא השיגה העבודה במשך כל שנות כהונתו (שלוש קדנציות).

עם זאת, סירב שמחון לפרט מהו אותו הישג דרמטי שעליו הוא מדבר. מעיון בפרטי ההסכם שכבר פורסמו נראה שלא מדובר בהצהרות יוצאות דופן מצד הליכוד. ניתן לקחת כדוגמא את התחייבות הליכוד לכבד הסכמים מדיניים שנחתמו על-ידי ממשלות אחרות. מדובר בנורמה קיימת שבה ממשלה נכנסת מחוייבת להסכמים שחתמה ממשלה שקדמה לה. לא מדובר בהבטחה יוצאת דופן שנולדה יש מאין.

התופינים והכופתאות

פרטים המודלפים מן הדיונים מדברים על כך שהעבודה קיבלה כמה בעלי תפקידים:
  • שר ביטחון;
  • שר התמ"ת;
  • שר החקלאות ופיתוח הכפר;
  • שר בלי תיק במשרד ראש הממשלה;
  • שני סגני שרים - במשרד הביטחון ובמשרד כלכלי נוסף של העבודה;
  • יושב-ראש ועדת חוץ וביטחון, שיהיה ברוטציה עם הליכוד.
  • יושב-ראש ועדת הכספים.

מדובר בשבעה עד שמונה תפקידים ביצועיים שמוצעים לסיעת ברק במפלגת העבודה המונה רק שישה חברי כנסת.

רוב סיעת העבודה, שבעה חברי כנסת, מתנגדים בתוקף לכניסה לממשלת נתניהו ולמגעים הקואליציוניים שהתקיימו הלילה.

בהסכם - שלום אזורי

במסגרת הסיכומים נענתה דרישת העבודה לחתירה למען הסכם אזורי כולל לשלום בשיתוף פעולה של מדינות האזור. נושא זה אותו יזם הנשיא שמעון פרס מקודם על-ידי ברק מזה זמן.

לעבודה תינתן האפשרות להיות שותפה בפורומים המצומצמים בכל נושא מדיני, חברתי וכלכלי. עוד בהסכם - פעילות נגד מאחזים בלתי חוקיים ובמקביל גם נגד בנייה פלשתינית בלתי חוקית.

בפרק הכלכלי, שנוסח בשיתוף עם עפר עיני, סוכם כי כל הורדת או הקפאת שכר במגזר הציבורי תצריך הסכמה מצד העבודה.

שלא לציטוט ולא לייחוס, אומרים מקורבי נתניהו וברק כי הסיבה שבגינה חוברת העבודה לממשלה אינה כלכלית-חברתית או מדינית, אלא דווקא בשל ענייני ביטחון של המדינה.

הפקעת ביטחון הפנים מליברמן

נודע כי עיקר המחלוקת בשיחות נסוב סביב שאלת בתיק לביטחון פנים שקיבלה ישראל ביתנו. בעבודה מבקשים לשבור את הברית בין המפלגה לתיק שקיבלה, ודורשים את הפקעתו ממפלגתו של אביגדור ליברמן, גם אם לא יגיע לידי מפלגת העבודה, החפצה בעיקר בתיקים כלכליים.

המתווה החברתי-כלכלי

בהסכם שנחתם בין העבודה לליכוד נכלל פרק על דרכה החברתית-כלכלית של הממשלה המתוכננת. הפרק זכה לכותרת: "מעימת לשילוב כוחות" וכולל מספר נקודות:

  • הקמת פורום השולחן עגול-שיגבש הסכמות בנושאים חברתיים-כלכליים מהותיים. הממשלה מתחייבת לא לקבל כל החלטה בנושא חברתי כלכלי מהותי אלא לאחר שיונח לדיון בפני הפורום. הפורום יכלול נציגי מעסיקים-הסתדרות- ממשלה.

  • תוכנית 30 הימים - הממשלה מתחייבת לגבש בתוך 30 יום ממועד כינון הממשלה, יחד עם המעסיקים וההסתדרות, תוכנית חירום כלכלית מקיפה להתמודדות עם המשבר הכלכלי וגל הפיטורים במשק.

  • הממשלה תפעל לצמצום היקפו של חוק ההסדרים כך שיעשה בו שימוש ראוי ומידתי.

  • קרן למפעלים במצוקה - כלל העובדים במשק יתרמו לקרן חצי יום עבודה. המעסיקים והממשלה יעבירו לקרן סכומים מקבילים. הקרן תסייע למפעלים שנקלעו לקשיים עקב המצב הכלכלי, במגמה לצמצם את פיטורי העובדים.

  • מעסיקים יוציאו עובדים לחופשה ללא תשלום במימון המדינה

  • הגדלת תקציב ההכשרה המקצועית בסכום של 100 מיליון שקלים מעבר לתקציבים הקיימים.

  • יישום הקרן של 600 מיליון שקלים על פני 10 שנים לעובדים במקצועות שוחקים שנאלצו לפרוש בגיל מוקדם.

  • הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה ב-30 ימים נוספים עד תחילת 2011.

  • הגדלת פיצויים לעובדים במפעלים קורסים- הגדלת הפיצויים מהביטוח הלאומי לעובדים שמקומות עבודתם נקלעו לפירוק עד 100 אלף שקל לעובד.

  • מניעת פיטורי עובדים במגזר השלישי- הארגונים החברתיים יקבלו סיוע הולם באופן שיאפשר קיום העמותות וימנע פיטורי אלפי עובדים המועסקים בעמותות.

  • עידוד רכישת מוצרים המיוצרים באזורי פריפריה- הרחבת ההטבות לרשויות מקומיות וגופים ממשלתיים ברכישת מוצרים מתוצרת הארץ המיוצרים בפריפריה.

  • ביטול הביורוקרטיה בפרויקטים לתשתיות במודל תקנות שעת חירום- ביטול הביורוקרטיה יבטיח קידום מיידי של פרויקטים אלה ויצירה מיידית של מקומות עבודה.

  • הקמת מרכזי מחקר ופיתוח- המטרה: לייצר מקומות עבודה בהיי-טק.

גימלאים

  • הגדלת קצבאות הזקנה בסכום של 950 מיליון שקלים בפריסה לשלוש שנים.

  • לא יונהג שינוי בפנסיה התקציבית ללא הסכם עם ההסתדרות.

  • ביטול דמי ניהול בקרנות הפנסיה הותיקות למשך שנתיים.

  • שיפור בשיטת ההצמדה למדד של הקצבאות בקרנות הפנסיה הותיקות כך שיטיב עם העמיתים.

הטבות בתחום החברתי

  • הגדלת סבסוד מעונות יום כדי לעודד נשים לצאת לעבודה בסכום של 200 מיליון שקלים מעבר לתקציב הקיים.

  • ביטול יוזמות החקיקה: מס על עקרות בית וגמלת סיעוד.

הגנה על זכויות עובדים

  • הממשלה לא תיזום חקיקה המביאה להפחתה בשכר או בתנאי ההעסקה במגזר הציבורי.

  • הממשלה תפעל לשינוי מבנה ההעסקה במגזר הציבורי במסגרת ועדה משותפת כך שעובדים רבים, כמו עובדי קבלן, כח אדם וחוזים אישיים, יוכלו להיכלל במסגרת ההסכמים הקיבוציים.

  • השלמת חקיקה להגברת אכיפת חוקי העבודה.

  • השלמת חקיקה לקליטת עובדי חברות כח אדם במשטרה ובשב"ס.

  • גיבוש המלצות להשוואת תנאי העסקת עובדי קבלן לעובדי חברות כח אדם.

השר הרצוג ירד מעץ ההתלבטות

שר הרווחה, ח"כ יצחק הרצוג, הודיע בעקבות ההודעה על השגת ההסכם בראשי תיבות בין העבודה לליכוד כי הוא סיים את התלבטותו ותומך בכניסה לממשלת נתניהו באופן נחרץ.

בתגובה לדברים אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' כי בעבור חופן תיקים מסכימים ברק והרצוג למכור את האידיאולוגיה הסוציאל דמוקרטית של מפלגת העבודה. "אני קוראת לחברי הוועידה להציל את המפלגה ולא לתמוך בשותפות הרעה עם נתניהו", אמרה.

עם זאת ציינה כי במידה ובוועידת המפלגה תתקבל החלטה לקבל את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות היא לא תפרוש מן המפלגה אלא תהיה חברה מן המניין בקואליציה.

גם חברת הכנסת אורית נוקד הודיעה על תמיכתה בכניסת העבודה לממשלת נתניהו.

אחר-הצהריים - עימות חזיתי בוועידת העבודה

בשעה 15:00 אמורה להתכנס לשכת מפלגת העבודה בגני התערוכה בתל אביב. יושב-ראש העבודה אהוד ברק אמור להגיע אליה בשעה 16:00 ולשאת דברים. הוא אמור להציג בפני צירי הוועידה הסכם ובו הצעות נדיבות מנתניהו. ברק מנסה להגיע להסכם מגובש עוד קודם הוועידה, וחבר צוות המו"מ השר שלום שמחון אמר כי אם יידרש לכך, יישב צוות המו"מ של העבודה לדון עם הליכוד עד פתיחת הוועידה.

שלוש שעות קודם לנאומו של ברק, בשעה 13:00, הוא צפוי להגיע ולשאת דברים בכינוס של התנועה הקיבוצית המאוחדת (התק"ם) בתל אביב. בניגוד לוועידה, כינוס זה יהיה סיקור עיתונאי. לברק צפויה מערכה מול המתנגדים לאחדות עם הליכוד מקרב מפלגתו.

כבר אתמול הדף ברק מכתב אותו כתבו חברי העבודה לנתניהו כי ברק אינו מוסמך לנהל מו"מ מבלי שהוסמך לכך. ברק מצידו טען כי מדובר בהליך תקני, וכי אין שום אזכור בחוקת מפלגת העבודה לצורך באישור לפתיחת מו"מ.

אולם חבר מפלגתו ח"כ אופיר פינס דחה טענה זו, ואמר כי חבל שהמאבק לקראת הוועידה מקבל אופי מכוער של סחרירים שקריים ומניפולציות. "אני מצפה מיו"ר מפלגת העבודה להכיר את חוקת המפלגה על בוריה ולדייק בעובדות. האמת היא שיש שני סעיפים מאוד ברורים בנושא בחוקת המפלגה: סעיף 141 קובע שכל שאלה עקרונית, תובא להכרעה במוסדות המפלגה, וסעיף 17 קובע שלשכת המפלגה תדון בנושאים שמצויים על שולחנה של המפלגה בשיתוף עם הסיעה. גם עמדת היועץ המשפטי של המפלגה היא חד-משמעית ועל פיה לא הייתה ליו"ר המפלגה סמכות או רשות להחליט על מו"מ קואליציוני על-דעת עצמו. גם בכל הפעמים הקודמות שהוקם צוות מו"מ קואליציוני, הדבר נעשה רק לאחר אישור מוסדות המפלגה, למעט במו"מ עם קדימה לפני הבחירות האחרונות, אשר לגביו לא הייתה מחלוקת בסיעה ובמפלגה", דברי פינס.

לדבריו, הסכם נתניהו – ברק הוא ניסיון שקוף לזרות חול בעיני הציבור וחברי הוועידה. "מנסים לקנות אותנו עם תיקים והצהרות חלולות וריקות מתוכן. אבל הוועידה תוכיח היום שהמפלגה אינה עומדת למכירה ושלא סיימה את דרכה ההיסטורית", ציין.

תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
עידן יוסף, איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'סיעת ברק' חתמה על הסכם
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ביבי-ברק=סמרטוטים
24/03/09 03:47
2
משפחה שלמה
24/03/09 10:50
3
ענת9999
24/03/09 11:07
4
ביבי בום בום
24/03/09 12:46
5
אמנון לביא-לוי
24/03/09 13:14
6
רפונזל
24/03/09 14:49
7
קוסם
24/03/09 14:55
 
י.ש
25/03/09 00:48
פורום: מרכיבים ממשלה (32) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נג'יב אשרף ערער לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסק דינו של בית משפט השלום בעיר מתאריך: 11.12.08 שהרשיע אותו, על-פי הודאתו, בסיוע לאחר והתחזות כאדם אחר, ובעבירה של ניסיון לקבל דבר במירמה.
24/03/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
טליה בן חקון תבעה את דניאל חברת כוח אדם בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 20,000 שקל לאחר שנפצעה בתאונת עבודה. מכתב התביעה עלה שבן חקון הועסקה על-ידי הנתבעת בטיפול בקשישה ובביצוע עבודות משק בית, בביתה. לטענתה, ביום: 2.8.04 במהלך עבודת ניקיון, החליקה בביתה של הקשישה ונגרם לה שבר בגב התחתון.
24/03/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
צילה ומשה גליקמן תבעו את חברת הנסיעות אופיר טורס, סניף ראשון לציון, בבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, לאחר שטיול מאורגן לרומניה בוטל. הזוג ביקש לחייב את הנתבעת בסך של 1,000 דולר, בגין נזקים שנגרמו לו.
24/03/2009  |  איריס פרחי  |   חדשות
קירבה מקצועית. בית המשפט העליון דחה (יום ב', 23.3.09) בקשת נאשם לפסול שופטת בטענה כי העד המרכזי בתיק הוא גיסה של הקלדנית הקבועה. בהחלטה כתבה הנשיאה דורית ביניש כי "בין שופט לבין קלדניתו הצמודה נרקמים לא אחת קשרי אמון קרובים. עם זאת, מדובר בקשר שהוא בעיקרו קשר מקצועי", ואין בו כדי להשפיע על שיקול דעתו של השופט.
24/03/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות
חיות אדם. שורת מעשי התעללות חמורים ביונים התגלתה בנתיבות. בני נוער מקומיים תיעדו את עצמם מפוצצים ראש של יונה והעלו את הסרטון לרשת האינטרנט.
23/03/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מרכיבים ממשלה (32)  
המו"מ החל: עיני אופטימי; שמחון פחות  /  איציק וולף
נחתם הסכם קואליציוני בין הליכוד לשס  /  איציק וולף
צוות המו"מ של הליכוד חתם הסכם עם שס  /  עידן יוסף
האם זקוק נתניהו לברק?  /  ד"ר אברהם שלום
נכלולים פוליטיים  /  אריה אבנרי
הוא מ-פ-ח-ד  /  אילן מהרשק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
גיל לימון. עדיין פקיד [צילום: גדעון שרון]
מיכאל דבורין
מי הסמיך את מר לימון לעשות לימונדה מתפקידו ולציין את הרפורמה של הממשלה בצורה נגטיבית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il