|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

בישראל: הלקוחות - לא מרוצים

ראש המכון לפיתוח איכות השירות בישראל במרכז האקדמי כרמל: "במקום לקדם את משוב הלקוח בידיים פתוחות כדי לשמוע ולתקן את הקשר עם הלקוח, חברות משתדלות להקשות על הלקוח להתלונן בכלל"
24/03/2009  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
טיפול זול

ראש המכון לפיתוח איכות השירות בישראל במרכז האקדמי כרמל, ד"ר משה דוידוב, מותח ביקורת נוקבת על רמת שירות הלקוחות בישראל.

"מחלקת שירות לקוחות כבר לא נותנת שירות, והלקוחות ממש לא בראש סדרי העדיפות של ארגונים. נראה כי החברות שמות חיץ בינן לבין הלקוחות. במקום לקדם את משוב הלקוח בידיים פתוחות כדי לשמוע ולתקן את הקשר עם הלקוח, חברות משתדלות להקשות על הלקוח להתלונן בכלל".

ד"ר דוידוב, שלפני 20 שנה הקים מחלקת שירות לקוחות ראשונה בארץ (בחברת עלית) ועד מהרה, הראה החזר הון של 177% על טיפול מועיל בתלונות לקוחות, מדגיש כי אין קיצורי דרך, וכל החברות בארץ נפלו קורבן למגמת קיצוצים. החברות עכשיו יותר יעילות, אך זה בא על חשבון הלקוחות. כבר אין פעולות יזומות לאתר לקוחות לא מרוצים, ואין דאגה לזרם הכנסות עתידית של הלקוחות.

הטיפול בלקוחות מתלוננים נעשה כטיפול הזול ביותר, היעיל ביותר, מבלי להכיר בנזק שנגרם. "חלק מהחברות מחייבות לקוחות להתקשר ל-1-700 או למספר מסחרי אחר אשר מחייב את הלקוח לשלם על השיחה. כמעט כל החברות מחייבות את הלקוחות לפלס דרכם בין מערכות ניתוב שיחות מסובכות, שלעיתים אינה כוללת אפשרות לנתב שיחה לשירות לקוחות, או שהיא מוסתרת בין האפשרויות האחרונות.

כשהלקוח המותש מגיע סוף סוף למחלקה, לפעמים מבקשים ממנו לכתוב את התלונה ולשלוח אותה בכתב. חלק מהחברות מתווכחות עם הלקוח שהמוצר טוב מאוד, וזה רק עניין של טעם אישי מצד הלקוח ועל זה לא מפצים. יש עוד שורה ארוכה של "תכסיסים" שחברות נוקטות כדי להקשות על הלקוח.

לשמור על נאמנות הלקוחות

אם ניקח בחשבון כי הלקוח כועס מלכתחילה, ורוב הלקוחות לא טורחים כלל להתלונן, ברור שבסוף התהליך הלקוחות עוד פחות מרוצים. ניסו את המוצר/שירות והתאכזבו, השקיעו עוד זמן וכסף להתלונן והחברה טירטרה אותם, מה הפלא שלקוחות עוזבים בכמויות. מה הפלא שפחות מ-10% מהלקוחות מגדירים את עצמם כנאמנים?".

לדברי ד"ר דוידוב, אשר פיתח מודל לטיפול בתלונות מהמתקדמים בעולם, ונחשב למומחה בקנה מידה עולמי בנושא שיקום השירות והשבחתו, ניתן להפוך את הגלגל ולהיות חברה מכוונת לקוח מאחר שמחקרים מראים שהן מרוויחות הרבה יותר מחברות אחרות.

לדעתו, מעבר ליתרון של טיפול בתלונות כמרכז רווח בחברה, המחלקה צריכה להיחשב כנכס אסטרטגי של החברה בגלל כל המידע שנצבר על-ידה אשר יכול להיות מנוצל על-ידי הארגון לתכנון אסטרטגי עתידי. הלקוחות מוכנים לתת לחברות את מה שהם רוצים, בתנאי שהלקוחות יהיו מרוצים מביצועי החברה. כלומר, תנאי הכרחי ללקוחות נאמנים ורווחיים הם לקוחות מרוצים. לקוח מאוכזב לא הופך לנאמן, מפסיק לצרוך ממוצרי החברה ומנסה לשכנע את חבריו גם הם להפסיק לקנות.

"ניתן להגיע בצורה יזומה ללקוחות הבלתי מרוצים ולהפוך אותם שוב ללקוחות מרוצים. זה עולה אומנם כסף, אך מדובר בהשקעה מבטיחת הכנסות וזולה הרבה יותר מאשר לנסות להשיג לקוחות חדשים. במידה וחברה מצליחה להשביע לקוח לא מרוצה, היא מצילה זרם הכנסות עתידית של אותו לקוח", מסביר דוידוב, שבחן את הנושא במסגרת המרכז האקדמי כרמל.

תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בישראל: הלקוחות - לא מרוצים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר אלכס נבון
25/03/09 08:49
2
עמי גדעון
25/03/09 10:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחר (יום ד', 25.3.09) יחל שלב השלמת המידע הטלפוני בסקר מפקד האוכלוסין של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
24/03/2009  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בחג הפסח, ב-10, וב-12 עד ה-15 באפריל, יספרו בצוק מנרה את סיפור יציאת מצרים. המבקרים יצאו לטיול מופלא לזמן קדום, בשבילי החורש הטבעי, ויפגשו את סלבריטאי תקופת פרעה, מרים ומשה ועוד רבים מבני ישראל ומבני מצרים שיספרו את סיפורי התנ"ך ויחלקו חוויות מיציאת מצרים, כל זאת ברקע נופו המדהים של הגליל העליון.
24/03/2009  |  אינדקס מדיה  |   חדשות
עורכי דינו של משה טלנסקי, העד המרכזי נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת מעטפות הכסף, הודיעו בשמו לפרקליט המדינה, משה לדור, ולבכירי הפרקליטות במחוז ירושלים, כי טלנסקי ישוב לישראל על-מנת להשלים את עדותו בפרשה. עורכי הדין יהושע רזניק וז'ק חן דרשו מהפרקליטות להודיע להם מהם התאריכים המיועדים להמשך עדותו של טלנסקי.
24/03/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
חילוקי דעות התגלו (יום ג', 24.3.09) בין יו"ר העבודה, אהוד ברק, לבין מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, ביחס לאופן ניהול ועידת מפלגת העבודה היום אחר-הצהריים שבסופה יצביעו החברים על אישור או דחיית ההסכם הקואליציוני שהשיג ברק עם הליכוד ואשר מצורף לידיעה זו.
24/03/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
אישה כבת 50, נהרגה (ג', 24.3.09) בעת שעץ איקליפטוס נפל עליה, בזמן שהלכה על המדרכה ברחוב אחד העם בטבריה.
24/03/2009  |  גלית יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר    רק, לכאורה, לפי שעה
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il